닼닼디비

Hotfix #77

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.

수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.


IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (12시간 전)

원본보기

한국어

버그 수정

  • 바드의 음악 버프 효과가 실수로 사라질 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 바드의 음악 버프 효과가 버프 종료 후에도 남아 있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러마법의 정점을 장착했을 때 게임이 끊길 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러전격 질주를 사용하여 맵을 벗어날 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 주문 UI에 표시된 쿨다운 시간이 소서러시간 왜곡 특성의 효과를 제대로 반영하지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 드루이드 변신 후 선택 UI가 나타나지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 드루이드가 스파이크 함정 근처에서 큰 동물로 변신할 때 과도한 피해를 입고 즉사할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 클레릭메뚜기 떼를 사용할 때 효과가 실제 사용 위치와 다른 위치에 나타날 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 레인저강력한 사격에 맞은 대상이 밀려나지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 펄션의 공격 범위가 실제 충돌 궤적과 맞지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 거대 벌레의 시각 효과가 죽은 후에도 지속되는 문제를 수정했습니다.
  • 서리 스켈레톤 석궁병이 죽은 후에도 석궁의 시각 효과가 지속되는 문제를 수정했습니다.
  • 바드나약함의 비명스켈레톤 군주에게 사용했을 때 범위 밖의 적이나 크리스탈에 디버프가 적용될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 서리 임프가 순간이동할 때 사라지거나 이상한 위치에 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 악마 광전사가 죽은 후 공중에 떠 있는 상태로 남아 있는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 특정 지역에서 소리가 제대로 재생되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 다른 층으로 이동할 때 스킬과 주문의 쿨다운이 회복되는 문제를 수정했습니다.
  • Marvelous Chest잊혀진 성 보스 방이 아닌 다른 위치에 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 일부 랜덤 던전 모듈에서 출구가 없는 방이 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지옥 Death Platforms 모듈에서 몬스터가 플레이어 스폰 룸 입구에 갇혀 입장이 불가능한 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지옥 Castle Corner 모듈에서 캐릭터가 특정 위치에 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지옥 Death Altar 모듈에서 몬스터가 생성될 때 갇히는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지옥 몬스터가 Death Platforms 경사로를 오르지 못하는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성 지옥에서 해골 장식이 의도하지 않은 위치에 나타나는 문제를 수정했습니다.
  • 전격 질주를 사용하여 얼음 동굴의 로프 탈출 경로를 로프 없이 탈출할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 다음 층으로 이동할 때 스킬과 주문의 쿨다운 시간이 표시된 시간과 일치하지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 로프 탈출을 사용하는 동안 다른 행동을 수행할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 팀원이 정상적으로 탈출하는 동안 플레이어가 사망하면 고블린 보험이 작동하지 않는 문제를 해결했습니다.
  • 같은 세션에서 두 번 이상 죽으면 고블린 보험이 한 번만 작동하는 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 보험 아이템이 실제로 아이템을 잃은 캐릭터가 아닌 로그인한 캐릭터에게 지급되는 문제를 수정했습니다.
  • 파티 리더가 로비 스킨을 변경할 때 파티원의 로비 스킨이 제대로 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 기본 스킨으로 변경하려고 할 때 로비 스킨이 제대로 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 현재 상태를 오프라인으로 설정한 사용자에게 파티 초대가 전송될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 오디오 장치 설정이 Windows 사운드 설정과 동기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 이전 시즌에 플레이하지 않은 사용자의 경우 리더보드에 캐릭터 이름이 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 이전 시즌의 리더보드에 랭크 아이콘이 나타나지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 특정 종족이 헬멧을 장착할 수 없는 경우 기본 아이템으로 헬멧 아이템이 장착되는 문제를 수정했습니다.
  • 전설 직위를 구매한 지 72시간이 지났음에도 일부 사용자가 마켓플레이스를 사용할 수 없는 문제를 수정했습니다.


