Hotfix #80
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한국어
버그 수정
- 거대 벌레가 땅속으로 파고들었을 때 로그로 은신을 시전하면 은신이 풀렸을 때 거대 벌레가 다시 파고드는 것처럼 시각적으로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 바바리안이 사용할 때 도끼 전문화가 프란체스카 도끼의 투척 데미지를 의도된 값 이상으로 증가시키는 문제를 수정했습니다.
- 몬스터의 전투 인트로가 나타나는 순간 바바리안이 야만인의 포효를 시전하면 몬스터의 행동이 중단될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 표범 형태의 드루이드 이마를 타격했을 때 유효한 타격으로 등록되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 드루이드 주문을 시전한 후 점프하거나 웅크릴 때 시각 효과가 부자연스럽게 공중에 남아있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러의 돌풍이 특정 효과가 거리에 따라 적절하게 축소되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 전격 질주를 통해 소서러가 까마귀 데미지를 피할 수 있는 위치에 도달할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 소서러가 게임 내 이모트를 사용하는 동안 맨손으로 주문을 시전하면 이모트가 취소되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 워록이 불걸음과 유령화를 사용할 때 영혼 수집가 소울 스택을 축적하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 피묻은 칼날의 칼날이 투척 무기 데미지를 의도된 설계 이상으로 증가시키는 문제를 수정했습니다.
- 영혼 수집가와 어둠의 손길을 모두 장착한 워록이 근접 전투에서 HP가 2 이하인 적을 처치할 때 영혼 2개를 수집할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 주문서를 들고 주문을 시전할 때 오른손이 아닌 왼쪽 벽이 간섭할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 고블린 동굴의 일부 지상 몬스터가 제대로 이동하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 스켈레톤 츠바이핸더병의 낮은 휘두르기 공격이 특정 확률로 발생해야 했는데 전혀 발동되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 스펙트럴 나이트가 보스 방을 떠날 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 유령왕이 바닥 명단에 갇혀 움직이지 못하는 문제를 수정했습니다.
- 살아있는 조각상이 전투 중에 순간이동하는 것처럼 보이는 문제를 수정했습니다.
- 하피가 각 발차기 공격마다 순간이동하는 것처럼 보이는 문제를 수정했습니다.
- 크립트와 지옥의 일부 몬스터가 플레이어 인식이 지연될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 지옥에서 헬윈드 모듈의 죽음의 해골을 물리친 후에도 상호작용이 불가능하여 플레이어가 보상을 받지 못하는 문제를 수정했습니다.
- 드루이드의 쥐 형태를 사용하여 고블린 동굴의 특정 위치에서 맵 밖으로 이동할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 고블린 동굴 개미 둥지 모듈에서 플레이어가 특정 벽을 통과할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴의 일부 모듈에서 배경 소품이 의도하지 않은 위치에 배치될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴 임프 의식실에서 플레이어가 특정 상자와 벽 사이에 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴 하이브 모듈의 특정 지점에서 함정 구멍으로 인해 드루이드의 쥐 형태가 떨어져 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 시각 효과 품질을 "중간" 또는 "낮음"으로 설정하면 카메라를 회전시키는 것만으로 프로스트 와이번 보스 방의 일부 지역에서 LOD 문제가 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 활성화된 하향 포털의 철문이 닫힌 채로 남아있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 맵의 수풀과 다른 물체가 몬스터가 플레이어를 감지하는 것을 방해할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 일부 잊혀진 성 모듈에서 플레이어가 벽을 오르고 모듈 위에 떠 있는 것처럼 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성 부서진 다리에서 땅에 흩어진 금화와 은화를 주울 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성 마구간 모듈에서 같은 높이의 특정 돌담이 등반 가능성이 일관되지 않은 문제를 수정했습니다.
