닼닼디비

Hotfix #102

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (6일 전)

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한국어

버그 수정

  • 캐스팅 시 캐릭터의 신체 일부가 변형되어 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 동굴 - 돌무덤 A 모듈 내 특정 위치에서 벽에 밀착할 경우 벽 너머가 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 동굴 - 하이-롤러, 두더지 굴 모듈에서 랜덤으로 생성되는 포탈이 벽에 박혀서 등장할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 폐허 - 바비칸 모듈에 배치된 허수아비가 사라져 있을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 폐허 - 지하 석실 물탱크 모듈에 설치형 아이템 설치 시 프리뷰가 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 - 해저 동굴 A 모듈 내 특정 위치에서 몬스터가 프랍에 걸려 공격하지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 푸른 소용돌이 - 코끼리섬 모듈에서 탈출선에 탑승한 채 이동할 때 특정 구간에서 계단을 올라갈 수 없었던 문제를 수정했습니다.
  • 수중에서 위를 바라보며 물 밖으로 나올 때 숨 쉬는 사운드가 재생되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 보트가 공격받을 때 보트 운전자에게 피격 이펙트가 잘못 표시될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 유적 골렘의 시체에서 특정 부위를 인식하여 루팅할 수 없었던 문제를 수정했습니다.
  • 엘리트 및 나이트메어 위습의 공격 투사체 색상이 서로 뒤바뀌어 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 스펙트럴 나이트의 시체에서 특정 부위를 인식하여 루팅할 수 없었던 문제를 수정했습니다.
  • 리치가 소환한 스켈레톤 궁수가 새로운 플레이어를 타겟으로 변경할 때 근처로 이동하지 않고 멀리서 공격을 지속할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 탐욕의 흉물이 특정 공격을 할 때 처치하면 시체가 앞으로 날아갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 탐욕의 흉물의 일부 공격 패턴이 벽에 막혀 있어도 벽 바깥으로 피해를 줄 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 엘리트 서리 와이번의 일부 공격 범위가 기획 의도보다 넓게 적용되어 있을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 타이드워커의 시체가 다시 리플리케이션될 때 시체의 자세가 달라져 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 나이트메어 등급 타이드워커 주술사의 버프가 다른 몬스터들의 이동 속도 및 공격 속도를 증가시키지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 행운의 물약을 마실 때 모델링이 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 아레나의 마지막 서클이 미니맵에 표시되지 않을 정도로 작을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 축제의 쉼터 로비 스킨의 좌측 커튼에 달린 종의 라이트가 올바르게 표현되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 패치 노트가 등록되어도 소식 아이콘에 알림 표시가 나타나지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 언리얼 엔진이 5.5.4로 업그레이드 되었습니다. 그래픽 품질의 향상, 퍼포먼스 향상, 로딩 및 스트리밍 속도가 개선됩니다.
  • 아레나 테스트 시즌 7이 12월 15일 0시에 종료됩니다.
  • 아레나 테스트 시즌 8이 12월 19일 0시에 시작됩니다. 이 시즌부터 아레나 MMR이 2,200점 이상일 때, 플레이어는 솔로로만 플레이 할 수 있습니다. 이 기능은 조정될 수 있습니다. 이번 아레나 시즌의 장비 제한은 서사적인 등급 장비까지로 제한되며, 패배할 경우 직접 획득한 아이템(SSF)만 유지됩니다.
  • 푸른 소용돌이 최적화가 진행되었습니다.
  • 물속 플레이어의 소리가 들리는 범위를 조정했습니다.
  • 블레이드핸드가 특정 공격 패턴 중 회전하지 않도록 변경되었습니다.
  • 캐릭터 선택 창에서 페이지당 캐릭터 리스트가 5개 → 6개로 변경되었습니다.
  • 탭 버튼에 마우스를 가져가면 반응이 나타나도록 개선하여 조작이 더 쉬워졌습니다.
  • 빠른 채우기 버튼의 위치가 이동했으며 잠금 시간 단축되었습니다.
  • 옵션창의 비디오 메뉴에서 렌더러 모드(DirectX Version)를 변경할 수 있습니다.


밸런스 업데이트


일반

  • 보트의 이동 속도가 증가했습니다.
  • 명쾌함의 물약의 주문 회복 시간이 감소했습니다.
  • 클럽이 적을 명중시켰을 때의 지연 시간이 증가했습니다.
  • 기수의 도끼, 손도끼, 바이킹 검, 쿼터스태프가 적을 명중시켰을 때의 지연 시간이 감소했습니다.
  • 거대 해파리와 구울의 공격을 받았을 때 행동 속도 디버프가 추가되었습니다.
  • 나이트메어 위습이 다른 몬스터에게 적용하는 버프에 행동 속도 효과가 추가되었습니다.


