Hotfix #69
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
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한국어
번역 지원 : 하성
변경 사항
- 플레이어의 시체를 밟으면 비정상적으로 움직이는 문제를 수정했습니다.
- 클레릭의 신성한 강타를 연속으로 사용할 때 섬광 효과가 사라지지 않는 문제를 수정했습니다.
- 캐릭터가 벽에 붙은 채 석궁을 쏠 때 석궁이 실제로 발사되지 않지만 애니메이션과 소리가 재생되는 문제를 수정했습니다.
- 드랍 테이블의 일부 고유 아이템이 드랍되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 둥근 방패 네임드의 드랍 티어가 잘못 설정된 문제를 수정했습니다.
- 엘프의 횃불이 벽에 부딪힐 때 색상이 다르게 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 던전이 변경되자마자 입장 버튼을 누르면 대기 없이 던전에 들어갈 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 던전에 입장 중일 때 리더보드 보상을 획득할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 대기 시간 동안 이모트를 사용해 이동할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 최대 체력이 -15 감소했습니다.
- 파이터의 무기 통달이 물리 및 마법 피해 보너스를 모두 -5% 감소시키도록 변경되었습니다.
- 바바리안의 기본 힘이 20 → 25로, 기본 수완이 12 → 7로 변경되었습니다.
- 바바리안의 도끼 전문화 무기 공격력이 3 → 5로 변경되었습니다.
- 바바리안의 양손무기 전문화 방어구 관통력이 추가로 15% 증가시킵니다.
- 바바리안의 격노가 힘 10, 활력 10, 물리 피해 감소 -10%, 이동 속도 보너스 10% → 힘 15, 활력 15, 물리 피해 감소 -15%, 이동 속도 보너스 15%로 변경되었습니다.
- 로그의 독바르기가 중첩당 10%의 치유 감소 효과를 적용하며, 최대 5중첩으로 50%까지 적용됩니다.
- 위자드의 매직 미사일 주문 수가 5 → 10으로 변경되었습니다.
- 위자드의 화염구 피해가 25/12 → 25/10으로 변경되었습니다.
- 위자드의 폭발 피해가 28 → 25로 변경되었습니다.
- 클레릭의 정화는 이제 독을 해제할 수 있습니다.
- 워록의 고문 숙달 속성 보너스 비율이 10% → 15%로 변경되었습니다.
- 무기와 방어구 사이의 주요 밸런스 조정이 이루어졌으며, 거의 모든 아이템이 비슷한 기본 속성을 가지게 되었습니다.
- 최대 체력과 최대 체력 보너스가 이제 같은 랜덤 옵션 그룹에 속합니다. 추가 이동 속도와 이동 속도 보너스도 같은 랜덤 옵션 그룹에 속하게 되며, 동일한 그룹의 랜덤 옵션이 하나의 아이템에 함께 나타날 수 없습니다.
- 동일 그룹의 옵션이 있는 기존 아이템은 보너스 옵션이 새로운 옵션으로 재조정됩니다.
- 바이킹 검의 애니메이션이 약간 변경되었습니다.
- 수정 검의 애니메이션이 약간 변경되었습니다.
- 공허의 칼날과 악마의 기쁨의 추가 마법 피해가 마법 피해로 변경되었습니다.
- 랜턴 쉴드의 충격 저항이 3 → 4로 변경되었습니다.
- 보물더미에서 획득한 금화 주머니와 금화 상자의 드랍율이 던전 난이도에 맞게 조정되었습니다.
- 보험 시스템에 일부 QoL 개선이 적용되었습니다.
- 상점에 잭 오 랜턴이 돌아왔습니다.
- 로비 스킨 시스템이 추가되었습니다.
- 할로윈 테마 스킨이 상점에서 구매 가능합니다.
- 새로운 이모트 놀리기가 상점에 추가되었습니다.
- 모든 무기 등급이 "서사적인" 등급의 무기 공격력으로 변경되었습니다.
- 모든 장비는 "서사적인" 등급의 속성을 가집니다.
- 방어 등급은 이전 일반적인 등급과 같습니다.
- 25-124 기어 매치가 삭제되었습니다.
- 하이-롤러 던전의 기본 입장 점수가 제거되었습니다.
- 하이-롤러 던전에서 보험이 작동합니다.
개발자 코멘트
이번 업데이트는 플레이어들이 경쟁하고 게임을 즐기는 데 필요한 시간과 노력을 줄이려는 우리의 목표를 이어갑니다.
이 업데이트는 아이템 설계 방식의 패러다임 전환의 첫 단계입니다.
대부분의 무기와 장비의 주요 속성은 균등화되었으며, 각 등급의 차이점은 랜덤 옵션의 수로 정의됩니다.
