Hotfix #76
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한국어
변경 사항
- 위자드의 매직 미사일 및 화염구의 VFX 크기를 변경했습니다.
- 박쥐 날개 드랍 개수를 변경했습니다. (20% 확률로 1개 드랍 → 20% 확률로 1~2개 드랍)
- Twitch Drops가 진행 중이지 않을 때 계정 탭이 보이지 않도록 변경했습니다.
- 프리시즌 아레나의 UI를 개선했습니다.
- 일부 UI에서 스크롤 속도를 개선했습니다.
- 보상에 캐릭터에 귀속된 아이템이 포함된 퀘스트 완료 시 확인 팝업을 개선했습니다.
버그 수정
- 소서러의 번개 구체 주문 사용 시 히트 이펙트가 다른 위치에 나타날 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 전격 질주 주문으로 보스를 공격 범위에서 벗어나게 위치시킬 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 주문 시전 중 플레이어 손이 얼어붙는 것처럼 보이면서 주문이 여러 번 시전될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 물 화살 주문을 바닥을 향하게 설치했을 때 슬라임이 공격을 받지 않고 통과할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 전격 질주로 로프가 없어도 로프 탈출구를 통해 탈출할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 워록의 유령화 주문이 활성화된 상태에서 일부 공격이 통과하지 못하고 충돌하는 문제를 수정했습니다.
- 워록의 약화의 저주 주문 사용 시 물리 및 마법 피해 감소 15% 효과가 적용되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 특정 조건에서 워록의 저주로 인해 죽은 몬스터가 체력을 회복할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 레인저의 강력한 사격이나 소서러의 돌풍 주문이 유령왕 보스의 특정 공격 패턴을 중단시킬 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 로그의 은신 기술을 지속적으로 사용할 경우 거대 벌레의 이동 속도가 지나치게 빨라질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 로그의 은신 기술을 사용할 때에도 거대 벌레이 계속 움직이는 문제를 수정했습니다.
- 동굴 미로 모듈의 특정 지점에서 소리가 먹먹하게 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 고블린이 플레이어를 공격하지 않는 문제를 수정했습니다.
- 거대 벌레의 소리가 생성되기 전에 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 차단된 방에 나무 문이 배치된 크립트 고위 사제 납골당 모듈의 문제를 수정했습니다.
- 크립트 의식 방 모듈에 붙어 있는 벽 일부가 깜빡이는 문제를 수정했습니다.
- 살아있는 조각상을 처치한 뒤 해당 지역을 떠났다가 돌아오면 시체가 사라질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 미믹이 특정 위치에서 주변 물체에 끼어 움직일 수 없게 되는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴의 특정 위치에 있는 해골이 플레이어를 공격하지 않는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 거대 거미가 특정 상황에서 플레이어를 인식하지 못하는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 거대 거미가 거꾸로 매달린 상태에서 움직일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 던전 선택 UI에서 던전이 선택되지 않았을 때에도 장비 점수 텍스트가 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 랜덤 매칭 시 3인 파티 대신 2인으로 던전에 입장할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 던전에 입장하기 위한 인원이 부족한 상태에서 랜덤 매칭을 시도할 경우 하이 롤러 던전에 입장할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 설치된 파비스를 제대로 회수할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 전설 및 고유 등급 클럽이 동일한 무기 피해를 가지는 문제를 수정했습니다.
- 활을 조준하거나 주문을 충전한 상태로 사다리를 사용할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 문 틈을 통해 공격할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어가 화상 상태로 사망했을 때 이펙트가 간헐적으로 사라지지 않는 문제를 수정했습니다.
- 특정 주문 시각 효과가 의도한 시간보다 더 오래 렌더링되는 문제를 수정했습니다.
- 두 번째로 부활한 후 전장 안개가 제대로 작동하지 않는 문제를 수정했습니다.