밸런스 변경

파이터

  • 파이터돌파구 지속 시간10초12초로 증가하고 추가로 이동 속도 7을 부여합니다.
  • 파이터아드레날린 폭주이동 속도 보너스 5%를 부여합니다.
  • 파이터도발 지속 시간8초10초로 증가하고 PDR/MDR 보너스가 10%에서 12%로 증가했습니다.
  • 파이터방패 가격 피해2545로 증가하고 대상에게 적용되는 이동 속도 보너스 페널티2초3초로 증가했습니다.
  • 파이터주문 반사 지속 시간3초5초로 변경되고 활성화 중에 플레이어가 5% MDR 보너스를 얻습니다.


바바리안


로그


클레릭


아이템


게임 업데이트

  • 일반 던전은 이제 0-124단일 기어 점수 범위를 가집니다.
  • 하이롤러 던전은 이제 125+단일 기어 점수 범위를 가집니다.
  • 모든 모드와 던전에 대한 실험적인 루키 매칭 시스템.
  • 랜덤 던전 시스템이 이제 잊혀진 성 지옥에 적용되었습니다.
  • 잊혀진 성 지옥 River 모듈의 계단이 경사로로 변경되었습니다.
  • 추가 기억 용량기억 용량 보너스가 소켓 시스템으로 추가될 수 있습니다.
  • 아레나 시즌 시작일(2025/01/24 00:00 UTC) (2025/01/24 09:00 KST) 발표.
  • 아레나 워로드 랭크 아이콘이 업데이트되었습니다.
  • 새로운 Studded Wyvern Leather 제작 아이템이 추가되었습니다.
  • 새로운 레인저 스킬 Purge Shot이 추가되었습니다.
  • 새로운 드루이드 특전 Lifebloom Aura가 추가되었습니다.
  • 아레나 MMR 계산 방법이 개선되었습니다.
  • 던전에서 나가는 흐름이 개선되었습니다.
  • 손도끼의 대미지가 변경 되었습니다.
  • 블랙스미스 사용자가 주류 플랫폼으로 계정을 이전할 수 있도록 플랫폼 링크가 제공되었습니다.


개발자 코멘트

이번 시즌의 계획은 랜덤 던전 시스템을 더 많은 위치에서 작동하도록 지속적으로 확장하는 것입니다.
이를 염두에 두고 잊혀진 성 지옥 맵에 시스템을 적용했습니다.
모험가들은 이제 잊혀진 성 지옥의 수정된 모듈을 탐험하고 유령 왕의 은신처를 찾아야 합니다.


우리는 또한 최근 플레이어 행동의 결과를 바탕으로 매칭 풀을 조정하기로 결정했습니다.
연속 매칭(CMM) 시스템은 던전에서 위험/보상 결정에 대한 플레이어의 주도권을 크게 향상시켰습니다.
그러나 새로운 위험/보상 관계의 부작용으로 인해 현재의 장비 점수 구분은 우리가 의도한 것과 반대의 효과를 내기 시작했습니다.
새로운 플레이어를 위한 디딤돌 역할을 하는 대신, 낮은 장비 점수 구분은 잃을 것이 거의 없는 피에 굶주린 플레이어들의 사냥터가 되었습니다.


우리는 위험/보상 요소를 재조정하고 던전에서 전투 상황을 평가할 때 위험과 결정을 되찾고 싶습니다.
플레이어가 단순히 전투에 뛰어드는 것이 기본 결정이 되지 않기를 바랍니다.
따라서 우리는 각각의 일반 및 하이롤러 매칭 풀에서 낮은 장비 점수 로비를 제거하는 것을 테스트하기로 결정했습니다.
플레이어가 이제 장비 점수가 결정 요인이 되지 않고도 어려운 상황에서 벗어날 수 있는 더 많은 주도권을 가지고 있기 때문에 이 변경이 합리적이라고 생각합니다.


우리는 여전히 새로운 플레이어가 더 위험한 던전에서 로프를 배우는 것을 돕고 싶습니다.
이전의 장비 점수 구분은 새로운 플레이어를 온램핑하는 데 적합하지 않았습니다.
대신, 우리는 이제 새로운 플레이어를 위한 별도의 매칭 풀을 테스트하기 시작할 것입니다.
우리는 모든 플레이어에게 위험, 보상, 진행의 균형을 잘 맞추기 위해 이러한 새로운 매칭 풀을 계속 조정할 것입니다.


