닼닼디비

Hotfix #100

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (2일 전)

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한국어

버그 수정

  • Steam에서 게임을 종료할 때 크래시가 발생할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 파티원을 관전하는 동안 크래시가 발생할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 던전 내에서 모든 상호작용이 불가능해질 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 학살자를 장착한 파이터가 스파이크 건틀렛을 장착할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 악마 갑옷을 장착한 워락이 스파이크 건틀렛을 장착할 수 없었던 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 동굴의 동굴 무덤 모듈에서 특정 위치의 천장이 들떠 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 동굴의 동굴 제단 B 모듈에서 구멍을 통해 맵 밖으로 나갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허의 스퀘어 A 모듈에서 미니맵 상 통로가 막힌 것처럼 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허의 숨겨진 제단 모듈에서 계단 위의 미라가 죽은 후 미끄러져 상호작용이 되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허의 왕의 보물 방 모듈에서 천장 벽 텍스처가 번쩍거릴 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허의 큰 회관 B 모듈에서 특정 위치의 벽 텍스처가 번쩍거릴 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허에서 파우스트의 계약으로 소환된 몬스터가 특정 모듈에 갇힐 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 폐허에서 지하 석실로 내려가는 대기실의 철창 근처 벽을 공격하면 철창 타격음이 재생될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지하 석실의 어둠의 사제 모듈에서 특정 위치의 오크통이 떠 있는 상태로 배치될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지하 석실의 죽음의 홀 모듈에서 특정 위치를 통해 소서러의 전격 질주로 맵 밖으로 이동할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 동굴 모듈에서 경사면 단차로 인해 몬스터가 이동을 멈출 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 동굴 하이-롤러의 다리 모듈에서 서리 거인이 두 마리 배치될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 심연의 모놀리스 모듈에서 특정 위치에 캐릭터가 앉은 상태로 끼일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 심연의 거짓된 왕좌 모듈에서 서리 악마가 통로에 걸려 움직이지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 심연의 사낭개 골짜기 모듈에서 특정 구멍을 통해 맵 밖으로 나갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 얼음 심연의 기둥들 모듈에서도 구멍을 통해 맵 밖으로 나갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 블레이드핸드의 은신처 모듈에서 보트 주변의 물 표현이 제대로 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 수상 정착지 모듈에서 특정 위치의 바다 피라냐가 움직이지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 해골섬 모듈의 특정 위치에서 몬스터가 플레이어를 추격하지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 해골섬 모듈에서 크로커딜리안이 동굴 밖 바위에 걸려 움직이지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 살아있는 조각상이 엘리트 또는 나이트메어 등급일 때 석상 상태에서도 몬스터 여부를 구분할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 고대 가오리가 이동 패턴 중 잠시 사라진 것처럼 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 인어 시체를 상호작용하기 전 프랍과 몬스터를 구분할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 파우스트의 계약 몬스터가 보스룸에서 사망할 경우 보스가 리셋되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산에서 파우스트의 계약으로 몬스터에 빙의했을 때 깨어나지 않은 서리 스켈레톤에 걸려 움직임이 제한될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 하이-롤러에서 스켈레톤 방패병과 서리 스켈레톤 방패병이 플레이어 소환수에게 사망할 경우 시체에 전기 효과가 남을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 경사면에 랜턴을 던졌을 때 굴러가다 멈춘 뒤 다시 굴러가면 주울 수 없게 되는 문제를 수정했습니다.
  • 해일의 스팽겐헬름의 방어 등급이 정상적으로 적용되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 모든 던전에서 난입 가능 시간이 소폭 감소했습니다.
  • 머리 보호구를 착용할 수 없었던 종족이 이제 모자 유형의 머리 보호구를 착용할 수 있습니다. 모자를 착용할 경우 해당 종족의 능력치는 적용되지 않습니다.
  • 이제 현재 진행 중인 퀘스트에 필요한 아이템이 표시됩니다.
  • 푸른 소용돌이의 성능이 최적화되었습니다.
  • 푸른 소용돌이에서 탈출선의 뱃머리에 올라설 수 있도록 개선되었습니다.
  • 백상아리의 움직임이 부드럽게 개선되었습니다.
  • 해적 몬스터가 물속에서 경사로를 통해 지상으로 올라올 수 있도록 개선되었습니다.
  • 물속에서 다른 플레이어를 인지할 수 있도록 사운드가 개선되었습니다.
  • 수면에서 보트로 올라올 때 물소리가 들리도록 개선되었습니다.
  • 푸른 소용돌이 하이-롤러 난이도가 조정되었으며, 일부 모듈의 보상이 강화되었습니다.
  • 일부 장비 아이콘의 시인성이 개선되었습니다.
  • 새로운 로딩 일러스트 이미지가 추가되었습니다.