- 일부 잊혀진 성 모듈에서 음향 효과가 웅얼거리게 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성 바비칸 모듈에서 문 여는 소리가 제대로 재생되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 크립트에서 아래층 철문이 입장 시 너무 빨리 열릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 크립트 센터 타워 모듈에서 무기를 휘두르면 일부 철창을 통과할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 지옥의 고통의 계단에서 플레이어가 계단에 갇혀 움직일 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 지옥 악마 소굴 모듈에서 특정 위치에 배치된 레버가 시야에서 가려질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 프란체스카 도끼의 투척 시간이 너무 빠른 문제를 수정했습니다.
- 무기나 유틸리티 아이템을 들고 있는 동안 인벤토리를 통해 아이템을 변경할 때 손 애니메이션이 생략될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 슬롯에 배치한 후에도 유틸리티 아이템이 장착되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 일부 장비 아이콘 이미지에 흰색 외곽 픽셀이 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 시체에 망토를 교체할 때 새로 교체된 망토가 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 사망한 플레이어가 세션에 다시 입장할 때 같은 사망 상태로 부활할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 로프를 통해 탈출할 때 캐릭터가 로프를 잡지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 로프 탈출을 취소할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 탈출한 캐릭터가 쓰러진 다른 팀원과 함께 다음 층으로 입장할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 랜덤 매치메이킹 파티에서 다음 층으로 이동한 후 최근에 매칭된 파티원이 게임 종료 후 팝업에 나타나지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 준비를 누르고 새 파티원을 추가하면 오류 코드가 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 고블린 보험을 받은 후에도 아이템이 수집되지 않은 것처럼 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 친구 보험이 제대로 작동하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 던전에 처음 입장하는 플레이어가 캐릭터 선택 화면으로 튕길 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 다른 클래스의 리더보드를 확인할 때 점수가 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 오른쪽 클릭으로 종교 창을 수평으로 이동할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 유사한 업적을 추가한 후 이전 업적의 수가 반영되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다. (데이터베이스 마이그레이션은 유지보수 중에 수행될 예정이지만, 데이터베이스 부하나 복잡성에 따라 이번에 구현되지 않을 수 있습니다.)
- 업적을 완료한 직후 탈출하고 즉시 재접속하면 업적이 초기화될 수 있는 문제를 수정했습니다. (위와 동일)
- 마켓플레이스에 입장할 때 아이템 목록이 로드되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 마켓플레이스에서 아이템 검색 기능의 랜덤 옵션 드롭다운 메뉴가 화면의 다른 부분을 클릭할 때 닫히지 않는 문제를 수정했습니다.
- 마켓플레이스나 교역소 같은 곳에서 드롭다운 메뉴를 오른쪽 클릭하면 엔진 팝업이 트리거될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 옵션 > 입력에서 키 바인딩을 변경하려고 할 때 ESC를 누르라는 메시지가 ESC를 누르면 옵션 창이 닫힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
밸런스 조정
시스템
- 이제 버니합을 할 수 없습니다.
- 인벤토리에서 무기를 즉시 장착할 수 있는 핫 스와핑을 방지하기 위한 보호 기능을 추가했습니다.
- 방어 등급 곡선을 조정하여 상단에서 약간 더 많은 물리 피해 감소(PDR)를 제공합니다.
- 상위권에서 물리 피해 보너스(PDB) 곡선을 평탄화했습니다.
- 마법 피해 보너스(MDB) 곡선을 업데이트하여 이제 새로운 PDB 곡선과 일치합니다.
- 아레나의 자기장은 이제 75% 회복 감소 효과가 있습니다.
바바리안
- 무모한 공격의 방어구 관통이 85% → 75%로 변경되었습니다.
위자드
- 점화의 지속시간이 15초 → 8초로 변경되었습니다.
- 가속의 지속시간이 8초 → 6초로 변경되었습니다.
- 연쇄 번개의 속성 보너스 비율이 75% → 100%로 변경되었습니다.