밸런스 측면에서는 덜 사용되는 클래스 스킬을 개선했습니다.
현재 겨울 휴일 이벤트는 1월 23일 유지보수 후 종료될 예정입니다.
니콜라스가 떠나기 전에 캔디 지팡이진저브레드 쿠키를 꼭 사용하세요! 마지막으로, 주류 플랫폼으로 이전하고자 하는 블랙스미스 사용자를 위한 플랫폼 이전 기능을 구현했습니다.
인내심을 가져주셔서 감사합니다.
던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where the buff effect of the Bard's music could accidentally disappear.
  • Fixed an issue where Bard's music buff effects could remain after the buff ended.
  • Fixed an issue where game stuttering could occur when Sorcerer Apex of Sorcery is equipped.
  • Fixed an issue where the Sorcerer's Electric Dash could be used to exit the map.
  • Fixed an issue where the displayed cooldown time in the spells UI did not properly take into account the effects from the 'Time Distortion'perk.
  • Fixed an issue where after using Druid Shapeshift, the selection UI would not appear.
  • Fixed an issue where a Druid could take excessive damage and die instantly when Shapeshifting into a large animal near a Spike Trap.
  • Fixed an issue when using the Cleric's Locusts Swarm, the effect could appear in a different location than where it was actually used.
  • Fixed an issue where the target hit by the Ranger Forceful Shot would not be pushed back.
  • Fixed an issue where Falchion's attack range could misalign with the actual collision trajectory.
  • Fixed an issue where the visual effects of the Giant Worm would persist even after it died.
  • Fixed an issue where the Crossbow's visual effect would persist even after the Frost Skeleton Crossbowman died.
  • Fixed an issue where playing Bard's Shriek of Weakness against the Skeleton Warlord could apply a debuff to enemies or crystals outside its range.
  • Fixed an issue where the Frost Imp could disappear or spawn in a strange location when it teleported.
  • Fixed an issue where the Demon Berserker would bounce and remain floating in the air after dying.
  • Fixed an issue with sound playing improperly in certain areas of the Ruins.
  • Fixed an issue where both skill and spell cooldowns would recover when moving to another floor.
  • Fixed an issue where the Marvelous Chest could spawn in a location other than the Crypt boss room.
  • Fixed an issue where some random dungeon modules in the Crypt could generate rooms without exits.
  • Fixed an issue in the Inferno Death Platforms module where monsters could get stuck in the player spawn room entrance and prevent entry.
  • Fixed an issue where characters could become stuck in certain locations in the Inferno Castle Corner module.
  • Fixed an issue in the Inferno Death Altar module where monsters would be trapped upon spawning.
  • Fixed an issue where Inferno monsters could not climb the Death Platform ramp.
  • Fixed an issue where skull ornaments would appear in a non-intended locations in the Inferno.
  • Fixed an issue where you could escape through the rope escape route in the Ice Abyss without using the rope by using Electric Dash.
  • Fixed an issue where the cooldown times of skills and spells would not match the displayed times when moving to the next floor.
  • Fixed an issue where other actions could be performed while using the rope escape.
  • Fixed an issue where the Goblin Recovery would not work when a player died while a teammate escaped normally.
  • Fixed an issue where if you died more than once in the same session, the Dungeon Recovery would only trigger once.
  • Fixed an issue where Dungeon Recovery items would be awarded to the character that was logged on rather than the character that actually lost the item.
  • Fixed an issue where party members' lobby skins would not display properly when the party leader changed the lobby skin.
  • Fixed an issue where the lobby skin would not display properly when trying to change back to the default skin.
  • Fixed an issue where a party invite could be sent to a user who set their current status to 'offline'.
  • Fixed an issue where audio device settings could become out of sync with the Windows sound settings.
  • Fixed an issue where the character name would not be visible on the leaderboard for users who had not played the previous season.
  • Fixed an issue where the rank icon would not appear on the leaderboard from previous seasons.
  • Fixed an issue where helmet items would be equipped as default items to certain races that cannot equip helmets.
  • Fixed an issue where some users would be restricted from using the Marketplace even though 72 hours had passed since purchasing Legendary Status.