밸런스 업데이트


일반

  • 종자에서 영웅으로의 드랍률이 일반 던전과 같은 수준으로 변경되었습니다.
  • 대부분의 무기와 방패의 가드 자세 중 이동 속도 패널티가 조정되었습니다.
  • 공격을 성공적으로 막았을 때 가드 자세의 이동 속도 보너스를 조정하여, 무기로 공격을 막는 것이 방패로 막는 것보다 더 유리하도록 변경했습니다. 이를 통해 가드 동작 성공 난이도와 밸런스를 맞췄습니다.
  • 물속 이동 속도와 행동 속도가 각각 5% 증가했습니다.
  • 물속 히트스캔 사거리가 소폭 증가했습니다.
  • 물속에서 빠르게 수영할 때 산소 소모량이 증가했습니다.
  • 하이-롤러 모험모드 광석 스폰량이 일반 던전 수준으로 감소했습니다.
  • 죽음의 송곳니 목걸이의 고정 마법 피해 옵션이 제거되고, 고정 물리 피해 수치가 조정되었습니다.
  • 인어 시체의 몬스터 스폰률이 조정되었습니다.
  • 블레이드핸드의 난이도가 하향 조정되었습니다.
  • 파우스트의 계약 신규 몬스터가 추가되었습니다: 스켈레톤 방패병, 스켈레톤 석궁병, 서리 스켈레톤 보병, 서리 스켈레톤 석궁병.
  • 파우스트의 계약 몬스터의 전체적인 대미지가 상향되었습니다.
  • 파우스트의 계약 - 스켈레톤 보병, 서리 스켈레톤 방패병, 좀비, 프로스트 워커의 행동 속도가 증가했습니다.
  • 파우스트의 계약 - 거대 지네가 일반 공격 중 이동 가능하도록 변경되었으며 행동 속도가 증가했습니다.


아이템

  • 방패의 이동 속도가 조정되었습니다: 서릿빛 랜턴 쉴드 -8 → -10, 랜턴 쉴드 -10 → -12, 둥근 방패 -12 → -13, 다리미꼴 방패 -15 → -20.
  • 랜턴의 이동 속도가 0.3~1.5%에서 0.3~1%로 조정되었습니다.
  • 클럽의 무기 공격력이 -1, 이동 속도가 -2 감소했습니다.
  • 핸드 캐논의 히트 시 넉백 거리가 증가했습니다.
  • 쿼터스태프의 무기 공격력이 +1 증가했습니다.
  • 솔라리스 황금 경전의 이동 속도가 -10 → -15로 변경되었습니다.
  • 마법서의 물리 공격 중 이동 속도가 감소했습니다.
  • 황금 하운스컬의 헤드샷 피해 감소가 15% → 23%, 투사체 피해 감소가 2.1% → 1.1%로 변경되었습니다.
  • 요정의 레퀴엠의 마법 피해 보너스가 5% → 2.5%로 감소했습니다.


클래스

  • 워락의 악마 폼의 변신 지연 시간이 감소, 체력 소모 패널티가 2% → 1%로 감소했습니다.
  • 워락 착취의 일격 시 마법 피해가 15 (1.0) → 20 (1.0)로 증가했습니다.
  • 위자드의 융해 물리 피해 감소가 20% → 15%, 유지 시간이 5초 → 4초로 감소했습니다.
  • 바드의 어둠의 소음과 날카로운 음색의 적용 범위가 감소했습니다.
  • 소서러 각 스펠의 캐스팅 시간 및 쿨타임이 증가했습니다.
  • 소서러 마법의 정점 주문 시전 속도가 25% → 50% 증가했습니다.
  • 소서러 시간 왜곡 이동 속도 보너스 패널티가 -3% -> -2.5%로 감소했습니다.