- 잽의 속성 보너스 비율이 75% → 100%로 변경되었습니다.
- 폭발의 속성 보너스 비율이 75% → 100%로 변경되었습니다.
클레릭
- 축복의 지속시간이 30초 → 8초로 변경되었습니다.
- 보호의 지속시간이 20초 → 6초로 변경되었습니다.
- 신성한 일격의 지속시간이 20초 → 6초로 변경되었습니다.
바드
- 점점 빠르게의 지속시간이 8초 → 6초로 변경되었습니다.
- 명랑하게의 지속시간이 8초 → 6초로 변경되었습니다.
- 신나는 리듬의 지속시간이 30/60/120 → 60/120/240으로 변경되었습니다.
- 화성의 방패의 지속시간이 30/60/120 → 60/120/240으로 변경되었습니다.
- 화성의 방패는 이제 자기 대상으로만 사용할 수 있습니다.
워록
- 고통의 저주의 즉시 데미지 속성 보너스 비율이 75% → 100%로 변경되었습니다.
- 영혼 이제 최대 2개까지 중첩 가능하며, 각각 25%의 암흑 마법 데미지 보너스를 제공합니다.
- 악마 형태에서 영혼당 암흑 마법 데미지 보너스가 25%로 변경되었습니다.
드루이드
- 생명의 나무의 체력 보너스가 40 → 20으로, 모든 속성 보너스가 5 → 3으로, 지속시간이 10초 → 8초로 변경되었습니다.
소서러
- 물 화살의 데미지가 20 → 15로 변경되었습니다.
- 돌풍의 범위가 7m → 4m로 변경되었습니다.
- 돌 피부의 이동 속도 패널티가 -10 → -5로 변경되었습니다.
- 불 화살의 각 데미지가 10 → 8로 변경되었습니다.
- 화염 강타의 데미지가 35 → 30으로 변경되었습니다.
- 불의 구체의 데미지가 30 → 25로 변경되었으며 스플래시 데미지가 15 → 10으로 변경되었습니다.
- 대지의 정령 소환의 주문 등급이 7 → 6으로 변경되었습니다.
- 대지의 정령과 용암의 정령의 HP가 50 증가합니다.
- 전격 질주의 착지 데미지가 15 → 20으로 변경되었습니다.
- 화염 방사의 데미지가 10 → 20으로 변경되었습니다.
- 진흙 방패의 지속시간이 8초 → 4초로 변경되었습니다.
- 대지의 가시의 데미지가 25 → 30으로 변경되었습니다.
아이템
- 이제 다이아몬드를 인챈트할 때 최대 2개의 기본 속성을 얻을 수 있습니다.
- 랜덤 옵션을 통해 얻을 수 있는 물리 피해 보너스와 마법 피해 보너스가 감소되었습니다.
- 레이피어의 각 섹션에 대한 데미지 비율이 변경되었습니다.
- 론델 대거의 기본 공격 3과 4의 데미지 배율이 1.05 → 1.00으로 변경되었습니다.
- 카스티용 단검의 기본 공격 3 데미지 배율이 1.30 → 1.40으로 변경되었습니다.
- 크리스 대거의 기본 공격 3과 4의 데미지 배율이 1.15 → 1.10으로 변경되었습니다.
- 랜턴 쉴드의 반격 데미지 배율이 1.25 → 1.15로 변경되었습니다.
- 도끼창의 기본 공격 2 데미지 배율이 0.95 → 1.05로 변경되었습니다.
- 미늘창의 기본 공격 2 데미지 배율이 0.95 → 1.05로 변경되었습니다.
- 전쟁 망치의 기본 공격 2와 3의 데미지 배율이 1.15 → 1.10으로 변경되었습니다.
- 전쟁 망치의 보조 공격 1 데미지 배율이 0.90 → 1.00으로 변경되었습니다.
- 윈들러스 석궁의 무기 데미지가 4 감소되었으며 방어구 관통이 40% → 35%로 변경되었습니다.