클래스

  • 소서러의 천부적 재능은 이제 맨손 주문 시전시 주문 시전 속도가 15% 증가하고, 주문력이 7에서 5로 감소했습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요, 모험가 여러분.
이번 업데이트에서는 게임의 전반적인 성능을 향상시키기 위한 저희의 지속적인 노력이 계속됩니다.
엔진을 언리얼 5.5로 업그레이드하여 대부분의 사용자에게 더욱 안정적인 프레임 속도를 제공할 수 있도록 했습니다.
또한 전반적인 게임 경험 개선을 위해 여러 버그 수정도 함께 진행했습니다.
마지막으로, 새로운 정책이 적용된 아레나 테스트 시즌을 준비하고 있습니다.
다가오는 테스트 시즌에서는 아레나 평점이 2200을 초과하는 모든 모험가는 최고 등급 아레나의 공정성을 보장하기 위해 솔로 모드만 이용할 수 있습니다.
장비 정책도 변경되어, 전설적인 등급이 아닌 서사적인 등급까지의 아이템으로 제한되며, 경기 패배 시 직접 획득한 아이템만 남게 됩니다.
또한 시즌 종료 시점에 특별한 하드코어 아레나 이벤트도 계획하고 있습니다.
이러한 테스트 시즌을 통해 다음 초기화와 함께 정식 아레나 시즌(보상 포함)을 선보일 수 있도록 준비할 예정입니다.
감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where the character could appear distorted during casting animations.
  • Fixed an issue in the Goblin Caves - Stone Graves A module where players could see through walls when hugging certain walls.
  • Fixed an issue in the Goblin Caves (High-Roller) Mole Tunnel module where random portals could spawn embedded inside walls.
  • Fixed an issue in the Ruins of Forgotten Castle - Barbican module where training dummies would not appear.
  • Fixed an issue in the Ruins of Forgotten Castle - Crypt (Cistern) module where the placement preview indicator would not appear when attempting to install an item.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Undersea Cave A module where monsters could get stuck on the environment and become unable to attack.
  • Fixed an issue in The Blue Maelstrom - Elephant Island module where players riding the escape ship would be unable to climb certain stairs.
  • Fixed an issue where the breathing sound effect would not play when emerging from underwater while looking up.
  • Fixed an issue where the hit effect would appear on a player rowing the boat when it got struck.
  • Fixed an issue where certain parts of the Ruins Golem corpse could not be interacted with for looting.
  • Fixed an issue where the projectile colors for Elite and Nightmare Wisps were swapped.
  • Fixed an issue where certain parts of the Spectral Knight corpse could not be interacted with for looting.
  • Fixed an issue where a Skeleton Archer summoned by the Lich would continue firing from a distance without repositioning when switching targets to a new player.
  • Fixed an issue where killing the Abomination during specific attack patterns could cause its corpse to be launched forward.
  • Fixed an issue where some of the Abomination's attack patterns could deal damage through blocked walls.
  • Fixed an issue where the range of some Elite Frost Wyvern patterns was wider than intended.
  • Fixed an issue where the corpse of the Tidewalker monster would appear with different poses upon replication.
  • Fixed an issue where Tidewalker Shamans (Nightmare) would fail to increase the movement and attack speed of nearby monsters with their buff.
  • Fixed an issue where the model for the Potion of Luck would not appear when consumed.
  • Fixed an issue where the final circle in the Arena could be so small that it would not appear on the minimap.
  • Fixed an issue where a bell light in Holiday Haven lobby skin did not render correctly.
  • Fixed an issue where the News icon did not display a notification indicator even when new patch notes were updated.


Game Updates

  • Upgraded to Unreal Engine 5.5.4, improving graphics quality, performance, and loading/streaming speeds.
  • Arena Test Season 7 will end on December 15 at 00:00.
  • Arena Test Season 8 will begin on December 19 at 00:00. Starting this season, players who reach 2200 Arena MMR will only be able to queue solo. This feature may be adjusted. The gear limit for this Arena season will be capped at Epic gear and only self found items will be retained upon a loss.
  • Performance optimizations for The Blue Maelstrom.
  • Adjusted the audible range of players underwater.
  • Bladehand will no longer rotate during certain attack patterns.
  • In the Character Select screen, the number of characters displayed per page has been increased from 5 → 6.
  • Tab buttons now respond when hovered over, making interaction easier.
  • The Quick Fill button has been moved and the lock timer has been reduced.
  • You can change the renderer mode(DirectX Version) in the Options > Video menu.


Balance Updates


General

  • Increased boat movement speed.
  • Reduced the Potion of Clarity duration.
  • The animation delay when the Club hits an enemy has been increased.
  • The animation delay for when the Horseman's Axe, Hatchet, Viking Sword, and Quarterstaff hits an enemy has been reduced, making it feel smoother.
  • An Action Speed debuff has been added when taking damage from the Giant Jellyfish and Ghoul.
  • The buff applied by the Nightmare Wisp to other monsters now also buffs Action Speed in addition to Move Speed.


Classes

  • The Sorcerer's Innate Talent now grants 15% additional casting speed when casting unarmed, and its magical power has been adjusted from 7 to 5.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This update continues our quest to improve the overall performance of the game.
We have upgraded the engine to Unreal 5.5 which should lead to more consistent framerates for the majority of users.
We have also addressed numerous bugs and fixes to improve the overall experience.
Finally, we are planning to test a new Arena season with an updated policy.
For the upcoming test season, all adventurers with an arena MMR higher than 2200 can only queue solo in order to ensure better integrity at the highest arena tiers.
The gear policy will also be updated so that Arena item grade will be limited to Epic grade items instead of Legendary and only self-found items will remain upon a loss.
We also have a plan for a special hardcore arena event at the very end of the season.
We plan to use these remaining Arena test seasons to prepare for release of the official Arena season, including rewards, coming with the next wipe.
Thank you and see you in the dungeons!