닼닼디비

Hotfix #81

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (3일 전)

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한국어

버그 수정

  • 워록의 피의 계약로 변신한 후 특정 주문을 사용할 때 손에 잔존 효과가 남는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러의 주문으로 휴식 후 쿨다운 감소가 주문 선택 UI와 제대로 동기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러의 돌풍을 땅을 향해 시전할 때 자신에게 피해를 줄 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러의 마나의 흐름을 장착한 상태에서 유효하지 않은 위치에 주문을 사용할 때 주문이 제대로 활성화되지 않지만 마나의 흐름 스택이 쌓이는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러의 주문의 시각 효과가 맨손으로 시전할 때 손 위치와 올바르게 정렬되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 꿈의 불꽃 치유 효과가 대상 타격 수에 따라 적절히 조정되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 이지스의 주문 반사 효과가 활성화될 때 주변 시각 효과가 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 워록의 히드라 소환이 지옥에서 유령왕의 특정 공격 패턴 동안 움직임을 막을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 밴시의 일부 공격 패턴이 보스룸에 남아있는 생존 플레이어 수에 따라 빈도가 변경될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 마법사의 공격 효과가 공중에 무기한 회전하며 남아있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 거대 벌레의 산성 타액 효과가 땅에 닿을 때 올바르게 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 웬디고의 공격이 얼음 동굴 Dividing Hill 모듈 내 특정 위치에 있는 플레이어를 타격할 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • 얼음 동굴 Dividing Hill 모듈에서 빙하 거미 배치가 부정확할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 아이스 동굴의 특정 모듈에서 벽에 닿은 상태로 주문을 시전할 때 손-벽 충돌이 발생하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 얼음 동굴 Dividing Hill 모듈에서 숨겨진 레버가 얼음을 깨지 않고도 상호작용할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 얼음 동굴 Wyvern Lair 모듈에서 탈출 포털이 생성되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 하이롤러 잊혀진 성 Fishing Grounds 모듈에 출구가 없어 다른 모듈로 이동할 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • Center Bridge 모듈에 배치된 스켈레톤 챔피언이 특정 철문을 통과할 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • 지옥 Bloody Falls 모듈에서 로스터 위에 서 있을 때 플레이어가 움직일 수 없게 되는 문제를 수정했습니다.
  • 지옥 Demon Throne 모듈에서 몬스터가 로스터에 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 사용 가능한 인벤토리 공간이 없을 때 장비 상호작용을 취소하면 알림 메시지나 소리 없이 아이템이 바닥에 떨어질 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 인벤토리를 통해 들고 있는 아이템이나 무기를 교체할 때 그리기 모션을 건너뛸 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 특정 투척 아이템에 의도하지 않은 궤적 효과가 나타날 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 냄새나는 막대기가 장착 해제된 경우 냄새나는 막대기가 생성한 독 구름이 피해를 주지 않는 문제를 수정했습니다.
  • 냄새나는 막대기를 들고 있는 동안에도 플레이어와 몬스터가 다른 이가 생성한 독 구름에 의해 피해를 입을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 사망 후 게임을 강제 종료하고 재접속할 때 시체가 사라진 것처럼 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • LOD(Level of Detail)로 인해 같은 모듈 내의 문이 거리에 따라 올바르게 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 특정 아이템의 상호작용 외곽선이 보이지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 종자: 마이 기어 세트를 사용하여 설정한 후에도 일부 아이템이 인벤토리에 계속 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 서버 선택 후 엔터 키를 누르면 선택하지 않은 다른 서버가 선택될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 인벤토리 공간이 없는 상태에서 랜덤 보상이 있는 퀘스트를 완료하면 팝업 대신 토스트 메시지가 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 인벤토리 공간 부족으로 랜덤 퀘스트 보상을 받을 수 없는 경우에도 상인의 메시지가 완료 메시지로 변경될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 마켓플레이스에서 아이템을 검색할 때 실제 최대 페이지가 아닌 처음 검색한 아이템을 기준으로 최대 페이지 수가 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 아레나 최근 매치에서 삭제된 캐릭터가 올바르게 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 블랙스미스에 로그인하는 동안 이메일 입력 필드에서 엔터를 누르면 오류 메시지가 발생할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 업데이트 없이 오래된 게임 파일이 실행될 수 있는 문제를 수정했습니다.