게임 업데이트
- 아레나 테스트 시즌 2는 3월 10일에 종료될 예정입니다.
- 이제, 샵 페이지에서 동일한 패키지 아래에서 어떤 아이템을 이용할 수 있는지 미리 볼 수 있습니다.
- 신고 정확도 기능 추가: UI에 성공한 신고/차단 수의 데이터를 표시합니다. 여기에 표시된 데이터는 테스트 목적이며 최종 시스템은 다른 데이터를 표시할 수 있습니다.
- 아레나 최근 매치 기능을 추가했습니다.
- 크립트와 잊혀진 성에 새로운 모듈을 추가했습니다.
- 듀얼 보스 인디케이터 추가: 이제 듀얼 보스 인디케이터를 통해 보스의 사망 상태를 확인할 수 있습니다.
- 새로운 드루이드 주문 추가: Orb of Nature.
- 소서러를 위한 6개의 새로운 특전(Perk) 추가: Merged Might, Innate Talent, Elemental Fury, Mana Flow, Lightning Mastery, Air Mastery.
- 소서러를 위한 4개의 새로운 주문(Spell) 추가: Aqua Prison, Frost Breath, Plasma Blast, Frost Lightning.
- 클레릭의 신성한 일격 버프에 영향을 받는 플레이어의 가시성을 개선했습니다. 이전에는 화면을 너무 많이 가렸습니다.
- 무적 상태를 나타내는 직관적인 빨간색 방패를 표시하여 리치의 소환 애니메이션을 개선했습니다.
- 전반적으로 던전의 지나치게 어두운 영역을 개선했습니다.
- 고블린 동굴 로프 출구의 배경을 개선했습니다.
- 게임플레이를 방해하거나 시각적 개선이 필요했던 던전의 일부 소품을 개선했습니다.
- 하이롤러 변경: 전장의 안개 제거, 포탈 무작위화, 다크 스웜 추가, 일부 고정 탈출/계단(다음 층) 비활성화.
- 잊혀진 성을 랜덤 던전으로 변경했습니다.
- 고블린 동굴을 랜덤 던전으로 변경했습니다.
- 더 이상 하이 롤러의 고블린 보험이 적용되지 않습니다.
- 하이 롤러는 더 이상 플레이어가 이미 입력한 인스턴스를 다시 입력할 수 없게 합니다.
- 소서러의 주문 병합 캐스팅 시간이 없습니다.
개발자 코멘트
안녕하세요 모험가 여러분,
이번 업데이트는 랜덤 던전 시스템의 확장을 계속합니다.
이제 랜덤 던전 시스템이 잊혀진 성과 고블린 동굴 던전 모두에 적용되었습니다.
또한 다양한 지역에 수많은 새로운 모듈을 추가했습니다.
이번 업데이트는 소서러 클래스에 새로운 특전과 주문을 추가하여 클래스 콘텐츠를 더욱 풍부하게 합니다.
게임을 더 접근하기 쉽게 만들기 위한 노력에서 현재 노말 게임 모드로 좋은 진전을 이루었다고 생각합니다.
그러나 우리가 원래 의도했던 하드코어 요소를 많이 잃어버렸다고도 느낍니다.
과거에는 하이롤러 모드를 모든 플레이어의 최종 목표로 추진하고, 노말 모드와 HR 모드 사이에 높은 수준의 일관성을 유지하여 플레이어들을 그 모드로 유도하려는 전략을 추구했습니다.
최근 우리의 생각이 바뀌어 이제 하이롤러 경험을 노말 모드와는 고유하게 분리된, 차별화된 경험으로 보고 있습니다.
하이롤러에 대한 우리의 목표는 더 이상 폭넓은 매력이나 높은 참여가 아니라, 가장 의지가 강한 플레이어와 파티만을 위한 고난도 테스트 역할을 하는 진정한 하드코어 놀이터로 돌아가는 것입니다.
