Hotfix #74
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.
수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.
한국어
변경 사항
- EA 시즌 #4 보상이 제대로 지급되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 에픽 게임즈 클라이언트에서 DLC 구매 버튼을 클릭할 때 잘못된 링크로 연결되는 문제를 수정했습니다.
- 특정 캐릭터들이 로그인할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 오디오 장치를 설정한 후 게임이 비정상적으로 종료될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 하이 롤러 던전에서 장비 점수 차이가 큰 유저들이 같은 던전에 입장할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 방패를 장착하지 않은 상태에서 방패 밀치기(Shield Slam)를 시도할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 카르마 페이지에서 소서러가 제대로 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 소서러가 맨손으로 주문을 시전할 때 약간의 지연이 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 마법의 정점를 장착한 후 마법 무기를 사용할 때 이동 중에도 마법을 사용할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 번개 폭풍 주문이 간헐적으로 취소될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 전격 질주 사용 시 소리가 맵 전체에서 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 화염 방사 주문 효과가 사용 후에도 남아있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 물 화살 효과 크기가 의도한 것과 다르게 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 시간 왜곡을 장착하고 주문을 연속적으로 사용할 경우 기능이 마비될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 원소 화살와 같은 주문이 뒤에서 발사되어 뒤에 있는 아군에게 맞을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 불 화살, 얼음 창, 화염서리 창의 충돌 판정 범위가 비정상적으로 큰 문제를 수정했습니다.
- 은신 효과가 마법 사용 시에도 지속될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어가 생성되는 위치에 배치된 몬스터가 세션에 참여한 플레이어를 죽일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 다른 유저와 같은 위치에서 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 랜덤 던전 맵의 벽과 문이 제대로 동기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 간헐적으로 매칭이 실패할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 트롤의 공격 패턴 중 지연 모션이 나타나지 않는 문제를 수정했습니다.
- 던전 내부에서 소리가 이상하게 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 클레릭의 메뚜기 떼 속성 보너스 비율이 0% → 50%로 변경되었습니다.
- 소서러의 활력이 9 → 10으로, 민첩이 11 → 10으로 변경되었습니다.
- 소서러의 마법의 정점 마법 피해 보너스가 100% → 25%로, 주문 시전 속도 보너스가 100% → 25%로 변경되었습니다.
- 소서러의 시간 왜곡 재사용 대기시간 증가가 5배 → 4배로 변경되었습니다.
- 소서러의 번개 폭풍 채널링 지속 시간이 8초 → 5초로, 범위 반경이 250 → 175로, 피해량이 15 → 10으로 변경되었습니다.
- 소서러의 전격 질주 범위 반경이 100 → 80으로 변경되었습니다.
- 소서러의 대지의 가시가 사라질 때의 시각 효과가 변경되었습니다.
- 수정 검 애니메이션이 개선되었습니다.
개발자 코멘트
핫픽스 #74는 2024년 12월 21일 08:00부터 배포될 예정입니다.
패치가 시작되면 게임에 로그인할 수 없으며, 이 기간 동안 게임 내 플레이어는 패칭을 새로 시작할 수 없습니다.
이미 매치에 참여중인 플레이어는 매치를 완료하고 안전하게 퇴장할 수 있도록 40분의 시간을 제공합니다.
패치 시작 후 2시간 이내에 서버가 정상적으로 복구되어 서비스가 재개될 예정입니다.
안녕하세요, 모험가 여러분!
이번 핫픽스에서는 소서러와 연속 매칭 기능에 대한 몇 가지 중요한 문제를 해결했습니다.
과도하게 강력했던 소서러 주문과 특전의 밸런스를 조정했습니다.
이번 업데이트로 인해 던전에 로딩될 때 플레이어와 몬스터가 너무 가깝게 생성되는 문제가 해결되었습니다.
해당 문제가 해결된 만큼, 저희는 앞으로도 로그를 지속적으로 모니터링하며 새로운 플레이어가 세션에 입장할 수 있는 제한 시간이나 층별 플레이어 수와 같은 다양한 요소를 조정할 예정입니다.
이 설정 값들은 초기 버전에서 극단적인 상황을 테스트하기 위해 공격적으로 설정되었음을 알려드립니다.
추가로, 한 층 아래로 내려간다고 해서 더 높은 장비 점수 세션으로 이동하지 않는다는 점을 명확히 하고자 합니다.