밸런스 조정

파이터

  • 돌파구 지속 시간이 12초 → 8초로 변경되었습니다.


클레릭

  • 신의 가호의 지속 시간이 4초 → 6초로 변경되었습니다.


드루이드

  • 생명꽃 오라의 치유량이 2 → 1로 변경되었습니다.
  • 자연의 구체의 주문 횟수가 5회 → 4회로 변경되었습니다.
  • 나무껍질 갑옷의 주문 횟수가 5회 → 4회로 변경되었습니다.
  • 나무껍질 갑옷의 시전 시간이 1초 → 0.75초로 변경되었습니다.
  • 휘감는 덩굴의 주문 횟수가 3회 → 2회로 변경되었습니다.
  • 휘감는 덩굴의 지속 시간이 6초 → 3초로 변경되었습니다.
  • 휘감는 덩굴은 이제 시전 후 0.75초 후에 활성화됩니다.
  • 가시 방벽의 주문 횟수가 3회 → 2회로 변경되었습니다.
  • 가시 방벽의 지속 시간이 8초 → 4초로 변경되었습니다.
  • 복원의 주문 티어가 5 → 3으로 변경되었습니다.
  • 복원의 시전 시간이 1.75초 → 1.5초로 변경되었습니다.


소서러

  • 모든 주문의 쿨다운 시간이 3 - 티어 → 4 - 티어로 변경되었습니다.
  • 시간 왜곡의 주문 시전 시간 감소가 100% → 75%로, 쿨다운 증가가 4배 → 3배로 변경되었습니다.
  • 불 화살의 주문 시전 시간이 1.5초 → 1초로 변경되었습니다.
  • 물 화살의 주문 시전 시간이 1.5초 → 1초로 변경되었습니다.
  • 돌 피부의 주문 시전 시간이 1.5초 → 0.75초로 변경되었습니다.
  • 돌풍의 주문 시전 시간이 1.5초 → 0.75초로 변경되었습니다.
  • 화염 강타의 주문 시전 시간이 1.75초 → 1.25초로 변경되었습니다.
  • 얼음 창의 주문 시전 시간이 1.75초 → 1.25초로 변경되었습니다.
  • 결빙의 주문 시전 시간이 1.5초 → 0.75초로 변경되었습니다.
  • 분화의 주문 시전 시간이 1.75초 → 1.25초로 변경되었습니다.
  • 번개 화살의 주문 시전 시간이 1.75초 → 1초로 변경되었습니다.
  • 불의 구체의 주문 시전 시간이 2초 → 1.25초로 변경되었습니다.
  • 소용돌이의 주문 시전 시간이 2초 → 0.75초로 변경되었습니다.
  • 공중 부양의 주문 시전 시간이 1.5초 → 0.75초로 변경되었으며, 티어가 5 → 4로 변경되었습니다.
  • 번개 구체의 주문 시전 시간이 2초 → 1.25초로 변경되었으며, 티어가 5 → 4로 변경되었습니다.
  • 대지의 정령 소환의 주문 시전 시간이 2초 → 1초로 변경되었으며, 티어가 6 → 5로 변경되었습니다.
  • 동결은 얼음 상태일 때 쿨다운 감소를 50% 증가시킵니다.


