Hotfix #79
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
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한국어
버그 수정
- 파이터의 주문 반사 효과가 주문을 반사할 때 무기한으로 지속되는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 맨손 시전 후 행동이 행동 속도의 영향을 받지 않는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 시간 왜곡을 사용하는 동안 주문 시전과 병합이 반복적인 사운드 효과를 발생시키는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 대지의 정령 소환 쿨다운이 낙사 구역에서 사망 후 초기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 주문 시전을 완료 직전에 취소할 경우 시전 사운드가 다른 플레이어들에게 계속 재생되는 문제를 수정했습니다.
- 드루이드의 변신 숙달을 장착하지 않은 상태에서 변신할 때 화면이 효과로 가려지는 문제를 수정했습니다.
- 자연 치유와 생명꽃 오라를 가진 드루이드가 변신한 쥐 팀원을 과도하게 치유하는 문제를 수정했습니다.
- 시체를 타격할 때 특정 신체 부위에서 방어 판정이 발생하는 문제를 수정했습니다.
- 함정이 해체 직전에 작동될 경우 제대로 해체되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 스켈레톤 군주의 시각 효과가 의도하지 않은 위치에 나타나는 문제를 수정했습니다.
- 아래층 이동 또는 탈출 계단이 열릴 때 횃불 효과의 위치가 잘못 정렬되어 보이는 문제를 수정했습니다.
- Ruins Graveyard 모듈의 특정 지점에서 소서러의 전격 질주를 사용하여 까마귀 공격을 피해 맵 상단 영역에 접근할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- Crypt Ritual Rooms의 벽을 등반할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- Crypt Ritual Rooms에서 레버를 작동해도 석문이 열리지 않는 문제를 수정했습니다.
- Ice Cavern의 Icicle Cave Hoard에서 플레이어가 상자 뒤로 이동할 때 예티가 공격을 멈추는 문제를 수정했습니다.
- Ice Abyss의 Reversed Pyramid 모듈 위에서 공중에 서있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- Crypt 하이롤러 Treasure Room에서 해골 몬스터들이 겹치는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 던전에서 마지막 생존자로 탈출할 때 AP 게이지가 여전히 증가하는 동안 로비로 돌아가는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 리더보드에 플레이어의 점수가 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 던전 입장 시 파티원들이 실제 파티 크기보다 적은 참가자 수를 선택할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아군의 SSF(Solo Self Found) 유틸리티 아이템이 적에게 획득되었을 때도 아군의로 표시되어 탈출 시 사라지는 문제를 수정했습니다.
- 팀 킬 후 아래층으로 이동하는 중에 강제 종료할 경우 탈출로 등록되어 친구 복구(Friend Recovery)가 작동하지 않는 문제를 수정했습니다.
- 던전에서 니콜라스의 상인 퀘스트가 나타나는 문제를 수정했습니다.
- 판매 가능한 아이템을 상인에게 판매할 때 판매 불가능하다는 툴팁이 잘못 표시되는 문제를 수정했습니다.
- Arena Death Hall 모듈의 특정 위치에서 소리가 묻히는 문제를 수정했습니다.
- Arena Death Hall 모듈에서 철문과 상호작용할 때 문이 열렸다가 다시 닫히는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 포인트나 랭크를 잃을 때 랭크와 게이지 감소 효과가 발동되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 결과 화면이 나타날 때 정보가 일시적으로 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 입장 시 Handled 아이템을 장착하면 Looted로 변경되는 문제를 수정했습니다.
- Moonlight Mercurial 망토 스킨을 적용한 후 망토를 장착하면 보이지 않게 되는 문제를 수정했습니다.
- 캐릭터 선택 화면에서 오디오 설정 변경사항이 적용 버튼을 클릭하지 않아도 저장되는 문제를 수정했습니다.
- 장터에서 랜덤 속성을 검색할 때 이름 목록에 동일한 기본 속성을 가진 아이템이 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 적으로부터 획득한 중첩 불가능한 유틸리티 아이템이 Handled로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 소켓이 있는 아이템을 장터에서 링크할 수 없는 문제를 수정했습니다.