개발자 코멘트

모험가 여러분, 안녕하세요.
이번 업데이트는 던전에 더 빠르고 안정적으로 진입할 수 있도록 전반적인 플레이 경험을 개선하는 데 중점을 두었습니다.
하이-롤러 매치메이킹 로직을 개선하고, 전투가 보다 자연스럽게 진행될 수 있도록 CMM 대기 구간을 축소했습니다.
던전에서 획득한 전리품을 빠르게 판매할 수 있도록 '빠른 채우기' 기능을 추가했습니다.
또한 현재 진행 중인 임무와 관련된 아이템을 쉽게 식별할 수 있도록 표시 기능을 추가했습니다.
종족별 머리 장비 제한도 개선하여, 외형적으로 자연스러운 일부 장비는 착용할 수 있도록 조정했습니다.
또한, '난파선의 무덤' 맵에서의 수영 조작감도 보다 편하게 개선했습니다.
마지막으로, 전반적인 던전 경험을 더욱 원활하게 하기 위해 여러 가지 밸런스 조정, 네트워크 성능 개선, 다양한 버그 수정을 진행했습니다.
다음 주요 업데이트를 준비하는 동안 사용자 경험을 개선하는 데 계속해서 집중하겠습니다.
감사합니다.
던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where a crash would occur when exiting the game through Steam.
  • Fixed an issue where a crash would occur while spectating a party member.
  • Fixed an issue where all interactions inside a dungeon would become unavailable.
  • Fixed an issue where Fighters equipped with Slayer could also equip the Spiked Gauntlet.
  • Fixed an issue where Warlocks wearing Demon Armor were unable to equip the Spiked Gauntlet.
  • Fixed an issue in the Goblin Caves - Cave Tombs where the ceiling in a specific location would appear detached.
  • Fixed an issue in the Goblin Caves - Cave Altar B module where players could exit the map through a hole.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins Square A module where certain passages appeared blocked on the minimap.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins Hidden Altar module where killing a Mummy on a staircase could cause its body to slide, preventing interaction.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins King's Treasure Room where wall textures on the ceiling would flicker.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins Greathall B module where certain wall textures would flicker.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins where monsters spawned by Faustian Bargain could become trapped inside the Forsaken Cloister or Destroyed Tower modules.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Ruins where hitting a wall near the iron bars in the waiting room leading down to the Crypt would play the incorrect sound effect.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Crypt Dark Priests module where a Wooden Barrel would appear floating.
  • Fixed an issue in The Forgotten Castle - Crypt Death Hall module where players could exit the map using the Sorcerer's Electric Dash.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Cavern where uneven slopes could cause monsters to stop moving.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Cavern High-Roller Bridge module where two Frost Giants could spawn simultaneously.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Abyss Monoliths module where characters could get stuck in a seated position.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Abyss False Throne module where a Frost Demon located could become stuck in a corridor.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Abyss Hound Vale module where players could exit the map through a hole.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Abyss Pillars module where players could exit the map through a hole.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Bladehand's Refuge where the water surface near the boat would not render correctly.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Floating Village module where a Sea Piranha would not move.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Skull Island module where monsters could fail to pursue players.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Skull Island module where a Crocodilian would get stuck on rocks outside the cave.
  • Fixed an issue where Elite or Nightmare Living Statues could be distinguishable as monsters even while in statue form.
  • Fixed an issue where the Ancient Stingray would momentarily disappear during movement patterns.
  • Fixed an issue where players could distinguish the Mermaid Corpse from props before interacting with it.
  • Fixed an issue where the boss would not reset if a Faustian Bargain monster died inside the boss room.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain where possessing a monster via Faustian Bargain could cause movement restrictions if the possessed monster collided with an unawakened Frost Skeleton.
  • Fixed an issue where Skeleton Guards and Frost Skeleton Guards in High-Roller would retain electrical effects on their corpses if they were killed by player summons.
  • Fixed an issue where lanterns thrown onto slopes could become uncollectible after rolling, stopping, and rolling again.
  • Fixed an issue where the Armor Rating of the Tidal Spangenhelm would not be applied properly.


