Hotfix #84
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
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한국어
버그 수정
- 무기나 방패로 패링 후 완벽한 방어나 주문 반사를 사용한 후 플레이어가 어떤 행동도 할 수 없게 되는 문제를 수정했습니다.
- 파이터가 주문 반사 스킬을 활성화한 후 사다리를 사용할 때 주문 반사 효과가 사라지는 문제를 수정했습니다.
- 거대 벌레가 발생시키는 지면 균열 효과가 공중에 떠 있는 것처럼 보이는 문제를 수정했습니다.
- 리치의 타격 효과가 의도한 대로 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 스켈레톤 방패병의 시체에 전기 효과가 남아있는 문제를 수정했습니다.
- 악마 임프가 피해를 입은 상태에서 몬스터를 발견했을 때 순간이동하면서 미끄러지는 문제를 수정했습니다.
- 스켈레톤 법사의 방벽 패턴이 악마 임프에게 적용될 때 지나치게 크게 나타나는 문제를 수정했습니다.
- 폐허의 버려진 회랑 모듈에서 특정 경사면에서 죽은 몬스터가 지형을 통과하는 문제를 수정했습니다.
- 폐허의 감시탑 모듈에서 특정 상자가 벽을 향해 열리도록 배치되는 문제를 수정했습니다.
- 폐허의 탑 다리 모듈에서 사운드 효과가 끊길 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 지옥의 파멸의 감옥 모듈의 특정 지점에서 몬스터가 사망 시 바닥을 통과하는 문제를 수정했습니다.
- 지옥의 피의 폭포 모듈에서 혈류 폭포와 웅덩이의 시각 효과가 보이지 않은 채로 피해를 입는 문제를 수정했습니다.
- 포탈이 도달하기 어려운 곳에 생성되는 문제를 수정했습니다.
- 탈출 포탈의 시각 효과가 지면과 겹치는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 모드에서 사망 시 -10 AP(모험 포인트) 패널티가 적용되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 역병의 타격 효과가 공중에 떠 있는 것처럼 보이는 문제를 수정했습니다.
- 죽음의 꽃이 플레이어나 몬스터에 남기는 표식이 의도한 것보다 오래 지속되는 문제를 수정했습니다.
- 분쇄의 기도로 몬스터를 처치했을 때 시체에 반짝이는 효과가 남아있는 문제를 수정했습니다.
- Catice 아이템에 주요 스탯이 적용되지 않는 문제를 수정했습니다.
- Catice가 휘두르는 동작 중에 타격을 받으면 막히는 문제를 수정했습니다.
- 로그가 소매치기로 Catice를 훔쳤을 때, 파괴된 상태로 인벤토리에 있더라도 검날 복구 사운드가 재생되는 문제를 수정했습니다.
- 진주 목걸이가 하급에서 평범 등급까지 "일반"으로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 시체에 장착된 망토가 비정상적으로 늘어나 보이는 문제를 수정했습니다.
- 게임 진입이나 아래층 로딩 시 무한 로딩이 발생하는 문제를 수정했습니다.
- 획득한 아이템을 Expressman을 통해 보낼 때 일부 업적이 달성되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 획득한 아이템을 가지고 다음 층에서 사망했을 때 일부 업적이 잘못 달성되는 문제를 수정했습니다.
게임 업데이트
- 아레나 테스트 시즌 4가 5월 2일에 시작될 예정입니다.
- 몬스터의 경로 탐색을 고려한 대상 선택 로직을 개선했습니다.
- 장신구 출현 확률을 조정했습니다.
- 자동 지역 선택 시스템을 구현했습니다.
- 선택한 던전 유형과 파티 크기에 따른 모험 등급의 가시성을 개선했습니다.
- 랜턴과 악기가 이제 고블린 보험 대상이 됩니다.
- Catice 검날이 파괴되기 전에도 금이 간 것처럼 보이는 문제를 개선했습니다.
- 천 시뮬레이션이 비활성화되었을 때의 망토 시각 효과를 개선했습니다.
