Hotfix #89
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
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한국어
버그 수정
- 레인저의 후퇴가 공중에서 웅크리고 있을 때 활성화되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 블로킹 후 반격이 가능한 무기로 블록 자세를 지속적으로 유지할 때 애니메이션이 깨져 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 일부 무기가 방패를 관통할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 장착한 장비에 따라 죽음꽃의 효과가 가려질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 장검과 창 같은 무기로 몬스터의 공격이 제대로 블로킹되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 리치의 공격 패턴 중 특정 근접 공격이 예상과 다르게 블로킹될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 악마 켄타우로스가 악마 임프에게 치유받고 있을 때 치유가 중단되면, 치명적인 피해를 입어도 죽지 않는 문제를 수정했습니다.
- 아이스 하피의 일부 공격 효과 타이밍이 실제 피격 타이밍과 맞지 않는 문제를 수정했습니다.
- 아이스 코볼트 궁수에게 너무 가까이 다가가면 화살이 피해를 주지 않는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 거대 거미가 소서러의 돌풍에 맞은 후 공중에 멈춘 자세로 땅에 떨어질 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 크립트 게이티드 룸 모듈에서 스폰할 때 플레이어가 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아이스 캐번 헛 A 모듈의 특정 위치에서 플레이어가 움직일 수 없게 되는 문제를 수정했습니다.
- 관전자 모드의 다운된 플레이어가 매치 종료 후 제대로 보고되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 업적 창이 제대로 닫히지 않는 문제를 수정했습니다.
- 플레이어 목록에서 플레이어 상태가 잘못 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 긴 닉네임이 카르마 화면에서 넘칠 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 시즌 팩을 통해 추가된 캐릭터 슬롯의 남은 시간이 올바르게 표시되지 않는 문제를 수정했습니다.
게임 업데이트
- 트위치 드롭 연동 문제는 고객 지원을 통해 해결할 수 있습니다.
- 게임 내 파티 시스템을 부분적으로 업데이트했습니다:
- 파티 초대는 이제 파티가 가득 차지 않았을 때만 보낼 수 있습니다.
- 플레이어는 이제 무장 해제 상태일 때만 파티 요청을 보낼 수 있습니다.
- 아이스 어비스 프로스트 모듈: 특정 위치에 누락되었던 문을 추가했습니다.
- 파티원이 아직 생존해 있을 때는 데스 캠을 더 이상 사용할 수 없습니다.
- 점검 팝업을 개선했습니다.
- 거대 거미의 히트박스를 개선했습니다.
밸런스 업데이트
- 루트 드롭(Lootdrop) 확률 밸런싱
- Uncommon 등급부터 주요 스탯을 1 증가시킵니다.
- 랜턴의 주요 속성을 이동 속도 보너스를 제공하도록 업데이트했습니다.
개발자 코멘트
안녕하세요 모험가 여러분,
이번 시즌의 주요 목표 중 하나는 현재의 혼합 매치메이킹 시스템 내에서 해결책을 찾으면서 솔로 플레이어의 경험을 개선하는 것입니다.
스쿼드가 솔로 플레이어에 비해 갖는 큰 장점 중 하나는 게임 내 HUD를 통해 동료들에게 중요한 정보를 빠르게 파악할 수 있는 능력으로, 이는 팀 규모가 커질 때 자연스럽게 발생하는 의사소통/협조 부담을 줄여주어 숫자상의 우위를 증폭시킵니다.
팀을 위한 일부 게임 내 HUD 기능을 끄는 것으로 솔로 플레이어의 승률을 약간 개선할 수 있는지 테스트하고 싶습니다. 이렇게 하면 상황을 빠르게 분석할 때 솔로와 스쿼드가 보다 공평한 경쟁을 할 수 있을 것입니다.
이러한 변경이 이미 고압적인 게임에 너무 많은 압박을 가할 수 있다는 것을 이해하고 있으므로, 더 하드코어한 성격에 부합하는 하이롤러 던전에서 테스트할 예정입니다.