다크 스웜 서클과 랜덤 포탈이 있는 원래 버전의 DaD가 이 비전에 더 부합한다고 생각하며, HR 던전을 위한 해당 시스템의 복귀를 테스트할 예정입니다.
이 시스템을 새로운 랜덤 던전 및 지속적인 매치메이킹 시스템과 함께 적절하게 작동하도록 조정하는 과정에서 성장통이 있을 것임을 이해해 주시기 바랍니다.
또한 훨씬 더 가혹한 HR 던전에서 생존하기 위한 보상을 더 잘 조정하는 데 시간이 필요할 것입니다.
불행하게도, 새로운 HR 던전에 대한 올바른 균형을 찾는 데 내부 역량에 한계가 있으며, 다음 시즌이 시작될 때까지 "하드코어 던전으로의 복귀"를 적절히 출시할 수 있도록 하드코어 커뮤니티와 함께 이 시스템을 세부 조정하는 것이 목표입니다.
또한 현재 아레나 테스트 시즌 #2가 3월에 곧 종료될 예정임을 알려 드립니다.
정확한 날짜는 아레나 리더보드의 타이머를 확인해 주세요.
좋은 데이터를 수집했으며 곧 시작될 아레나 테스트 시즌 #3에 대한 일부 조정을 할 예정입니다.
단축된 아레나 테스트 시즌 #3 동안, 아이템에 "플레이어에 의해 발견됨" 지정이 없더라도 패배 후에 플레이어가 아이템을 유지할 수 있도록 임시로 허용할 계획임을 참고해 주세요.
또한 다음 아레나 시즌을 위해 새로운 모듈 추가를 포함한 맵 로테이션을 업데이트할 계획입니다.
마지막으로, 플레이어들은 이제 신고한 치터에 대한 차단/신고 데이터를 볼 수 있게 됩니다.
데이터는 현재 이전 30일로 설정된 롤링 신고 기간 동안 표시됩니다.
이 데이터를 활용하여 신고 시스템을 크게 개선하고 모두를 위한 더 깨끗한 경험을 구축할 계획입니다.
계속되는 지원에 감사드리며 던전에서 만나요!
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where casting Hide as a Rogue after the Giant Worm burrowed underground could cause the Giant Worm to visually appear as if it were burrowing again when stealth was broken.
- Fixed an issue where Axe Specialization caused Francisca Axe thrown damage to exceed intended values when used by a Barbarian.
- Fixed an issue where Savage Roar cast by a Barbarian at the moment a monster with a battle intro appeared could cause the monster's actions to stop.
- Fixed an issue where hitting the forehead of a Druid in Panther form might not register as a valid hit.
- Fixed an issue where jumping or crouching after casting a Druid spell could cause the visual effects to unnaturally linger in midair.
- Fixed an issue where certain effects in Sorcerer's Windblast did not properly scale down with distance.
- Fixed an issue where Electric Dash allowed the Sorcerer to reach locations where they could avoid crow damage.
- Fixed an issue where casting a spell barehanded while using an in-game emote as a Sorcerer could prevent the emote from being canceled.
- Fixed an issue where Soul Collector might not accumulate Soul stacks when using Flame Walker and Phantomize as a Warlock.
- Fixed an issue where Bloodstained Blade caused thrown weapon damage to increase beyond intended design.
- Fixed an issue where a Warlock equipped with both Soul Collector and Shadow Touch could collect two Dark Shards when executing an enemy with 2 or less HP in melee combat.
- Fixed an issue where the wall on the left side, rather than the right hand reaching out, could interfere when casting a spell while holding a spellbook.
- Fixed an issue where some ground monsters in Goblin Cave might not move properly.
- Fixed an issue where the Skeleton Swordsman's low sweeping attack, which was supposed to occur at a certain probability, might not trigger at all.