- 던전에서 아이템을 획득한 후 다음 층에 입장할 때, 던전에서 아이템을 추출하지 않고 솔로 셀프 파운딩(아레나를 위한 아이템을 주조)이 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 파티원이 사망한 후 영혼의 심장를 가지고 다음 층으로 이동하면 영혼의 심장이 사라질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 파티원이 가져온 아이템을 다른 파티원이 획득하고 추출할 경우 해당 아이템이 사라질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 모든 파티원이 다른 층으로 이동할 경우 다른 파티의 관전 상태가 오랜 시간 동안 지속될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 등에 장착한 무기가 보이지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 로프를 통해 탈출 중 장비를 교체하면 충돌이 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 게임 강제 종료 후 다시 접속했을 때 오브젝트 애니메이션이 동기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 재신고 제한 시간이 의도한 대로 작동하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아레나에서 승리했음에도 MMR이 감소할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 MMR 소수점 계산 오류를 수정했습니다.
- 아레나 죽음의 전당 모듈에서 거미가 의도한 횟수보다 더 많이 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 새로운 캐릭터를 생성한 후 보상 토큰을 사용할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 사용자가 자신이 시장에 게시한 아이템을 구매할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 거래 창에서 취소 버튼을 눌러도 창이 닫히지 않는 문제를 수정했습니다.
- 커스터마이즈 탭에서 스킨을 장착할 때 스킨 아이콘이 깜빡일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 친구 목록 창에서 이름표 스킨이 올바르게 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 유료 로비 스킨을 적용한 상태에서 캐릭터 변경 또는 다른 스킨으로 변경 시 충돌이 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어가 보유한 아이템 스킨이 종자의 물품에 적용될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어 통계 탭에서 하이 롤러와 아레나 통계를 번갈아 클릭할 때 UI가 깜빡이는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어 통계 탭에서 시즌, 하이 롤러, 아레나 아이템이 별도로 분류되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 오디오 설정이 Windows 사운드 설정과 동기화되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
밸런스 조정
바바리안
- 바바리안의 대학살 지속 시간이 7초 → 15초로 변경되었습니다.
- 바바리안의 사기 진작 체력 회복량이 12% → 33%로 변경되었습니다.
- 바바리안의 혈액 교환 지속 시간이 8초 → 12초로, 최대 체력 페널티가 -20% → -10%로 변경되었습니다.
- 바바리안의 전쟁 희생 지속 시간이 8초 → 12초로 변경되었습니다.
레인저
클레릭
- 클레릭의 과잉 치유 추가 체력 손실량이 초당 1% → 2%로 변경되었습니다.
- 클레릭의 심판 시전 속도가 0.75초 → 1.25초로 변경되었습니다.
- 클레릭의 축복 주문 티어가 1 → 2로 변경되었으며, 모든 속성이 2씩 증가하도록 변경되었습니다.
- 클레릭의 작은 치유 사용 횟수가 3회 → 4회로 변경되었습니다.
- 클레릭의 성역 사용 횟수가 1회 → 2회로 변경되었습니다.
- 클레릭의 메뚜기 떼 사용 횟수가 1회 → 2회로, 속성 보너스 비율이 75% → 100%로 변경되었습니다.
드루이드
소서러
- 소서러의 마법의 정점 마법 피해 보너스와 주문 시전 속도 보너스가 25% → 50%로 변경되었습니다.
- 소서러의 마나 압축 주문 시전 속도 페널티가 -25% → -15%로, 이동 속도 보너스 페널티가 -5% → -2.5%로 변경되었습니다.
- 소서러의 물 화살 크기가 15 → 20으로 변경되었습니다.
- 소서러의 돌 피부 물리 피해 감소가 15% → 10%로 변경되었습니다.
- 소서러의 번개 구체 초당 마법 피해가 10 → 5로, 속성 보너스 비율이 100% → 50%로 변경되었습니다.
- 소서러의 번개 화살이 더 이상 장애물을 관통하지 않습니다.
- 소서러의 번개 화살 최대 추적 각도가 60도 → 30도로 변경되었습니다.
- 소서러의 번개 화살 초당 마법 피해가 10 → 5로 변경되었습니다.
- 소서러의 화염 방사 틱 간격이 0.2초 → 0.1초로 변경되었습니다.
- 소서러의 전격 질주 착지 피해가 30 → 15로 변경되었습니다.
아이템
- 명쾌함의 물약 초당 주문 회복량이 17 → 34로 변경되었습니다.
- 명쾌함의 물약 지속 시간이 희귀도에 따라 4/6/8/10/12/14/16초 → 8/10/12/14/16/18/20초로 변경되었습니다.
개발자 코멘트
모험가 여러분,
최근 초기화로 인해 여러 대규모 시스템이 추가되면서 많은 소규모 버그와 불안정성이 발생했습니다.