밸런스 변경
- 사후 세계(Life After Death)는 발동 후 12초 동안 다시 발동되지 않습니다.
- 영혼수확기(Soulscraper)의 영혼 흡수가 8초 → 12초로 변경되었으며 이제 활력 5 증가시킵니다.
- 니팔란(Nipalan)이 이제 무기 데미지를 3 증가시킵니다.
- 진실의 엘프 활(Elven Bow of Truth)이 이제 행동 속도 25%를 증가시킵니다.
- 역병(Pestilence)의 질병 효과 지속시간이 3초 → 4초로 변경되었으며 데미지 타입이 고정 마법 데미지로 변경되었습니다.
- 죽음꽃(Deathbloom)의 죽음의 꽃 효과 데미지 타입이 고정 마법 데미지로 변경되었습니다.
- 지르크지의 눈(Zirkzi Eye)의 내부 쿨다운이 1.5초 → 0.5초로 변경되었습니다.
- 스펠위버(Spellweaver)의 주문 시전 속도 보너스가 3초 → 5초로 변경되었습니다.
- 환상(Illusory)의 투명 지속시간이 2초 → 4초로 변경되었습니다.
- 잉걸불(Cinder)가 이제 9초 동안 초당 3의 화염 마법 데미지를 입힙니다.
- 냄새나는 막대기(Stinky Stick)가 이제 매 타격마다 100% 독 구름을 생성합니다.
- 광란(Delirium)이 이제 최대 체력을 5% 감소시키고 초당 2의 체력을 회복시킵니다.
- 드라이어드의 분노(Dryad Wrath)가 이제 충격 저항을 +1 증가시킵니다.
- 풀고르(Fulgor)가 추가로 행동 속도를 10% 증가시킵니다.
- 드루이드의 표범 형태의 체력 감소가 15% → 10%로 변경되었습니다.
- 드루이드의 표범 형태의 물리 데미지 감소 페널티가 40% → 30%로 변경되었습니다.
- 드루이드의 표범 형태의 쇄도 쿨다운 시간이 28초 → 18초로 변경되었습니다.
- 드루이드의 쥐 형태의 생존 본능이 이제 체력을 일시적으로 10 증가시킵니다.
게임 업데이트
- 발렌타인 데이 이벤트가 시작됩니다. 상인이 판매하는 물약과 붕대 50% 할인.
- 새로운 기능 종자: 내 장비 세트가 추가되었습니다.
- 친구 삭제나 파티원 추방 시 확인 팝업이 추가되었습니다.
- 잊혀진 성 지옥에 새로운 모듈이 추가되었습니다.
- 새로운 업적 달성 시 팝업 알림이 추가되었습니다.
- 종교 시스템이 개선되었습니다. 시즌 3이 시작됩니다. 이제 행운 스탯이 종교 레벨에 따라 최대 40까지 증가할 수 있습니다.
- 장터가 개선되어 아이템에 할당된 모든 랜덤 옵션이 검색 결과에 자동으로 포함됩니다.
- 금화 주머니 용량이 200 → 250으로 증가했습니다.
- 아이스 하운드의 공격 모션과 속도가 변경되었습니다.
- 광란(Delirium), 전설적인 등급 버클러, 유일한 등급 관리인 의복의 드롭 테이블이 변경되었습니다.
- 나이트메어 등급 몬스터의 드롭 테이블이 변경되었습니다.
- 데미갓의 보상 이름표 효과가 변경되었습니다.
- 종자가 제공하지 않는 허리띠와 망토 슬롯에 대한 UI 표시가 업데이트되었습니다.
개발자 코멘트
모험가 여러분, 안녕하세요.
긴 설날 연휴를 마치고 돌아온 저희를 기다려주셔서 감사합니다.
저희는 새로운 활력을 되찾았으며, 개발 일정의 조정 사항을 공유하고자 합니다.