- Fixed an issue where the Spectral Knight could leave the boss room.
- Fixed an issue where the Ghost King could become stuck on the floor roster, preventing movement.
- Fixed an issue where the Living Statue could appear to teleport during combat.
- Fixed an issue where the Harpy could appear to teleport with each kick attack.
- Fixed an issue where some monsters in Crypt and Inferno might have delayed player recognition.
- Fixed an issue in High-Roller Inferno where defeating the Death Skull from the Hellwind module would not allow interaction, preventing players from receiving rewards.
- Fixed an issue where Druid's Rat Form could be used to move outside the map at certain locations in Goblin Cave.
- Fixed an issue in the Goblin Cave Ants Nest module where players could pass through a specific wall.
- Fixed an issue where background props in some modules of The Frost Mountain might be placed in unintended locations.
- Fixed an issue in The Frost Mountain Imp Ritual Rooms where players could get stuck between a specific chest and a wall.
- Fixed an issue where a trap hole in a specific spot of The Frost Mountain Hive module could cause Druid's Rat Form to fall and become trapped.
- Fixed an issue where setting visual effects quality to "Medium" or "Low" could cause LOD issues in some parts of the Frost Wyvern boss room just by rotating the camera.
- Fixed an issue where the iron gate of an activated down portal could remain closed.
- Fixed an issue where bushes and other objects on the map could prevent monsters from detecting players.
- Fixed an issue in some Ruins modules where players could climb walls and appear to be floating above the module.
- Fixed an issue in Ruins Broken Bridge where players could not pick up scattered gold and silver coins on the ground.
- Fixed an issue in the Ruins Stables module where certain stone walls of the same height had inconsistent climbability.
- Fixed an issue in some Ruins modules where sound effects could sound muffled.
- Fixed an issue in the Ruins Barbican module where door-opening sounds might not play correctly.
- Fixed an issue in Crypt where the downstairs iron gate could open too quickly upon entering.
- Fixed an issue in the Crypt Center Tower module where some iron bars could be passed through by swinging a weapon.
- Fixed an issue where players could become stuck in the stairs of Inferno's Stairway of Agony, preventing movement.
- Fixed an issue in the Inferno Demon Lairs module where a lever placed in a certain location could be obscured from view.
- Fixed an issue where the throwing time of Francisca Axe was too fast.
- Fixed an issue where the hand animation could be skipped when changing items through the inventory while holding a weapon or utility item.
- Fixed an issue where utility items could fail to be equipped even after placing them in a slot.
- Fixed an issue where some equipment icon images displayed white outer pixels.
- Fixed an issue where replacing a cloak on a dead corpse might not show the newly replaced cloak.
- Fixed an issue where a player who died could respawn in the same dead state if they re-entered the session.
- Fixed an issue where the character might not grab the rope when escaping via the rope.
- Fixed an issue where the rope escape could not be canceled.
- Fixed an issue where a character who escaped could enter the next floor with another team member who was knocked down.
- Fixed an issue where, after moving to the next floor in a random matchmaking party, the recently matched party members might not appear in the popup after the game ends.
- Fixed an issue where pressing Ready and adding a new party member could trigger an error code.
- Fixed an issue where, after receiving a recovery, the item could still appear as if it hadn't been collected.
- Fixed an issue where Friend Recovery might not work properly.
- Fixed an issue where a player entering the dungeon for the first time might crash to the character selection screen.
- Fixed an issue where your score might not be displayed when checking the leaderboard of another class.
- Fixed an issue where the Religion window could be moved horizontally by right-clicking.
- Fixed an issue where, after adding a similar achievement, the count of previous achievements might not be reflected. (The database migration will be done during maintenance, but depending on database load or complexity, this may not be implemented this time.)
- Fixed an issue where achievements might be reset if you escape and reconnect immediately after completing an achievement. (Same as above)
- Fixed an issue where the item list could fail to load when entering the Marketplace.