이번 업데이트에서는 버그 수정과 전반적인 안정성 향상에 초점을 맞췄습니다.
또한 새롭게 추가된 소서러 클래스와 현재 게임 상태를 분석하여 밸런스 조정을 진행했습니다.
지속적인 매칭 시스템 개선과 함께 랜덤 던전 시스템의 보강 작업을 진행 중이며, 곧 결과물을 보여드릴 수 있을 것입니다.
여러분의 지속적인 응원에 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!
영어
Changes
- Changed the VFX size of Wizard's Magic Missile and Fireball.
- Changed the number of Bat Wing drops. (20% chance to drop 1 -> 20% chance to drop 1~2)
- Changed the Account tab to not be visible when Twitch Drops are not in progress.
- Improved UI of preseason Arena.
- Improved scrollbar speed in some UI.
- Improved the confirmation pop-up when completing a quest that includes a reward that is tied to the character.
Bugfixes
- Fixed an issue where the hit effect could appear in a different location when using the Sorcerer's Lightning Sphere spell.
- Fixed an issue where the Sorcerer's Electric Dash spell could be used to position a boss in a place where his attacks could not reach.
- Fixed an issue where the player's hand could appear to freeze while casting a Sorcerer's spell and then cast the spell multiple times.
- Fixed an issue where Slimes could pass through without being hit when the Sorcerer's Water Bolt spell was placed facing the floor.
- Fixed an issue where it was possible to escape from a rope escape hatch without a rope using the Sorcerer's Electric Dash.
- Fixed an issue where some attacks would collide instead of passing through with Warlock's Phantomize spell activated.
- Fixed an issue where the 15% reduction in physical and magical damage was not applied when using Warlock's Curse of Weakness spell.
- Fixed an issue where, under certain conditions, a dead monster could recover health by applying Warlock's Curse.
- Fixed an issue where the Ghost King could be stopped if the Ranger's Forceful Shot or the Sorcerer's Windblast spell was used during certain attack patterns of the Ghost King boss.
- Fixed an issue where the Giant Worm's movement speed could become too fast if Rogue's Hide skill was continuously used while the Giant Worm was moving.
- Fixed an issue where the Giant Worm would continue to move even when using the Hide skill of the Rogue.
- Fixed an issue where sounds could be muffled in certain spots in the Cave Maze module.
- Fixed an issue where Goblins would not attack the player.
- Fixed an issue where Giant Worm sounds could be heard before spawning.
- Fixed an issue where wooden doors were placed in blocked rooms in the Crypt High Priest Ossuary module.
- Fixed an issue where parts of the wall attached to the Crypt Ritual Room module could flicker.
- Fixed an issue where when you kill a Living Statue, then leave the area and then return, the corpse may appear to disappear.
- Fixed an issue where Mimics could become stuck in surrounding objects and become unable to move in certain locations in the Catacombs.
- Fixed an issue where Skeletons in certain locations in the Ice Cavern would not attack the player.
- Fixed an issue where the Ice Giant Spider would not recognize the player in certain situations.
- Fixed an issue where Ice Giant Spider could move while hanging upside down.
- Fixed an issue where equipment score text could be visible in the Dungeon select UI when a dungeon wasn't selected.
- Fixed an issue where you could enter the dungeon as a duo despite random matching as a trio.
- Fixed an issue where you may not be able to enter a High Roller dungeon when random matching is attempted while the number of people required to enter the dungeon is not met.
- Fixed an issue where an installed Pavise could not be picked up properly.
- Fixed an issue where legendary and unique grade Clubs had the same weapon damage.
- Fixed an issue where it was possible to use a ladder while keeping the bow aimed or a spell loaded.
- Fixed an issue where it was possible to attack through a gap in a door.
- Fixed an issue where the effects of a player dying in a burn state would intermittently not disappear.
- Fixed an issue where certain spell visual effects would continue to render for longer than intended.
- Fixed an issue where Fog of War may not work properly after being resurrected a second time.
- Fixed an issue where the Solo Self Found engraving (minting an item for Arena) could occur when entering the next floor after obtaining an item in the dungeon rather than extracting from the dungeons.
- Fixed an issue where Soul Heart could disappear when moving to the next floor with Soul Heart after a party member dies.