개발 프로세스 개선을 위해 패치 간격을 약간 늘리는 실험을 진행할 예정입니다.
내부적인 조정을 진행해왔으며, 이러한 추가 개발 시간이 업데이트의 품질 향상에 도움이 될 것이라 생각합니다.
더욱 안정적인 게임 개선사항을 제공하기를 기대하고 있습니다.
이번 핫픽스에서는 랜덤 던전 시스템을 보강하는 작업을 계속 진행했습니다.
지금까지 중 가장 많은 새로운 모듈을 추가했으며, 잊혀진 성 지옥 던전을 5x5 레이아웃으로 확장했습니다.
더 커진 크기를 고려하여 잊혀진 성 지옥 층의 타이머가 증가되었습니다.
또한 종자를 통한 특정 장비 세트 저장 기능과 장터 및 업적 경험 개선 등 다수의 QoL 개선에 집중했습니다.
이번 핫픽스는 특별한 시즌 선물을 얻을 수 있는 개선된 종교 시스템의 시작을 알립니다.
마지막으로, 사랑의 기쁨을 전하기 위해 돌아온 여행자에게 "안녕하세요"라고 인사해보세요.
늘 그렇듯이, 던전에서 만나요!
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where the effect of Fighter's Spell Reflection could persist indefinitely when reflecting spells.
- Fixed an issue where Sorcerer's actions after bare-hand casting might not be affected by Action Speed.
- Fixed an issue where the casting and merging of a spell while using Sorcerer's Time Distortion could cause repetitive sound effects.
- Fixed an issue where Sorcerer's Summon Earth Elemental cooldown might not reset after dying in a falling-death zone.
- Fixed an issue where canceling a spell cast just before completion could cause its casting sound to continuously play for other players.
- Fixed an issue where transforming without equipping Druid's Shapeshift Mastery could obstruct the screen with effects.
- Fixed an issue where a Druid with Natural Healing and Lifebloom Aura could excessively heal a transformed rat teammate.
- Fixed an issue where block detection could occur on certain body parts when hitting a corpse.
- Fixed an issue where a trap might not be properly disarmed if it was triggered just before disarmament.
- Fixed an issue where the VFX of Skeleton Warlord could appear in unintended locations.
- Fixed an issue where the Torch effect's position might appear misaligned when a downed or escape staircase opened.
- Fixed an issue where using Sorcerer's Electric Dash in a specific spot in the Ruins Graveyard module could allow access to the map's top area, avoiding crow attacks.
- Fixed an issue where players could climb Crypt Ritual Rooms' walls.
- Fixed an issue where activating a lever in Crypt Ritual Rooms might not open the stone door.
- Fixed an issue where a Yeti could stop attacking when players moved behind a chest in Ice Cavern's Icicle Cave Hoard.
- Fixed an issue where players could stand midair atop the Reversed Pyramid module in Ice Abyss.
- Fixed an issue where Skeleton monsters were overlapping in Crypt High-Roller Treasure Room.
- Fixed an issue where escaping as the last survivor in a High-Roller dungeon could return players to the lobby while their AP gauge was still increasing.
- Fixed an issue where a player's score might not display on the High-Roller Leaderboard.
- Fixed an issue where party members could select a lower number of participants than the actual party size when entering a dungeon.
- Fixed an issue where an Ally's SSF (Solo Self Found) utility item could still be marked as "Ally's" when looted by an enemy, causing it to disappear upon escape.
- Fixed an issue where force-quitting the game while moving to a lower floor after a team kill could register as an escape, preventing Friend Recovery from activating.
- Fixed an issue where Nicholas' merchant quest could appear in dungeons.
- Fixed an issue where selling an item to a merchant might incorrectly display a tooltip stating it was unsellable, despite being sellable.
- Fixed an issue where sound could become muffled in a specific location in the Arena Death Hall module.
- Fixed an issue where interacting with an iron gate in the Arena Death Hall module could cause it to open and then close again.