- Fixed an issue where the random option dropdown menu from the item search function in the Marketplace would not close when clicking another part of the screen.
- Fixed an issue where right-clicking on dropdown menus in places like the Marketplace or Trading Post could trigger the engine's popup.
- Fixed an issue where, when trying to change key bindings in Options > Input, the message instructing you to press ESC could cause the options window to close if ESC was pressed.
Balance Changes
System
- You can no longer bunny hop.
- Added protection to prevent hot swapping of weapons in the inventory that allows for the instant equipping of weapons.
- Adjusted the Armor Rating curve to give slightly more Physical Damage Reduction (PDR) at the upper end.
- Flattened the Physical Damage Bonus (PDB) curve at the upper end.
- Updated the Magical Damage Bonus (MDB) curve so it now matches the new PDB curve.
- Arena's Dark Swarm now has 75% healing reduction.
Barbarian
- Reckless Attack armor penetration changed from 85% to 75%.
Wizard
- Ignite's duration changed from 15 seconds to 8 seconds.
- Haste's duration changed from 8 seconds to 6 seconds.
- Chain Lightning's attribute bonus ratio changed from 75% to 100%.
- Zap's attribute bonus ratio changed from 75% to 100%.
- Explosion's attribute bonus ratio changed from 75% to 100%.
Cleric
- Bless's duration changed from 30 seconds to 8 seconds.
- Protection's duration changed from 20 seconds to 6 seconds.
- Divine Strike's duration changed from 20 seconds to 6 seconds.
Bard
- Accelerando's duration changed from 8 seconds to 6 seconds.
- Allegro's duration changed from 8 seconds to 6 seconds.
- Rousing Rhythms duration changed from 30/60/120 to 60/120/240.
- Harmonic Shield duration changed from 30/60/120 to 60/120/240.
- Harmonic Shield can now only be used as a self-target.
Warlock
- Curse of Pain's instant damage attribute bonus ratio has been changed from 75% to 100%.
- Darkness Shards can now be stacked up to 2*,- each giving a 25% dark magical damage bonus.
- In Demon Form, the bonus to dark magical damage per Darkness Shard is changed to 25%.
Druid
- Tree of Life's health bonus changed from 40 to 20, all attribute bonuses changed from 5 to 3, and duration changed from 10 seconds to 8 seconds.
Sorcerer
- Water Bolt damage changed from 20 to 15.
- Windblast range changed from 7m to 4m.
- Stone Skin movement speed penalty changed from -10 to -5.
- Fire Arrow each damage changed from 10 to 8.
- Flamestrike damage changed from 35 to 30.
- Fire Orb damage changed from 30 to 25 and splash damage changed from 15 to 10.
- Earth Elemental spell tier changed from 7 to 6.
- The HP of Earth Elemental and Lava Elemental increases by 50.
- Electric Dash landing damage changed from 15 to 20.
- Flamethrower damage changed from 10 to 20.
- Mud Shield duration changed from 8 seconds to 4 seconds.
- Thorn of Earth damage changed from 25 to 30.
Item
- Now when you enchant a diamond you can get up to 2 primitive attributes.
- Physical Damage Bonus and Magical Damage Bonus that can be obtained through Random Modifier have been reduced.
- The damage ratio for each section of the rapier has been changed.
- Rondel Dagger's primary attack 3 and 4 damage multiplier changed from 1.05 to 1.00.
- Castillon Dagger's primary attack 3 damage multiplier changed from 1.30 to 1.40.
- Kris Dagger's primary attack 3 and 4 damage multiplier changed from 1.15 to 1.10.
- Lantern Shield's counterattack damage multiplier changed from 1.25 to 1.15.
- Bardiche's primary attack 2 damage multiplier changed from 0.95 to 1.05.
- Halberd's primary attack 2 damage multiplier changed from 0.95 to 1.05.