Game Updates

  • The continuous Matchmaking window has been reduced for all dungeons.
  • Races that were previously unable to equip Headgear can now equip hat-type Headgear. When wearing a hat, Race abilities will not be applied.
  • An indicator is displayed on items that are required for the currently active quests.
  • Improved performance optimization for the Blue Maelstrom map.
  • Players can now stand on the bow of the extraction boat.
  • Improved the behavior and navigation of the White Shark.
  • Improved the behavior of Pirates so they can get out of the water via ramps.
  • Improved the sound effects so other players can be detected while underwater.
  • Improved the sound effects when climbing onto boats from the water.
  • Adjusted the High-Roller difficulty in The Blue Maelstrom and increased rewards for multiple modules.
  • Improved visibility of certain equipment icons.
  • Added new loading illustration images.


Balance Updates


General

  • Improved the drop rate in Squires to Riches to match that of Normal dungeons.
  • Move Speed penalty modifier while in the guard stance has been modified for most weapons and shields.
  • The guard stance move speed bonus for successfully blocking an attack has been adjusted so using a weapon to block an attack is more worthwhile comparatively to blocking an attack using a shield, so as to better match the difficulty of successfully performing the block action.
  • Underwater Move Speed and Action Speed have each been increased by 5%.
  • Underwater hitscan range has been slightly increased.
  • Oxygen consumption increased when swimming quickly.
  • Adventure Mode High-Roller ore spawn rate reduced to match Normal dungeon levels.
  • Removed the fixed True Magical Damage option from Fangs of Death Necklace and adjusted the fixed True Physical Damage value.
  • Adjusted monster spawn rate for Mermaid Corpse.
  • Reduced the difficulty of Bladehand.
  • Added new Faustian Bargain monsters: Skeleton Guardman, Skeleton Crossbowman, Frost Skeleton Footman, Frost Skeleton Crossbowman.
  • Overall damage of Faustian Bargain monsters increased.
  • Faustian Bargain - Skeleton Footman, Frost Skeleton Guardman, Zombie, Frost Walker Action Speed increased.
  • Faustian Bargain - Giant Centipede can now move while performing normal attacks and Action Speed increased.


Item

  • Adjusted the Move Speed for Shields: Frostlight Lantern Shield -8 → -10, Lantern Shield -10 → -12, Round Shield -12 → -13, Heater Shield -15 → -20.
  • Lantern Move Speed bonuses have been adjusted from 0.3-1.5% to 0.3-1%.
  • Club's weapon damage decreased by 1, and Move Speed decreased by 2.
  • The knockback distance on hit for the Hand Cannon has been increased.
  • The Quarterstaff has received a +1 Weapon Damage increase.
  • Golden Scripture of Solaris Move Speed changed from -10 → -15.
  • Reduced the Move Speed while performing physical attacks with a spellbook.
  • Golden Hounskull Headshot Damage Reduction changed from 15% → 23%, Projectile Damage Reduction changed from 2.1% → 1.1%.
  • Requiem of the Fairy Magical Damage Bonus decreased from 5% → 2.5%.


Classes

  • Warlock's Demon Form transformation delay has been reduced, and the health drain penalty has been decreased from 2% → 1%.
  • Warlock's Exploitation Strike magic damage has been increased from 15 (1.0) → 20 (1.0).
  • Wizard's Melt physical damage reduction has been decreased from 20% → 15%, and its duration has been reduced from 5s → 4s.
  • Reduced the range of the Bard's Din of Darkness and Piercing Shrill songs.
  • Sorcerer spell casting times and cooldowns have been increased.
  • Sorcerer's Apex of Sorcery spell casting speed bonus has been increased from 25% → 50%.
  • Sorcerer's Time Distortion Move Speed Bonus penalty decreased from -3% → -2.5%.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This update looks to improve the overall player experience with several improvements under the hood to help you get into the dungeons quickly.
We've improved the High-Roller matchmaking logic and reduced the CMM window so battles can ramp up more naturally.
We have added a 'quick fill' function that makes it easier to quickly sell your plunder from the dungeons.
We've added an indicator making it easier to identify items that are associated with your current quests.
We've updated the helmets to be more flexible so that races with headgear restrictions can now equip certain headgear that make visual sense.
We've improved swimming to make it a bit more comfortable when navigating the Ship Graveyard map.
Finally, we've made several balance upgrades, networking improvements, and numerous bugs fixes to make the overall dungeons experience smoother.
We will continue to focus on smoothing out the user experience as we build up to the next major update.
Thank you and see you in the dungeons!