닼닼디비

Hotfix #72

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.

수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.


IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (1개월 전)

원본보기

한국어

번역 지원 : 하성

변경사항

  • 엘리베이터 바닥이 아닌 공중에 덫을 설치할 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 탈출 로프를 사용할 때 소리가 잘못 재생되던 문제를 수정했습니다.
  • 로비로 나가기 버튼 클릭이 제대로 작동하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 박쥐의 초음파 공격으로 인한 화면 효과가 디버프 아이콘이 사라진 후에도 지속되던 문제를 수정했습니다.
  • 클레릭심판이 제대로 작동하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 공허의 칼날악마의 기쁨의 마법 피해가 세부 정보에 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 무기 슬롯에서 해제한 랜턴이 허리에 장착된 상태로 효과가 지속되던 문제를 수정했습니다.
  • 아레나 리더보드에서 랭크 아이콘이 제대로 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 파이터방어 숙련이 물리 피해 감소 한도를 기존 65%75%로 증가시킵니다.
  • 파이터주문 반사 효과가 마법을 성공적으로 반사할 때까지 지속됩니다. 첫 마법 반사 이후에는 효과가 3초 동안 추가로 지속됩니다.
  • 파이터주문 반사 재사용 대기시간이 24초18초로 변경되었습니다.
  • 바바리안불굴의 의지이 마법 저항력을 기존 65%75%로 증가시킵니다.
  • 로그은신 기술이 이제 2스택을 가집니다.
  • 로그은신 숙달 지속 시간 보너스가 2.5배1.5배로 감소했습니다.
  • 로그소매치기는 이제 아레나에서 사용할 수 없습니다.
  • 로그독바르기 회복량 감소 효과가 스택당 10%15%로 증가했습니다.
  • 레인저후퇴 재사용 대기시간이 10초12초로 변경되었습니다.
  • 드루이드표범 변신 체력 페널티가 -25%-15%로 감소했습니다.
  • 드루이드곰 변신 행동 속도 페널티가 -30%-25%로 감소했습니다.
  • 드루이드생명의 나무가 초당 15의 체력을 회복합니다.
  • 초라한일반적인 등급 아이템의 기본 주요 속성이 증가했습니다.
  • 랜덤 옵션 수치가 약간 조정되었습니다.
  • 여러 무기의 피해량이 조정되었습니다.
  • 방어구 등급 곡선 표가 더 일관되게 조정되었으며, 최고 수치가 감소했습니다.


무기 변경사항

  • 도끼창의 기본 공격 배율이 1.0/1.1/1.21.0/0.9/1.2로 변경되었습니다.
  • 전투 도끼의 보조 공격 배율이 1.01.1로 증가했습니다.
  • 클럽의 기본 공격 배율이 1.0/1.051.0/1.1로 증가했습니다.
  • 양날 도끼의 보조 공격 배율이 1.11.15로 증가했습니다.
  • 미늘창의 기본 공격 배율이 1.0/1.1/1.21.0/0.9/1.2로 변경되었습니다.
  • 크리스 단검의 기본 공격 배율이 1.0/1.1/1.1/1.11.0/1.05/1.15/1.15로 변경되었습니다.
  • 랜턴 쉴드의 리포스트 공격 배율이 1.0/1.01.2/1.2로 증가했습니다.
  • 쿼터스태프의 기본 공격 배율이 1.0/1.1/1.1/1.11.0/1.05/1.1/1.15로 변경되었습니다.
  • 의 기본 공격 배율이 1.0/1.1/1.21.0/1.0/1.1로 변경되었습니다.
  • 스틸레토 단검의 기본 공격 배율이 1.0/1.0/1.151.0/1.0/1.2로 증가했습니다.