게임 업데이트

  • EA 시즌 #5 모험 랭크 보상이 공개되었습니다.
  • EA 시즌 #5 종교 및 모험 랭크는 4월 3일에 종료됩니다.
  • 아이템 상태에 관계없이 아레나에서 패배해도 더 이상 아이템을 잃지 않습니다.
  • 아레나 테스트 시즌 3은 3월 21일부터 3월 31일까지 진행됩니다.
  • 비시즌 아레나는 3월 31일부터 4월 7일까지 진행됩니다. 비시즌 아레나에서는 패배해도 장비를 잃지 않으며, 장비 등급 제한이 없습니다.
  • 여러 개의 새로운 아레나 모듈이 추가되었습니다.
  • 일부 아레나 모듈이 개선되었습니다.
  • 아레나 최근 매치 UI가 개선되었습니다.
  • 아레나 아이템 정책이 변경되었으며 UI 가이드가 개선되었습니다.
  • 아레나 파티 점수 제한: 파티 내 최고 및 최저 플레이어 간 MMR 차이가 390 이상인 경우, 매치메이킹이 발생하지 않습니다. (이 값은 실시간으로 조정될 수 있습니다.)
  • 아레나 MMR 계산 방식이 업데이트되었습니다: 이제 MMR은 팀 점수의 영향을 받지 않고 상대방의 평균 점수와 플레이어 점수만 고려합니다.
  • 워록의 어둠의 화살 주문 효과가 개선되었습니다.
  • 클레릭의 메뚜기 떼 효과가 개선되었습니다.
  • 드루이드의 꿈 걸음이 이제 다크 스웜과 함께 활성화됩니다.
  • 마법 저항력이 있는 장비가 업데이트되었습니다: 일부 아이템에 이중 기본 스탯이 추가되었으며, 마법 저항력이 30% 감소되었습니다.
  • 몬스터에 대한 마법 피해 약점/강점 데이터가 추가되었습니다. 몬스터는 이제 특정 원소에 약점이나 저항력을 가질 수 있습니다.
  • 얼음 동굴의 몬스터 스폰 밀도가 조정되었습니다.
  • 일부 지옥 모듈의 몬스터 스폰 수량이 변경되었습니다.
  • 지옥에 배치된 황금 상자의 수가 조정되었습니다.
  • 더 나은 게임플레이를 위해 전체 맵에 일반적인 환경 개선이 이루어졌습니다.
  • 이제 전쟁의 안개가 HR 던전에도 돌아왔습니다.
  • 전쟁의 안개(FoW)에서 안개 제거 범위가 확장되었습니다.
  • 게임의 채도가 낮아지고 UI 밝기가 증가할 수 있는 문제를 해결하기 위해 디스플레이 밝기 방식이 변경되었습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
이번 핫픽스는 연속 매치 메이킹 시스템과 다크 스웜 설정을 조정하여 던전의 템포를 개선합니다.
또한 시야 크기를 두 배로 늘리고 HR 던전에 포함시키는 것을 테스트하여 전쟁의 안개를 조정했습니다.
모든 MMR 등급이 초기화되어 새로운 MMR 공식과 팀의 MMR 범위 제한을 테스트합니다.
파티 내 최고 및 최저 멤버 간 MMR 차이는 더 이상 390 MMR을 초과할 수 없습니다.
더 많은 사람들이 새로운 아레나 MMR 시스템을 테스트하도록 격려하기 위해 아레나 매치 패배에 대한 아이템 손실 패널티를 제거했으며,
이는 패배 시 더 이상 아이템을 잃지 않는다는 의미입니다.
이 테스트 시즌을 위해 아레나 맵 풀도 업데이트했습니다.
또한 아레나 테스트 시즌 #3 이후 이번 시즌의 마지막 주에 시즌 종료 이벤트로 특별 아레나 이벤트를 개최할 예정입니다.
이 이벤트 기간 동안 전설 아이템 제한을 제거하여 참가자들이 고유 아이템과 유물 아이템을 가져올 수 있도록 할 것입니다.
감사합니다, 던전에서 만나요!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where using certain spells after transforming with the Warlock's Blood Pact could leave lingering effects on the hands.
  • Fixed an issue where the cooldown reduction after resting with the Sorcerer's spells might not synchronize properly with the spell selection UI.
  • Fixed an issue where casting Sorcerer's Windblast while aiming at the ground could cause self-damage.
  • Fixed an issue where using a spell in an invalid location while having Sorcerer's Mana Flow equipped would not activate the spell correctly but still accumulate Mana Flow stacks.
  • Fixed an issue where the visual effects of Sorcerer's spells did not align correctly with the hand position when casting barehanded.
  • Fixed an issue where Dreamfire healing did not scale properly with number of targets hit.
  • Fixed an issue where Aegis's Spell Reflection effect might not display surrounding visual effects when activated.
  • Fixed an issue where Warlock's Summon Hydra could block the Ghost King's movement during certain attack patterns in Inferno.
  • Fixed an issue where some of Banshee's attack patterns could change in frequency based on the number of surviving players in the boss room.
  • Fixed an issue where the Goblin Mage's attack effects could remain spinning in the air indefinitely.
  • Fixed an issue where the acid spit effect from the Giant Worm might not display correctly when hitting the ground.