- War Maul's primary attack 2 and 3 damage multiplier changed from 1.15 to 1.10.
- War Maul's secondary attack 1 damage multiplier changed from 0.90 to 1.00.
- Windlass Crossbow weapon damage reduced by 4 and armor penetration changed from 40% to 35%.
Game Updates
- Arena Test Season 2 is scheduled to end on March 10th
- You can now preview which items are available under the same package on the shop page.
- Added Report Accuracy feature: Displays data of the number of successful reports/bans in the UI. Please note that the data displayed here is for testing purposes and the finalized system may display different data.
- Added Arena Recent Matches feature.
- Added new modules to Crypts and Ruins.
- Added Dual Boss Indicator: You can now check the boss's death status through the Dual Boss Indicator.
- Added a new Druid Spell: Orb of Nature.
- Added 6 new Perks for Sorcerer: Merged Might, Innate Talent, Elemental Fury, Mana Flow, Lightning Mastery, Air Mastery.
- Added 4 new Spells for Sorcerer: Aqua Prison, Frost Breath, Plasma Blast, Frost Lightning.
- Improved the visibility of players affected by the Cleric's Divine Strike buff, which previously obstructed too much of the screen.
- Improved the Lich's summoning animation by displaying an intuitive red shield to indicate the invincibility state.
- Improved excessively dark areas in the dungeons overall.
- Improved the background of the Goblin Cave rope exit.
- Improved some props in the dungeons that were obstructing gameplay or needed visual improvements.
- Changed High-Roller: Fog of War removed, portals randomized, Dark Swarm added, and some fixed escape/down props deactivated.
- Changed Ruins to a Random Dungeon.
- Changed Goblin Cave to a Random Dungeon.
Developer Comments
Hi Adventurers,
This update continues the expansion of the Random Dungeon system.
The Random Dungeon system have now been applied to both the Ruins and Goblin Cave dungeons.
We have also added numerous new modules to various locales.
This update also adds more class content as we flesh out of the Sorcerer class with new perks and spells.
In our quest to make the game more accessible we feel we have made good progress with the current Normal game modes.
However, we also feel that we have lost a lot of the hardcore edge we originally intended.
In the past we had pursued the strategy of pushing the High-roller mode as the definitive end goal for ALL players and tried to press players into that mode by retaining a high level of consistency between the Normal and HR modes.
Recently, our thinking has changed and we now look at the High-Roller experience as a uniquely separate experience from the Normal mode.
Our goal for High-rollers is no longer broad appeal or high participation, but a return to a true hardcore playground that serves as a high-end test for only the strongest willed players and parties.
We believe that the original versions of DaD with the dark swarm circles and random portals are more aligned with this vision, and we will be testing the return of that system for the HR dungeons.
Please understand that there will be growing pains as we tune this system to properly work along with the new random dungeons and continuous matchmaking system.
We will also need time to better adjust the rewards for surviving the much more brutal HR dungeons.
Unfortunately, our internal capacity has limits in finding the correct balance for the new HR dungeons, and our goal is to fine-tune this system along with the hardcore community so we can properly release a "Return to the Hardcore Dungeons" by the start of the next season.
We also like to notify players that the current Arena Test Season #2 will be ending soon in March.
Please see the timer in the Arena leaderboard for the precise date.
We've collected good data and will be making some adjustments for Arena Test Season #3 which will begin shortly afterwards.
Please note that for the shortened Arena Test Season #3, we plan to temporarily allow players to keep their items after a loss, even if the item does not have the "Found by the player" designation.
We also plan to update the map rotation for the next Arena season including the addition of new modules.
Finally, players will now be able to see their ban/report data for the cheaters they have reported.
The data is displayed for a rolling reporting period (currently set at the previous 30 days.) We plan to utilize this data to make large improvements to the reporting system and build a cleaner experience for everyone.
We thank you for your continued support and see you in the dungeons!