- Fixed an issue where rank and gauge reduction effects might not trigger when losing Arena points or rank.
- Fixed an issue where information might not display momentarily when the Arena results screen appeared.
- Fixed an issue where equipping a Handled item when entering the Arena could cause it to change to Looted.
- Fixed an issue where equipping a cloak after applying the Moonlight Mercurial Cloak skin might cause it to become invisible.
- Fixed an issue where audio settings changes in the character selection screen could be saved without clicking the Apply button.
- Fixed an issue where searching for a random attribute in the Marketplace could display items with the same base attribute in the name list.
- Fixed an issue where non-stackable utility items looted from an enemy could be marked as Handled.
- Fixed an issue where socketed items might not be linkable in the marketplace.
Balance Changes
- Life After Death does not trigger again for 12 secondsafter it is activated.
- Soulscraper's soul absorptiton changed from 8 to 12 secondsand now also increases Vigor by 5.
- Nipalan aslo increases weapon damage by 3.
- Elven Bow of Truth now increases action speed by 25%.
- Pestilence's disease effect duration changed from 3 to 4 seconds and damage type changed to true magical damage.
- Deathbloom's deathbloom effect damage type changed to true magical damage.
- Zirkzi's Eye's internal cooldown changed from 1.5 to 0.5 seconds.
- Spellweaver spell casting speed bonus duration changed from 3 to 5 seconds.
- Illusory's invisibility duration changed from 2 to 4 seconds.
- Cinder now deals3 fire magical damage per second for 9 seconds.
- Stinky Stick now creates 100% poison clouds on each hit.
- Delirium now reduces maximum health by 5% and heals 2 health per second.
- Dryad's Wrath now increasesimpact resist by +1.
- Fulgor additionaly increases action speed by 10%.
- Druid's Panther form health reduction changed from 15% to 10%.
- Druid's Panther form physical damage reduction penalty changed from 40% to 30%.
- Druid's Panther form Rush cooldown time changed from 28 to 18 seconds.
- Druid Rat form's Survival Instinct now also temporarily increases health by 10.
Game Updates
- Valentine's Day event begins. 50% discount on potions and bandages sold by the Merchant.
- Added new feature 'Squire: My Gear Sets'.
- Added a confirmation popup when removing a friend or kicking a party member.
- Added a new module to Inferno Random Dungeon.
- Added a popup notification when unlocking a new Achievement.
- Improved Religion system. Season 3 begins. Luck stat can now increase up to 40 based on Religion Level.
- Improved Marketplace to automatically include all random options assigned to an item in search results.
- Gold Coin Pouch capacity increased from 200 to 250.
- Changed Ice Hound attack motion and speed.
- Changed drop tables for Delirium, Legendary Buckler, and Unique Warden Outfit.
- Changed drop tables for Nightmare monsters.
- Changed Demigod's reward nameplate effect.
- Updated UI display for Sash and Cloak slots that are not provided by Squire.
Developer Comments
Hail Adventurers,
We'd like to thank you for your patience as we return from our extended Lunar new year's break.
We are feeling rejuvenated and want to share an adjustment to our development schedule.
To help improve our development process we will be experimenting with patches that are spaced slightly further apart.
We have been making internal adjustments and feel that this additional development time will help us improve the quality of the updates.
We look forward to bringing new improvements to the game with increased stability.
As for this hotfix, we continue our quest to flesh out the Random Dungeon system.
We have added our largest batch of new modules and have expanded the Inferno dungeon to a 5x5 layout.
The timer of the Inferno floor has been increased to compensate for the larger size.
We've also concentrated on numerous QoL improvements including the ability to save specific gear sets with the Squire and several enhancements to the Marketplace and Achievements experience.
This hotfix also ushers in the opening of the improved Religion system with the ability to obtain special seasonal gifts.
Finally, be sure to say "hello" to a returning traveler looking to spread the joys of love.
As always, we'll see you in the dungeons!