  • Fixed an issue where Wendigo's attacks could not hit players in specific locations within the Ice Abyss Dividing Hill module.
  • Fixed an issue where Ice Giant Spider placements in the Ice Abyss Dividing Hill module could be incorrect.
  • Fixed an issue where casting spells while touching walls in certain Ice Cavern modules might not cause hand-wall collision.
  • Fixed an issue where a hidden lever in the Ice Abyss Dividing Hill module could be interacted with without breaking the ice.
  • Fixed an issue where an Escape Portal might not spawn in the Ice Abyss Wyvern Lair module.
  • Fixed an issue where the High-Roller Crypt Fishing Grounds module had no exit, preventing movement to other modules.
  • Fixed an issue where the Skeleton Champion placed in the Center Bridge module could not pass through a specific iron gate.
  • Fixed an issue where players could get stuck when standing on the Roaster in the Inferno Bloody Falls module.
  • Fixed an issue where monsters could get stuck in the Roaster in the Inferno Demon Throne module.
  • Fixed an issue where items could drop to the ground without a notification message or sound when canceling an equip interaction with no available inventory space.
  • Fixed an issue where the drawing motion could be skipped when swapping held items or weapons through the inventory.
  • Fixed an issue where unintended trail effects could appear on certain throwable items.
  • Fixed an issue where the poison cloud created by Stinky Stick would not cause damage if the Stinky Stick was unequipped.
  • Fixed an issue where players and monsters could take damage from poison clouds created by others even while holding the Stinky Stick.
  • Fixed an issue where a corpse could sometimes appear to be missing after force-quitting the game and reconnecting after death.
  • Fixed an issue where doors within the same module might not display correctly depending on distance due to LOD (Level of Detail).
  • Fixed an issue where the interaction outline for certain items might not be visible.
  • Fixed an issue where some items could still appear in the inventory after being set using Squire: My Gear Sets.
  • Fixed an issue where pressing Enter after selecting a server could result in a different, unselected server being chosen.
  • Fixed an issue where completing a quest with a random reward while having no inventory space could display a toast message instead of a popup.
  • Fixed an issue where the Merchant's message could change to the completed message even if the random quest reward could not be claimed due to insufficient inventory space.
  • Fixed an issue where searching for an item in the Marketplace could display the maximum page count based on the first searched item rather than the actual maximum pages.
  • Fixed an issue where deleted characters might not display correctly in Arena Recent Match.
  • Fixed an issue where pressing Enter in the email input field while logging into Blacksmith could trigger an error message.
  • Fixed an issue where outdated game files could be launched without an update.