또한 켜고 끌 수 있는 다양한 게임 내 HUD 조합이 있으며, 다양한 변형을 테스트할 것입니다.
이번 핫픽스는 또한 모든 세 던전 모드의 루트 드롭 확률을 개선합니다. 이전 확률은 하위 던전에서의 진행을 너무 극단적으로 만들었기 때문입니다.
또한 게임 내 파티 시스템을 다듬었고 무기의 여러 블로킹 문제를 약간 개선했습니다.
한 번에 한 걸음씩 진전을 이루면서 요소들을 신중하게 다시 도입해 나갈 것입니다.
감사합니다. 던전에서 뵙겠습니다.
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where the Ranger's Back Step might not activate when crouching in mid-air.
- Fixed an issue where the animation could appear glitchy when continuously holding the block stance with weapons capable of counterattacks after blocking.
- Fixed an issue where some weapons could penetrate shields.
- Fixed an issue where Deathbloom's effects could be obscured depending on equipped gear.
- Fixed an issue where monster attacks might not be properly blocked with weapons like the Longsword and Spear.
- Fixed an issue where certain melee attacks during the Lich's attack patterns could be blocked unexpectedly.
- Fixed an issue where if a Demon Centaur was being healed by a Demon Imp and the healing was interrupted, the Demon Centaur might not die even after taking fatal damage.
- Fixed an issue where some of Ice Harpy's attack effect timings did not match the actual hit timing.
- Fixed an issue where being too close to an Ice Kobold Archer could cause its arrows to deal no damage.
- Fixed an issue where the Ice Giant Spider could fall to the ground while stuck in a suspended pose after being hit by a Sorcerer's Windblast.
- Fixed an issue where players could become trapped when spawning in the Crypt Gated Rooms module.
- Fixed an issue where players could become stuck at specific locations in the Ice Cavern Hut A module.
- Fixed an issue where downed players in spectator mode might not be reported properly after the match ends.
- Fixed an issue where the Achievement window might not close properly.
- Fixed an issue where player statuses in the player list could be displayed incorrectly.
- Fixed an issue where long nicknames could overflow on the Karma screen.
- Fixed an issue where the remaining time for character slots added through the Seasonal Pack might not display correctly.
Game Updates
- Issues with Twitch Drops integration can be resolved through customer support.
- Partially updated the in-game party system:
- Party invitations can now only be sent when the party is not full.
- Players can now only send party requests when unarmed.
- Ice Abyss Frost Maw module: Added a previously missing door at a specific location.
- Death Cam is no longer available while a party member is still alive.
- Improved the Maintenance popup.
- Improved the hitbox of the Giant Spider.
Balance Updates
- Lootdrop rate balancing
- Increase Primary Attribute by 1 starting from Uncommon grade.
- Updated the primary attribute for the Lantern so it gives a move speed bonus.
Developer Comments
Hi Adventurers,
One of our key goals for this season is to improve the experience of solo players while trying to find a solution within the current mixed matchmaking system.
One of the big advantages a squad has over a solo player is the ability to quickly discern vital information for their allies through the in-game HUD, thus reducing the communication/coordination overhead that naturally occurs when a team increases in size and thus amplifying the numbers advantage.
We want to test if we can slightly improve the odds for solo players by turning off some of the in-game HUD features for teams, thus putting solo and squads on a more even footing when quickly analyzing a situation.
We understand that this change can add too much pressure to an already high-pressure game and so we will be testing it in the High-Roller dungeons as it aligns with its more hardcore nature.
We also have different combinations of in-game HUD we can turn on/off and will be testing different variations.
This hotfix also improves the loot drop rates for all three dungeon modes as the previous rates made progression in the lower dungeons too extreme.
We've also polished the in-game party system and slightly improved several blocking issues with weapons.
We will continue to carefully re-introduce elements as we make progress one step at a time.
Thank you and see you in the dungeons.