Hotfix #69-1
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.
수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.
한국어
번역 지원 : 하성
변경 사항
- 악마의 기쁨의 마법 무기 공격력이 잘못 설정된 문제를 수정했습니다.
- 바바리안의 양손무기 전문가 방어구 관통력가 15% → 5%로 변경되었습니다.
- 바바리안의 격노 물리 피해 감소가 -15% → -25%로 변경되었습니다.
- PDR/MDR 최대 한도가 75% → 65%로 변경되었습니다.
- 사용 빈도가 낮은 랜덤 옵션들이 제거되었습니다.
- 모든 장비가 희귀도에 따라 약간의 차이를 가지도록 변경되었습니다.
- 모든 무기의 피해량이 약간 감소했습니다.
- 도끼창이 더 이상 도끼 유형 무기가 아닙니다.
- 석궁의 방어구 관통력이 30% → 20%로 변경되었습니다.
- 석궁의 장착 시간이 2초 → 3초로 증가했습니다.
- 윈들러스 석궁의 방어구 관통력이 40% → 30%로 변경되었습니다.
- 윈들러스 석궁의 장착 시간이 3초 → 5초로 증가했습니다.
장궁의 방어구 관통력이 20% → 15%로 변경되었습니다.
개발자 코멘트
이번 핫픽스는 전리품의 발전 시스템을 개선하는 여러 변경 사항을 구현하여, PvP 장비 격차와 매칭 풀 감소를 통해 더 나은 매칭 품질을 유지하는 데 중점을 두었습니다.
희귀도에 따라 단계적으로 개선된 피해량 및 방어구 속성을 추가하여 전리품의 질을 높였습니다.
또한, 가장 인기가 없는 옵션을 제거하여 옵션 개수와 아이템 품질 간의 연관성을 크게 향상시켰습니다.
마지막으로, 바바리안과 장거리 무기 밸런스를 조정하여 이를 약간 낮추었습니다.
PvP가 다양한 장비 점수에 걸쳐 공정하게 느껴지면서 전리품의 보상이 잘 느껴지도록 이번 변경 사항을 지속해서 모니터링하겠습니다.
지난 주의 큰 변화로 충격을 드려 죄송합니다만, PvP 장비 격차와 매칭 문제 해결을 위해 반드시 필요한 단계였습니다.
이제 이 변화가 신규 및 기존 플레이어 모두를 지원할 건강한 기반을 마련한다고 믿습니다.
이해해 주셔서 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!
영어
Changes
- Fixed an issue where Demon's Glee's magic weapon damage was set incorrectly.
- Barbarian's Two-Hander armor penetration bonus changed from 15% → 5%.
- Barbarian's Rage physical damage reduction penalty changed from -15% → -25%.
- PDR/MDR maximum cap changed from 75% → 65%.
- Removed infrequently used random modifiers.
- Changed all equipment to have slight differences depending on rarity.
- Slightly reduces the damage of all weapons.
- Bardiche is no longer an axe type weapon.
- Crossbow's armor penetration changed from 30% → 20%.
- Crossbow's equipping time increased from 2s → 3s.
- Windlass Crossbow's armor penetration changed from 40% → 30%.
- Windlass Crossbow's equipping time increased from 3s → 5s.
• Longbow's armor penetration changed from 20% → 15%.
Developer Comments
This hotfix implements several changes that improves loot progression while still maintaining the progress we've made in lowering the PvP gear gap and the reduction of matchmaking pools for better quality matches.
We have updated the damage and armor attributes so that there is concrete improvement as you move up the rarity grades.
We have also updated the random modifier system with the removal of the most unpopular rolls,
greatly improving the link between the number of rolls and the quality of the item.
Finally, we have made several balance changes to bring the barbarian and long-range weapons down a notch. We will continue to monitor these changes to ensure that PvP feels fair across a wide range of gearscore while making loot feel rewarding.
We apologize for the huge shock last week, but it was a necessary step for us to really whittle down the longstanding issues we've faced regarding PvP gear gap and matchmaking.
We believe these changes now build a groundwork for a healthier future that can support both established and new players.
Thank you for your understanding and see you in the dungeons!