닼닼디비

Hotfix #86

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.

수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.


IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (6일 전)

원본보기

한국어

버그 수정

  • 넉백 무시 효과가 공중 띄우기 효과까지 무시하던 문제를 수정했습니다.
  • 워록의 고문 숙달 사용 시 주문 비용이 2배로 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 불걸음으로 적을 처치할 때 영혼 수집가가 작동하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 어드벤처 모드에서 적에게 희생의 힘을 시전할 경우 무한 중첩되던 문제를 수정했습니다.
  • 로그의 독바르기로 인한 피해에 사후 세계 효과가 발동하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 위자드의 가속 또는 투명화 사용 시 악마 날개가 잔상에 보이던 문제를 수정했습니다.
  • 파이터의 무기 통달로 해금된 무기의 무기 피해가 상세 창에 올바르게 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 돌파구 사용 중 고블린 메이지에게 피격 시 이동 속도 감소 면역이 적용되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 아이템 추출 또는 하강 시 플레이어의 아이템이 간혹 롤백되던 문제를 수정했습니다.
  • 보스방에 설치한 촛불이 제대로 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 고블린 동굴의 화염 분출 함정 해제 사운드가 다른 해제 사운드와 일치하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 램파트 모듈과 휠 모듈이 연결될 때 일부 벽이 부자연스럽게 보이던 문제를 수정했습니다.
  • 결과 화면에서 중첩된 아이템이 전리품 가치 계산 시 하나로만 계산되던 문제를 수정했습니다.
  • 결과 화면에서 다른 플레이어에게 얻은 취급 아이템이 전리품 가치 계산 시 0골드로 평가되던 문제를 수정했습니다.
  • 밴시의 강제 이동 패턴이 제대로 작동하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 드루이드가 트롤을 처치하지 않고 트롤 보상방에 진입할 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 다른 던전 층에서 부활 시 던전 복구가 아이템을 제대로 복구하지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 아이템 마켓에 아이템을 등록하는 도중 다른 아이템이 판매되면 등록이 취소되던 문제를 수정했습니다.
  • 던전 입장 금지 아이템의 희귀도 색상이 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 내 장비 세트에 저장된 아이템의 속성 변경이 제대로 반영되지 않던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 보석 장착 시 최대 수치가 증가했습니다.
  • 모든 속성 옵션을 이제 보석 장착을 통해서도 획득할 수 있습니다.
  • 게임 풀(모드 - 장비 제한 - 파티)이 다음과 같이 변경되었습니다:
    • 어드벤처 모드 - 아티팩트 - 트리오
    • 노멀 - 레어 - 트리오
    • 하이롤러 - 아티팩트 - 솔로, 듀오, 트리오
  • 커뮤니티 보조 제재 시스템의 테스트 모드가 활성화되었습니다.
  • 커뮤니티가 의심스러운 플레이어에게 '무법자' 상태를 부여할 수 있습니다. 실제 행동 데이터를 기반으로 시스템이 조정된 후, 커뮤니티가 표시한 '무법자' 계정은 조사 중에 방해 행위가 제한됩니다.
  • 더 다양한 상황에서 신고할 수 있도록 신고 시스템이 개선되었습니다.
  • 케르베로스가 전투 시작 시 내던 포효가 제거되었습니다.
  • 보스 트리거 시스템이 제거되었습니다. 보스 트리거 아이템은 이제 상인에게 높은 가격에 판매할 수 있습니다.

개발자 코멘트

이번 업데이트에서는 커뮤니티 보조 제재 시스템이 도입되어 던전 내 질서 유지를 돕습니다.
신뢰도가 높은 커뮤니티 감시자에게 과도하게 신고를 받은 의심스러운 플레이어는 임시로 '무법자' 표시가 부여됩니다.
무법자 계정은 안티치트팀의 집중 조사를 받게 되며, 시스템이 완성되면 모드 및 기능이 제한될 예정입니다.
커뮤니티가 이 시스템 개선에 가장 크게 기여할 수 있는 방법은 치터를 만났을 때 정확하게 신고하는 것입니다.


이번 업데이트로 매칭 큐가 통합되었습니다.
이제 어드벤처, 노멀, 하이롤러 모드별로 각각 하나의 큐만 존재합니다.
지속적인 매칭 시스템 덕분에 던전이 더 활기차게 느껴지도록 개선되었습니다.
하지만, 현재 인구로는 너무 많은 매치 타입을 지원하기 어렵습니다.