- Fixed an issue where an item a party member brought into the Dungeon could disappear if another party member acquires it and extracts.
- Fixed an issue where when all party members moved to a different floor, the spectating state of other parties could persist for an extended time.
- Fixed an issue where the weapon equipped on the back might not be visible.
- Fixed an issue where a crash could occur when changing equipment while escaping through a rope.
- Fixed an issue where prop animations could be out of sync when force-quitting the game and reconnecting.
- Fixed an issue where the re-report time limit may not work as intended.
- Fixed an issue where MMR could decrease despite winning in Arena.
- Fixed an issue with Arena MMR decimal calculation errors.
- Fixed an issue in the Arena Death Hall module where spiders could spawn more than the intended number of times.
- Fixed an issue where reward tokens could not be used after creating a new character.
- Fixed an issue where users could self-purchase items they had posted on the marketplace.
- Fixed an issue where the trading window would remain open even after pressing the cancel button.
- Fixed an issue where the skin icon could blink when equipping a skin in the Customize tab.
- Fixed an issue where the Nameplate Skin may not be displayed properly in the friend list window.
- Fixed an issue that could cause a crash when changing characters or changing to different skins multiple times after applying a paid Lobby Skin in party status.
- Fixed an issue where item skins held by the player could be applied to the Squire Merchant's supplies.
- Fixed an issue where the UI would flicker when clicking alternately between High Roller and Arena statistics in the Player Statistics tab.
- Fixed an issue where Season, High Roller, and Arena items were not categorized separately in the Player Statistics tab.
- Fixed an issue where audio settings could become out of sync with Windows' sound settings.
Balance
Barbarian
- Barbarian's Carnage duration changed from 7 to 15 seconds.
- Barbarian's Morale Boost health recovery amount changed from 12% to 33%.
- Barbarian's Blood Exchange duration changed from 8 to 12 seconds and health penalty changed from -20% to -10%.
- Barbarian's War Sacrifice duration changed from 8 to 12 seconds.
Ranger
- Ranger's Kinesthesia movement speed bonus has changed from 10% to 15%.
Cleric
- Cleric's Over Healing loss amount changed from 1% to 2% per second.
- Cleric's Judgement casting speed has changed from 0.75 to 1.25.
- Cleric's Bless spell tier has changed from 1 to 2, and it now changes all attributes by 2.
- Cleric's Lesser Heal count has changed from 3 to 4.
- Cleric's Sanctuary count has changed from 1 to 2.
- Cleric's Locust Swarm count has changed from 1 to 2 and its attribute bonus ratio has changed from 75% to 100%.
Druid
- Druid now has Spell Memory 2.
- Druid's Chicken form occasionally makes noises even while standing still.
Sorcerer
- Sorcerer's Apex of Sorcery both bonuses changed from 25% to 50%.
- Sorcerer's Mana Fold spell casting speed penalty changed from -25% to -15%, movement speed bonus penalty changed from -5% to -2.5%.
- Sorcerer's Water Bolt size has changed from 15 to 20.
- Sorcerer's Stone Skin physical damage reduction bonus has changed from 15% to 10%.
- Sorcerer's Lightning Sphere damage has changed from 10 to 5, and its attribute bonus ratio has changed from 100% to 50%.
- Sorcerer's Lightning Bolts no longer penetrate obstacles.
- Sorcerer's Lightning Bolt maximum trackable angle changed from 60 to 30 degrees.
- Sorcerer's Lightning Bolt damage has changed from 10 to 5.
- Sorcerer's Flamethrower tick interval changed from 0.2 to 0.1.
- Sorcerer's Electric Dash landing damage has changed from 30 to 15.
Item
- Potion of Clarity recovery amount per second changed from 17 to 34.
- Potion of Clarity duration for each rarity changed from 4/6/8/10/12/14/16s to 8/10/12/14/16/18/20s.
Developer Comments
Hi Adventurers,
The recent wipe added multiple large systems which introduced a lot of smaller bugs and instabilities.
We've focused this update on bug fixes and improving overall stability.
We've also had time to digest the new Sorcerer class and the current game state to introduce several balance changes.
We have been working in the background on improvements to the continuous matchmaking along with augmenting the random dungeon system and should have progress to show you soon.
We thank you for your support and see you in the dungeons!