Balance Changes

Fighter

  • Fighter's Breakthrough duration increased from 10 to 12 seconds and also grants 7 additional movespeed.
  • Fighter's Adrenaline Rush grants a movespeed bonus of 5%.
  • Fighter's Taunt duration has been increased from 8 to 10 seconds, and the PDR/MDR bonus has been increased from 10% to 12%.
  • Fighter's Shield Slam damage increased from 25 to 45, and the slow duration penalty applied to the target increased from 2 to 3 seconds.
  • Fighter's Spell Reflection duration changed from 3 to 5 seconds and the player gains a 5% MDR bonus while active.


Barbarian

  • Barbarian's Blood Exchange now works based on damage dealt rather than maximum health.


Rogue

  • Rogue's Smoke Pot count changed from 3 to 2 and now refills while resting at a campfire.
  • Rogue's Caltrop count changed from 4 to 3 and now refills while resting at a campfire.


Cleric

  • Cleric's Judgement casting speed changed from 1.25 to 1.0.
  • Cleric's Locust Swarm Attribute Bonus ratio changed from 0.75 to 1.0.


Items

  • Rest and Campfire Rest now restores a skill's cooldown by 1s/2s per tick respectively.
  • Weapon damage for the Horseman's Axe and Hatchet have been adjusted.


Game Updates

  • Normal dungeons now have a single gear-score range of 0-124.
  • High-roller dungeons now have a single gear-score range of 125+
  • Experimental 'Rookie' matchmaking system for all modes and dungeons.
  • The 'Random Dungeon' system has now been applied to the Inferno.
  • The stairs in the Inferno River module have been changed to ramps.
  • 'Additional Memory Capacity' and 'Memory Capacity Bonus' can now be added with the socket system.
  • Arena Season Start Date (2025/01/24 00:00 UTC) announced.
  • Arena 'Warlord' rank icon has been updated.
  • Added new 'Studded Wyvern Leather' crafted item.
  • Added new Ranger skill 'Purge Shot'.
  • Added new Druid perk 'Lifebloom Aura'.
  • Improved the Arena MMR calculation method.
  • Improved the flow when exiting a dungeon.
  • Updated the Hatchet's attack.
  • Platform link provided to legacy Blacksmith users to allow them to migrate their account to a mainstream platform.


Developer Comments

Our plan this season is to continually expand the Random Dungeons system to work with more and more locations.
With that in mind, we have now applied the system to the Inferno map.
Adventurers must now explore and traverse the modified modules of Inferno to find the Ghost King's lair.

We have also decided to adjust the matchmaking pools based on the result of recent player behavior.
The continuous matchmaking (CMM) system has greatly improved player agency when it comes to risk/reward decisions in the dungeons.
However, as a side-effect of the new risk/reward relationship, the current gear-score divisions have started having the opposite effect of what we intended. Instead of serving as stepping stones for newer players, the lower gear score divisions have become killing grounds with bloodthirsty players having little to lose.


We want to rebalance the risk/reward factor and return a sense of danger and decision making when assessing combat situations in the dungeons.
We don't want the default decision for players to simply run headlong into battle.
Therefore, we have decided to test the removal of the lower gear-score lobbies in their respective Normal and HR matchmaking pools.
We feel that this change is reasonable since players now have more agency than ever to get out of sticky situations without gear-score being the deciding factor.


We still want to foster new players as they learn the ropes in the more dangerous dungeons.
The previous gear-score divisions served as a poor way of on-ramping new players.
Instead, we will now start testing a separate matchmaking pool for newer players.
We'll continue to adjust these new matchmaking pools to give ALL players a good balance of risk, reward, and progression.


On the balance front, we have made improvements to lesser used class skills.
Please note that the current Winter Holiday Event will end after maintenance on January 23rd.
Jolly Nicholas will be leaving so be sure to use your Candycanes and Gingerbread Cookies soon! Finally, we have implemented the platform migration feature for legacy Blacksmith users who wish to migrate to a mainstream platform.
We thank you for your patience and see you in the dungeons!