낮은 등급 아이템은 일반 아이템과 약간의 차이를 주기 위해 항상 최소 주요 속성값을 가질 것입니다.
또한 대부분의 추가 주요 스탯이 에픽 등급에 맞춰 표준화되었습니다.
이러한 속성 수준은 다양한 캐릭터 빌드와 만족스러운 전투감을 제공합니다.
이번 변화로 인해 아이템 파워의 표준이 예측 가능해져 앞으로 캐릭터 밸런스를 조정하는 데 도움이 될 것입니다.
여러분의 인내에 감사드리며, 더욱 나은 던전 경험을 제공하기 위해 노력하겠습니다.
언제나처럼 던전에서 뵙겠습니다!
영어
Changes
- Fixed an issue where the player's corpse would move abnormally when stepped on it.
- Fixed an issue where the flash effect might not disappear when using Cleric's Holy strike consecutively.
- Fixed an issue where when a character fired a crossbow while against a wall, the animation and sound would play even though the crossbow would not actually fire.
- Fixed an issue where some unique items in drop tables were not dropping.
- Fixed an issue where the artifact round shield was placed in the incorrect loot drop tier.
- Fixed an issue where the Elven Torch could appear different colors when hitting a wall.
- Fixed an issue where you could enter the dungeon immediately without waiting when pressing the entry button as soon as the dungeon changed.
- Fixed an issue where leaderboard rewards could be claimed while entering a dungeon.
- Fixed an issue where you could move using emotes during intermissions in Arena.
- Maximum health reduced by -15.
- Fighter's Weapon Mastery now also reduces magical damage bonuses, reducing both physical damage and magical damage bonuses by -5%.
- Barbarian's base Strength changed from 20 → 25 and base Resourcefulness changed from 12 → 7.
- Barbarian's Axe Specialization additional Weapon Damage changed from 3 → 5.
- Barbarian's Two-Hander now additionally increases Armor Penetration by 15%.
- Barbarian's Rage changed from Strength 10, Vigor 10, Physical Damage Reduction -10%, Movespeed Bonus 10% → Strength 15, Vigor 15, Physical Damage Reduction -15%, Movespeed Bonus 15%.
- Rogue's Poisoned Weapons now apply 10% healing reduction per stack (maximum 5 stacks, so 50%).
- Wizard's Magic Missile spell count changed from 5 → 10.
- Wizard's Fireball damage changed from 25/12 → 25/10.
- Wizard's Explosion damage changed from 28 → 25.
- Cleric's Cleanse can now detoxify poison.
- Warlock's Torture Mastery attribute bonus ration changed from 10% → 15%.
- There have been major balance changes between weapons and armor and almost all items have similar base properties.
- Max Health and Max Health Bonus are now set in the same random modifier family. Additional Movespeed and Movespeed Bonus are now set in the same random modifier family. Random modifiers from the same family group cannot appear together on an item.
- For players with existing items that have both options belonging to the same family group, the bonus option will be rerolled to a new modifier.
- Viking Sword's animation has been slightly changed.
- Crystal Sword animation has been slightly changed.
- Changed the additional magic damage of Void Blade and Demon's Glee to magic weapon damage.
- Lantern Shield's impact resistance changed from 3 → 4.
- The function of combining looted Gold Coins into containers has been improved.
- Improved the drop rate of items that spawn outside of chests to align with the recent loot drop improvements.
- The drop rates of Gold Coin Bag and Gold Coin Chests obtained from the Hoard have been adjusted to match the respective difficulty of the dungeon that the hoard is accessed from.
- Improved the Arena system so the match can be nullified if the match is not properly filled by all players.
- Loot boxes and monsters have been removed from the Arena for testing purposes.
- Dungeon Recovery is no longer available from High Roller.
- Slight QoL improvements to the Dungeon Recovery system.
- Slight QoL improvements to the Marketplace.
- Jack O' Lantern has returned to the Merchants.
- New Lobby skin system added to the game.
- Halloween themed skins are now available in the store.
- A new emote, Teasing, is now available in the store.
Developer Comment
This update continues our quest to reduce the time commitment and grind required for players to feel as if they can compete and enjoy the game.
This update brings the first step in a paradigm shift in the way we design our items.
The primary attributes for almost all weapons and equipment have been flattened.
The core difference between most item grades is simply the number of random modifiers.
Poor items will always roll the lowest primary roll to slightly differentiate them from common items.
We have also normalized most of the additional primary stats you receive from items to the epic quality items.
We believe this level of item attributes grants players a wide range of diversity in building their characters and offers a satisfying combat feel.
This change will also assist us with character balancing in the future as we now have a much more predictable standard for item power.
We thank you for your patience as we continue our quest to bring forth a better dungeon experience.
As always, see you in the dungeons!