방패 변경사항


기타 변경사항

  • 이제 제작 및 상점에서 구매한 아이템(고블린 상점 제외)의 랜덤 옵션이 표시됩니다.
  • EA4 시즌 어드벤처 랭크 보상이 공개되었습니다. 어드벤처 랭크 보상은 계정 단위로 지급되며, 계정당 한 번만 수령 가능합니다. 보상은 계정 내 가장 높은 랭크를 기록한 캐릭터를 기준으로 결정됩니다.
  • 잭 오 랜턴이 곧 떠나며, 새로운 손님 졸리 니콜라스가 12월 5일 업데이트와 함께 선술집에 돌아올 예정입니다. 이번 주 내로 모든 캔디 콘을 사용하시길 바랍니다!
  • 여러 플랫폼에 계정이 연동된 사용자는 이제 선호하는 전용 플랫폼을 선택해야 합니다. 자세한 내용은 홈페이지 공지를 확인해 주세요.


개발자 코멘트

다음 시즌12월 18일 새로운 시작과 함께 시작됩니다.
남은 시간 동안 아레나 시스템 테스트, 아이템 및 클래스 밸런스 조정, 다양한 사전 준비를 통해 새로운 시즌의 완벽한 시작을 위해 노력할 예정입니다.


이번 업데이트는 다음 시즌의 기반을 다지기 위한 아이템 디자인 개편을 포함하고 있습니다.
아이템의 피해 및 방어 값을 예측 가능한 패턴으로 조정하였으며, 저급 및 보통 장비의 기본 주요 스탯을 개선하여 빌드 다양성을 확대하고 저레벨 전투의 속도를 향상시켰습니다.
랜덤 옵션 수치와 방어구 등급 곡선도 자연스럽게 조정하여 하위 장비의 내구성을 강화했습니다.


여러 플랫폼에 계정이 연동된 유저는 이번 업데이트부터 전용 플랫폼을 선택해야 합니다.
이를 통해 더 나은 고객 경험을 제공하며, 전설 지위 DLC를 12월 5일부터 모든 플랫폼에서 구매할 수 있습니다(12월 19일까지 30% 할인 제공).


계속된 지원에 감사드리며, 다음 시즌에는 더 많은 변화와 개선을 준비 중입니다. 곧 더 자세한 내용을 공유드리겠습니다.
감사합니다, 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Changes

  • Fixed an issue where traps could be placed in the air instead of on the floor of the elevator.
  • Fixed an issue where sound played incorrectly when escaping using an escape rope.
  • Fixed an issue where clicking the Exit to Lobby' button would not work properly.
  • Fixed an issue where screen effects could persist after being hit by a bat's ultrasonic attack even after the debuff icon disappeared.
  • Fixed an issue where Cleric's Judgment would not work properly.
  • Fixed an issue where the magic damage from Void Blade and Demon's Glee might not be displayed in the details.
  • Fixed an issue where the effect could remain on the lantern located on the waist after unequipping it from the weapon slot.
  • Fixed an issue where icons for ranks on the Arena Leaderboard were not properly displayed.
  • Fighter's Defense Mastery perk now increases the physical damage reduction (PDR) maximum limit from the standard 65%75%.
  • Fighter's Spell Reflection effect persists until magic is successfully reflected. The effect then lasts for 3 seconds after the initial magic reflection.
  • Fighter's Spell Reflection cooldown changed from 24s18s
  • Barbarian's Iron Will perk now increases the magical damage reduction (MDR) maximum limit from the standard 65% to 75%.
  • Rogue's Hide skill now has 2 stacks.
  • Rogue's Hide Mastery duration bonus reduced from 2.5x1.5x.
  • Rogue's Pickpocket perk is no longer allowed in the Arena.
  • Rogue's Poisoned Weapon healing reduction increased from 10%15% per stack.
  • Ranger's Backstep cooldown time changed from 10s12s.
  • Druid's Panther form health penalty changed from -25%-15%.
  • Druid's Bear form action speed penalty changed from -30%-25%.
  • Druid's Tree of Life heals for a total of 15 health per second.
  • Increased the base primary attributes of Poor and Common grade items.
  • The random modifier values have been slightly adjusted.
  • Adjusted damage for several weapons.
  • Updated the armor rating curve table to be more consistent and have a lower top end.