Balance Changes

Fighter

  • Breakthrough duration changed from 12 seconds to 8 seconds.


Cleric

  • Divine Protection duration changed from 4 to 6 seconds.


Druid

  • Lifebloom Aura healing amount changed from 2 to 1.
  • Orb of Nature's spell count changed from 5 to 4.
  • Barkskin Armor's spell count changed from 5 to 4,
  • Barkskin Armor's casting time changed from 1 to 0.75 seconds.
  • Entangling Vines's spell count changed from 3 to 2.
  • Entangling Vines's duration changed from 6 to 3 seconds.
  • Entangling Vines now takes 0.75 seconds to activate after casting.
  • Thorn Barrier's spell count changed from 3 to 2.
  • Thorn Barrier's duration changed from 8 to 4 seconds.
  • Restore's spell tier changed from 5 to 3.
  • Restore's casting time changed from 1.75 to 1.5 seconds.


Sorcerer

  • The cooldown time of all spells has been changed from 3 - tier to 4 - tier.
  • Time Distortion's spell cast time reduction has been changed from 100% to 75%, and its cooldown increase has been changed from 4x to 3x.
  • Fire Arrow's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 1 second.
  • Water Bolt's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 1 second.
  • Stone Skin's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 0.75 second.
  • Windblast's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 0.75 second.
  • Flamestrike's spell casting time has been changed from 1.75 seconds to 1.25 second.
  • Ice Spear's spell casting time has been changed from 1.75 seconds to 1.25 second.
  • Glaciate's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 0.75 second.
  • Eruption's spell casting time has been changed from 1.75 seconds to 1.25 second.
  • Lightning Bolt's spell casting time has been changed from 1.75 seconds to 1 second.
  • Fire Orb's spell casting time has been changed from 2 seconds to 1.25 second.
  • Vortex's spell casting time has been changed from 2 seconds to 0.75 second.
  • Levitation's spell casting time has been changed from 1.5 seconds to 0.75 second and teir changed from 5 to 4.
  • Lightning Sphere's spell casting time has been changed from 2 seconds to 1.25 second and teir changed from 5 to 4.
  • Summon Earth Elemental's spell casting time has been changed from 2 seconds to 1 second and teir changed from 6 to 5.
  • Icebound also increases cooldown reduction by 50% while in ice.


Game Updates

  • EA Season #5 Adventure Rank Reward revealed.
  • EA Season #5 Religion and Adventure Rank will end on April 3rd.
  • Defeat in the arena will no longer result in losing items, regardless of the item's status.
  • Arena Test Season 3 will run from March 21st to March 31st.
  • Non-Seasonal Arena will run from March 31st to April 7th. In Non-Seasonal Arena, you will not lose equipment upon defeat, and there will be no equipment grade restrictions.
  • Several new Arena modules added.
  • Improvements to some Arena modules.
  • Arena Recent Matches UI improvements.
  • Arena item policy changes have been made with improvements to UI guidance.
  • Arena party score restriction: If the MMR difference between the highest and lowest player in a party is 390 or more, matchmaking will not occur. (This value may be adjusted in real-time.)
  • Arena MMR calculation method updated: From now on, the MMR will only consider the opponent's average score and the player's score, without being affected by their team's score.
  • Warlock's Bolt of Darkness spell effect improved.
  • Cleric's Locust Swarm effect improved.
  • Druid's Dreamwalk now activates with Dark Swarm.
  • Equipment with Magic Resistance has been updated: added dual base stats to some items, and reduced Magic Resistance by 30%
  • Added Magical Damage Weakness/Strength data for monsters, monsters may now have a weakness or resistance to a particular element.
  • Adjusted monster spawn density in Ice Cavern.
  • Changed monster spawn quantities in some Inferno modules.
  • Adjusted the number of Golden Chests placed in Inferno.
  • General environmental improvements made to the entire map for better gameplay.
  • Now, Fog of War has returned to HR dungeons as well.
  • Expanded the fog-clearing range in the Fog of War (FoW).
  • Changed display brightness method to fix issues where the game's saturation could be lowered and UI brightness could be increased.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This hotfix makes some adjustments to the Continuous Match Making system and the Dark Swarm settings to tweak the tempo of the dungeons.
We've also made adjustments to the Fog of War by doubling the view size and testing its inclusion in the HR dungeons.
All MMR ratings have now been reset to test the new MMR formula along with MMR range restrictions for teams.
The MMR difference between the highest and the lowest member in a party can no longer exceed390 MMR.
To encourage more people to test the new Arena MMR system we've removed the item loss penalties for losing an Arena match, meaning you will no longer lose your items upon a loss.
We have also updated the Arena map pool for this test season.
We also intend to hold a special Arena event for the final week of this season after Arena Test Season #3, as an end of season event.
During this event, we will remove the Legendary item limit, allowing participants to bring in their unique and artifact items.
Thank you and see you in the dungeons!