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Hotfix #90

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (9일 전)

원본보기

한국어

버그 수정

  • 소서러의 진흙 방패 VFX가 잘못 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 소서러의 진흙 방패 구체 크기가 의도한 것보다 작게 보일 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 창의 나무 부분으로 다른 플레이어의 맨손 공격을 막을 때 소리가 나지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 서릿빛 가벼운 발걸음 장화와 서릿빛 리벳 장갑의 스탯이 잘못된 값으로 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 무덤늑대 장갑, 코발트 모자, 서릿빛 마법사 모자의 스탯 오류를 수정했습니다.
  • 저주받은 붕대의 음향 효과가 금속음으로 들릴 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 구덩이 모듈의 천장이 보이지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 산길 모듈에서 플레이어가 오르막길을 직접 올라갈 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • 세션 중 3명 이상이 같은 파티에 있었음에도 로비에서 최대 2명의 파티원만 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 숭배 인장(주간/시즌)이 뒤바뀌어 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 폐허 골렘의 공격이 제대로 막아지지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • ChafGames 마이그레이션이 재시작되었습니다. 자세한 내용은 공식 웹사이트를 참조하세요: https://darkanddarker.com/support/search/39082397522964
  • 금세공업자의 보석 박기 기능을 재개했습니다.
  • 모든 채팅 지우기 기능을 추가했습니다.
  • 파티 채팅 켜기/끄기 토글 기능을 추가했습니다.
  • 마지막 3개의 채팅 메시지가 이제 게임 내 HUD에 표시됩니다.
  • 아이템 빠른 링크 기능이 추가되었습니다. 마우스 휠 버튼을 클릭하여 즉시 사용할 수 있습니다.
  • 편의를 위한 키 바인딩을 지원합니다.
  • 아레나 테스트 5 랭크가 07/11 00:00(UTC)부터 시작됩니다.
  • 아레나 MMR이 리셋되었습니다.
  • 자체 발견 및 자체 제작 장비만 사용할 때 아레나에서 패배 시 아이템과 유틸리티 장비를 더 이상 잃지 않습니다.
  • 입장 시 허용되는 아이템 등급은 최대 전설등급입니다.


밸런스 업데이트

일반

  • 일부 몬스터 밸런스가 조정되었습니다.
  • 활력과 힘에서 체력 스케일링을 증가시키도록 최대체력 그래프를 되돌렸습니다.
  • 히트박스의 데미지 비율이 조정되었습니다.
  • 몸통: 125% → 100%
  • 팔: 100% → 90%
  • 손: 100% → 90%
  • 다리: 75% → 80%
  • 발: 75% → 80%


아이템

  • 희귀도에 따라 장비에 랜덤 수식어가 추가됩니다.
  • 신비주의자 후드가 마법력과 마법 치유를 포함하는 이중 스탯으로 변경되었습니다.
  • 펄션 무기 데미지가 1 증가했습니다.
  • 장검 리포스트 공격 데미지 비율이 125%에서 150%로 변경되었습니다.
  • 플루트 리포스트 공격 데미지 비율이 110%에서 150%로 변경되었습니다.
  • 츠바이핸더 무기 데미지가 1 증가했고, 스케일링 공식이 조정되었으며, 보조 공격 데미지 비율이 115%에서 130%로 변경되었습니다.
  • 전쟁 망치 무기 데미지가 2 감소했습니다.
  • 벌목 도끼 무기 데미지가 2 증가했고, 스케일링 공식이 조정되었으며, 애니메이션 속도가 증가했습니다.
  • 전투 도끼 무기 데미지가 1 증가했습니다.
  • 양날 도끼 무기 데미지가 1 감소했습니다.
  • 도끼창 무기 데미지가 3 감소했고, 스케일링 공식이 조정되었습니다.
  • 미늘창 무기 데미지가 2 감소했고, 스케일링 공식이 조정되었습니다.
  • 장궁 무기 데미지가 2 감소했습니다.
  • 장궁 방어구 관통력이 5% 감소했습니다.
  • 곡궁 무기 데미지가 4 감소했습니다.
  • 생존 활 무기 데미지가 2 감소했습니다.
  • 석궁 무기 데미지가 3 감소했습니다.
  • 윈들러스 석궁 무기 데미지가 4 감소했고, 방어구 관통력이 35%에서 40%로 변경되었습니다.
  • 프란체스카 도끼 무기 데미지가 1 증가했고, 이제 희귀도마다 2씩 증가합니다.
  • 투척용 나이프 무기 데미지가 1 증가했고, 이제 희귀도마다 2씩 증가합니다.