초기 던전의 장비 점수가 매칭 풀을 결정하며, 던전 시리즈를 나갈 때까지 이 설정은 유지됩니다.
상위 층에서 장비 점수 우위를 얻기 위해 노력하며, 언제 내려갈지에 대한 위험과 보상을 고려하는 것이 중요하다고 믿습니다.
여러분의 인내에 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!
영어
Changes
- Fixed an issue where EA Season #4 rewards might not be paid out properly.
- Fixed an issue where clicking the DLC purchase button in the Epic Games client could lead to an incorrect link.
- Fixed an issue where only some characters could not log in.
- Fixed an issue where the game could end abnormally after setting the audio device.
- Fixed an issue where users with different gear score gaps could enter the same dungeon in the High Roller Dungeon.
- Fixed an issue where you could attempt Shield Slam without equipping a shield.
- Fixed an issue where the Sorcerer could not appear properly on the Karma page.
- Fixed an issue where there could be a slight delay when a Sorcerer casts a spell with bare hands.
- Fixed an issue where magic could be used while moving when using a magic weapon after equipping the Sorcerer's Apex of Sorcery.
- Fixed an issue where the Lightning Storm spell could be intermittently cancelled.
- Fixed an issue where sound could be heard throughout the map when using the Sorcerer's Electric Dash.
- Fixed an issue where the Sorcerer's Flamethrower spell effect could remain even after finishing using it.
- Fixed an issue where the effect size of Sorcerer's Water Bolt could look different than intended.
- Fixed an issue where the function could be paralyzed when equipping the Sorcerer's Time Distortion and firing a barrage of spells.
- Fixed an issue where spells such as Sorcerer's Elemental Bolt could be fired from behind and hit allies behind them.
- Fixed an issue where the collider of Sorcerer's Fire Arrow, Ice Spear, and Flamefrost Spear was abnormally large.
- Fixed an issue where the stealth effect could persist even when using magic.
- Fixed an issue where monsters positioned at player spawn locations could kill players who had joined the session.
- Fixed an issue where you could spawn in the same location as other users.
- Fixed an issue where walls and doors in random dungeon maps could not be properly synchronized.
- Fixed an issue that could cause matching to fail intermittently.
- Fixed an issue where delay motion did not appear during the Troll's attack pattern.
- Fixed an issue where sounds could sound strange inside dungeons.
- Cleric's Locust Swarm attribute bonus ratio changed from 0% → 50%.
- Sorcerer's Vigor changed from 9 → 10, Agility changed from 11 → 10.
- Sorcerer's Apex of Sorcery magical damage bonus changed from 100% → 25% and spell casting speed bonus changed from 100% → 25%.
- Sorcerer's Time Distortion cooldown time increase changed from 5x → 4x.
- Sorcerer's Lightning Storm channeling duration changed from 8 → 5, area radius changed from 250 → 175, and damage changed from 15 → 10.
- Sorcerer's Electric Dash area radius changed from 100 → 80.
- The visual effect when the Sorcerer's Thorn of Earth disappear has been changed.
- Improved Crystal Sword animations.
Developer Comments
We will be deploying hotfix #74 starting at 2024년 12월 21일 08:00.
When the patch starts, you will not be able to log in to the game and players in-game will not be able to enter the matchmaking pool during this time.
Players in a match or in-game will have 40 minutes to complete their match and exit safely.
The server will return to full service 2 hours after the patch starts.
Hi, Adventurers!
This hotfix addresses several high priority issues as we begin tuning the Sorcerer and the Continuous Matchmaking features.
We have scaled back the power of Sorcerer spells and perks that were too excessive.
The update also fixes a setting with the Continuous Matchmaking that allowed players to spawn too closely to other players and monsters upon loading into the dungeons.
Now that that issue is fixed, we will continue to monitor our logs and will adjust various factors such as the cutoff time for when new players can enter a session and number of players per floor.
Please note that the values for these settings were set aggressively for the initial iteration so we could gauge the extremes.
We'd also like to clarify that going down a level does NOT transfer you to a higher gear score session.
The gear score of your initial dungeon will always determines the matchmaking pool until you exit that dungeon series.
We encourage looting and trying to gain a gear score advantage on the upper floors as we believe there should always be a risk/reward consideration on when you go down a floor.
We thank you for your patience and we'll see you in the dungeons!