- 새로운 업적을 추가했습니다.
- 일부 상점 아이템에 할인이 적용되었습니다.
개발자 코멘트
안녕하세요, 모험가 여러분.
이번 업데이트에서는 자동 서버 선택 시스템이 추가되었습니다.
매칭 과정을 간소화하기 위해, 이제 플레이어가 서버 지역을 직접 선택할 필요 없이 파티장의 지역을 기준으로 가장 가까운 서버에 자동으로 배정됩니다.
이를 통해 모든 지역의 플레이어들이 더욱 공정하고 최적화된 경험을 할 수 있기를 바랍니다.
감사합니다. 던전에서 만나요!
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where players could become unable to perform any actions after using Perfect Block or Spell Reflection following a parry with a weapon or shield.
- Fixed an issue where the Spell Reflection effect could be lost when using a ladder after activating the skill as a Fighter.
- Fixed an issue where the ground-cracking effect triggered by the Giant Worm could appear floating in the air.
- Fixed an issue where the Lich's hit effects may not display as intended.
- Fixed an issue where the electric effect could remain on the corpse of the Skeleton Guardman.
- Fixed an issue where the Demon Imp could slide while teleporting when spotting a monster while in a damaged state.
- Fixed an issue where the Barrier pattern from the Skeleton Mage could appear overly large when applied to a Demon Imp.
- Fixed an issue in the Ruins Forsaken Cloister module where monsters could fall through the terrain after dying on a certain slope.
- Fixed an issue in the Ruins Watchtower module where a specific chest could be placed to open facing the wall.
- Fixed an issue in the Ruins Tower Bridge module where sound effects may cut out.
- Fixed an issue where monsters could fall through the floor upon death at a specific spot in the Inferno Doom Cage module.
- Fixed an issue in the Inferno Bloody Falls module where players could take damage from the blood waterfall and pools without seeing the corresponding VFX.
- Fixed an issue where portals could spawn in hard-to-reach areas.
- Fixed an issue where the Escape Portal VFX could overlap with the ground.
- Fixed an issue where the -10 Adventure Point death penalty might not be applied in High-Roller mode.
- Fixed an issue where the hit effect of Pestilence could appear floating in the air.
- Fixed an issue where the mark left by Deathbloom on players or monsters could persist longer than intended.
- Fixed an issue where a shimmering effect could remain on a monster's corpse after being killed with Pulverizing Prayer.
- Fixed an issue where the Catice item might not have a Primary stat applied.
- Fixed an issue where Catice could be blocked if hit during its swinging motion.
- Fixed an issue where the blade restoration sound for Catice could play when it was stolen via Pickpocket by a Rogue, even if the weapon was stored in the inventory in a broken state.
- Fixed an issue where the Pearl Necklace might display as "Normal" for Poor to Uncommon grades.
- Fixed an issue where cloaks could appear abnormally stretched when equipped on corpses.
- Fixed an issue where infinite loading could occur when entering the game or loading into the Down Room.
- Fixed an issue where some achievements might not be granted when sending looted items through the Expressman.
- Fixed an issue where some achievements might incorrectly be granted after dying on the next floor with looted items.
Game Updates
- Arena Test Season 4 is scheduled to begin on May 2nd.
- Improved the monster target selection logic to better adjust for pathfinding.
- Adjusted thespawn rates for trinkets.
- Implemented the automatic region selection system.
- Improved the visibility of Adventure Rank based on selected dungeon type and party size.
- Lanterns and Musical Instruments are now eligible for DungeonRecovery.
- Improved an issue where the Catice blade could appear cracked even before it broke.
- Improved thecloak visuals when Cloth Simulation is disabled.
- Added new achievements.
- Discounts applied to select shop items.
Developer Comments
Hi Adventurers,
This update brings the addition of the automatic server selection system.
To streamline the matchmaking process, players will no longer need to select their server region and instead will be automatically placed in the closest server based on the region of the party leader.
We hope this leads to a more fair and optimal experience for players from all regions.
We thank you and see you in the dungeons!