낮은 장비 점수 풀의 제거는 PvP 던전의 더 잔혹하고 하드코어한 본질로의 회귀를 의미합니다.
이제 모든 전투가 공평할 필요는 없습니다.
같은 맥락에서, 노멀 던전은 이제 트리오 파티에 집중됩니다.
현재 아이템 파워 격차가 극단적으로 벌어져 있다는 점을 인지하고 있으며, 앞으로 이 격차를 완화하는 대대적인 개편을 준비 중입니다.
그 전까지는 전리품 드랍률 개선과 보석 장착 시스템 강화로 격차를 조금이나마 줄일 수 있도록 고려하고 있습니다.
항상 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where the knockback ignoring effect could ignore the airborne effect.
  • Fixed an issue where spell costs were not shown as doubled when using the Warlock's Torture Mastery.
  • Fixed an issue where Soul Collector would not work when killing a target with Flame Walker.
  • Fixed an issue where Warlock's Power of Sacrifice could stack infinitely when cast on opponents in Adventure mode.
  • Fixed an issue where Life After Death's effect would not activate on damage caused by Rogue's Poisoned Weapon.
  • Fixed an issue where devil wings were visible in the afterimage when using the Wizard's Haste or Invisibility.
  • Fixed an issue where the weapon damage of weapons unlocked by the Fighter's Weapon Mastery was not displayed correctly in the details window.
  • Fixed an issue where movement speed reduction immunity was not applied when hit by a Goblin Mage while using the Breakthrough.
  • Fixed an issue where players' items could sometimes be rolled back when extracting or going down a level.
  • Fixed an issue where candles placed in the boss room would not display properly.
  • Fixed an issue where the sound for disarming the Flame Spout trap in the Goblin Caves did not match the other disarming sounds.
  • Fixed an issue where certain walls appeared unnatural when the Ramparts module and Wheel module were connected.
  • Fixed an issue where stacked items were counted as a single item when calculating loot value in the results screen.
  • Fixed an issue where handled items obtained from other players were valued at 0 gold when calculating loot value in the results screen.
  • Fixed an issue where Banshee's forced relocation patterns were not functioning properly.
  • Fixed an issue where Druids could enter the Troll's reward room without killing the Troll.
  • Fixed an issue where dungeon recovery would not recover items properly when a player is resurrected across different dungeon floors.
  • Fixed an issue where the item market listing process would be canceled if another listed item was sold while listing.
  • Fixed an issue where the rarity color was not displayed for items banned from dungeon entry.
  • Fixed an issue where attribute changes to items were not properly reflected for the items saved in My Gear Sets.


Game Updates

  • Increased the maximum values when socketing gems.
  • The All Attributes option can now also be obtained through socketing.
  • Game Pools (Mode - Gear Limit - Party) have been updated to the following:
    • Adventure Mode - Artifact - Trios
    • Normal - Rare - Trios
    • High Roller - Artifact - Solos, Duos, and Trios
  • Test Mode for the community assisted enforcement system has been enabled.
  • Allows the community to assign 'Outlaw' status to suspicious players. Once the system has been tuned based on actual behavior data, community marked 'Outlaw' accounts will be feature restricted limiting their disruptive actions while they are under investigation.
  • The reporting system has been improved to allow reporting in more situations.
  • The roar that Cerberus performed at the start of combat has been removed.
  • The boss trigger system has been removed. Boss trigger items can now be sold to merchants at a high price.

Developer Comments

This update introduces our community assisted enforcement system to help clean up the dungeons.
Suspicious players that receive too many reports from highly reliable community enforcers will receive a temporary 'Outlaw' mark on their account.
Outlaw accounts will be spotlighted for intense investigation by our anti-cheat team and eventually have modes and features restricted once this system is finalized.
The best way for the community to help us improve this system is to continue sending accurate reports when encountering a cheater.


This update also consolidates the matchmaking queues.
The pools have been simplified into just a single pool each for Adventure, Normal, and HR modes.
The continuous matchmaking system has improved our ability to help keep dungeons feeling populated.
However, even with that system in place, the current population cannot sufficiently support the excessive amount of match types.


The removal of the lower gear-score pools also symbolizes a return to the more brutal and hardcore roots for the PvP-enabled dungeons, where not every fight is supposed to be fair.
In the same vein, Normal dungeons are now focused on trio parties. We are aware that the current item power gap pushes this brutality to the extreme and we will be working on a future overhaul to make the gap more reasonable.
In the meantime, we will be considering ways to make it a bit easier to close that gap with the improved loot drop rates and enhancements to the gem socket system.
We thank you and see you in the dungeons!