Weapon Changes

  • Bardiche's primary attack multiplier changed from 1.0/1.1/1.21.0/0.9/1.2.
  • Battle Axe's secondary attack multiplier changed from 1.01.1.
  • Club's primary attack multiplier changed from 1.0/1.051.0/1.1.
  • Double Axe's secondary attack multiplier changed from 1.11.15.
  • Halberd's primary attack multiplier changed from 1.0/1.1/1.21.0/0.9/1.2.
  • Kris Dagger's primary attack multiplier changed from 1.0/1.1/1.1/1.11.0/1.05/1.15/1.15.
  • Lantern Shield's riposte attack multiplier changed from 1.0/1.01.2/1.2.
  • Quarterstaff's primary attack multiplier changed from 1.0/1.1/1.1/1.11.0/1.05/1.1/1.15.
  • Spear's primary attack multiplier changed from 1.0/1.1/1.21.0/1.0/1.1.
  • Stiletto Dagger's primary attack multiplier changed from 1.0/1.0/1.151.0/1.0/1.2.


Shield Changes

  • Bardiche's defensive stance impact resist increased from 34.
  • Flute's defensive stance impact resist increased from 34.
  • Quarterstaff's defensive stance impact resist increased from 34.
  • Spear's defensive stance impact resist increased from 34.
  • Buckler's movement speed penalty reduced from -12-7.
  • Thorn Shield's movement speed penalty reduced from -12-7.
  • Lantern Shield's movement speed penalty reduced from -19-10.
  • Frostlight Lantern Shield's movement speed penalty reduced from -15-7.
  • Round Shield's movement speed penalty reduced from -18-12.
  • Heater Shield's movement speed penalty reduced from -20-15.
  • Pavise's movement speed penalty reduced from -35-25.


Other Changes

  • Random modifiers are now displayed on crafted and purchasable items from merchants, excluding the Goblin Merchant.
  • EA4 Season Adventurer Rank Rewards have been revealed. Adventure Rank rewards will be awarded based on the account and can only be redeemed once per account rather than for each individual character. The rewards unlocked for the account will be determined by the highest ranked character linked to the account.
  • Jack O Lantern will be leaving soon as we prepare for a new guest. Jolly Nicholas is scheduled to return to the tavern with the next update on December 5th. Please be sure to use all your Candy Corn this week!
  • Users with accounts linked across multiple platforms must now select a preferred exclusive platform to enjoy the game. Please check the notice on the homepage for more details.


Developer Comments

Hi Adventurers,
We are pleased to announce December 18 as the date for the next wipe and start of the new season.
We plan to utilize the remaining time during this season to test and finalize the Arena system, fine tune the new item and class balances, and start testing other various preparations to ensure a great start to the next season.


This update brings a more measured overhaul to the item design for us to begin tuning as a basis for next season's update.
We have updated the damage and armor value of items to fit a more predictable pattern.
We have also improved the base primary stats of poor and common equipment, allowing for greater build diversity and generally improving the overall pace of combat at the lower end.
We have also made slight modifications to the random modifier values and have made the armor rating curve more natural while improving durability on the lower range.
By making the power progression more predictable through these changes we can finally start to get a handle on improving the class perks, skills, and spells, which we have initiated with this hotfix.


Users who have linked their account across multiple storefronts will now be required to select their preferred exclusive platform.
This update to our back-end allows us to offer better customer products and experience as we look to the future.
As a direct result of this update, Legendary Status, which was previously upgradeable only through Redstone Shards, will be available for purchase as a DLC upgrade on all platforms starting December 5th.
The upcoming Legendary Status DLC will launch with an introductory 30% discount from December 5 until December 19 on all platforms.


We thank you for your continued support through this season.
We have some big changes coming next season that directly addresses many of the most pressing current issues.
We plan to share more details very soon.
Thank you and see you in the dungeons!