콘텐츠 누락

  • 이제 벌목 도끼는 성공적인 타격 후 조금 더 빠르게 재공격할 수 있습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
이번 핫픽스는 이전의 '킬까지의 타격 횟수'(HTK)가 저희가 원하는 것보다 약간 빨랐기 때문에 캐릭터의 내구성을 약간 개선합니다.
현재 HTK 범위에 대한 신뢰도가 향상되었기 때문에, 루팅의 느낌과 다양성을 개선하기 위해 랜덤 수식어 시스템을 다시 도입하기로 결정했습니다.
새로운 랜덤 수식어의 값은 새로운 HTK 스위트 스팟을 유지하기 위해 조정되었음을 참고해 주세요.
랜덤 수식어의 재도입이 아이템 격차 범위를 증가시킨다는 것을 인정하며, 앞으로 필요에 따라 조정할 수 있도록 던전을 모니터링할 것입니다.
또한 ChafGames의 지원과 협력으로 이전에 계정을 이전할 수 없었던 나머지 고객들을 마이그레이션할 수 있도록 하는 계약상 및 기술적 장애물을 해결했음을 기쁘게 발표합니다.
이제 2025년 7월 7일 ChafGames에서 이메일로 발송한 마이그레이션 가이드를 따라 마이그레이션 과정을 진행하실 수 있습니다.
감사합니다. 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where the VFX of the Sorcerer's Mud Shield could display incorrectly.
  • Fixed an issue where the orb size of the Sorcerer's Mud Shield could appear smaller than intended.
  • Fixed an issue where blocking an unarmed attack from another player with the wooden part of a spear might not produce a sound.
  • Fixed an issue where the statsfor Frostlight Lightfoot Boots and Frostlight Riveted Gloves could be displayed with incorrect values.
  • Fixed an error in the stats of Gravewolf gloves, Cobalt hat, and Frostlight wizard hat.
  • Fixed an issue where the sound effect of the Cursed Bandage could be heard as a metallic sound.
  • Fixed an issue where the ceiling of The Pit module might not be visible.
  • Fixed an issue where players might not be able to ascend directly on an uphill path in the Mountain Pass module.
  • Fixed an issue where only up to 2 party members could be displayed in the lobby, even when more than 3 had been in the same party during a session.
  • Fixed an issue where Worship Seals (Weekly/Seasonal) could be displayed in reverse.
  • Fixed an issue where the Ruins Golem's attacks might not be properly blocked.


Game Updates

  • ChafGames Migration Restarted. For details, please visit the official website: https://darkanddarker.com/support/search/39082397522964
  • Resumed Gem Socketing for the Goldsmith.
  • Added the Clear All Chats feature.
  • Added the Toggle Party Chat On/Off feature.
  • The last 3 chat messages now appear on the in-game HUD.
  • Item Quick-link feature added. You can use it instantly by clicking the mouse wheel button.
  • Supports key binding for convenience.
  • Arena Test 5 Rank starts from 07/11 00:00(UTC).
  • Arena MMR Reset.
  • Items and utility gear are no longer lost upon defeat in the Arena when using only Self-Found and Self-Crafted equipment.
  • Allowed item grade upon entry is up to Legendary.


Balance Updates

General

  • Some monster balance adjustments.
  • Reverted MaxHealth graph to increase health scaling from Vigor and Strength.
  • Damage ratios for hitboxes have been adjusted.
  • Body: 125% → 100%
  • Arm: 100% → 90%
  • Hand: 100% → 90%
  • Leg: 75% → 80%
  • Foot: 75% → 80%


Items

  • Random modifiers are added to equipment based on rarity.
  • Occultist Hood has been changed to the dual stats that includes Magical Power, and Magical Healing.
  • Falchion weapon damage increased by 1.
  • Longsword riposte attack damage ratio changed from 125% to 150%.
  • Flute riposte attack damage ratio changed from 110% to 150%.
  • Zweihander weapon damage increased by 1, its scaling formula was adjusted, and secondary attack damage ratio changed from 115% to 130%.
  • War Maul weapon damage decreased by 2.
  • Felling Axe weapon damage increased by 2, scaling formula was adjusted, and animation speed increased.
  • Battle Axe weapon damage increased by 1.
  • Double Axe weapon damage decreased by 1.
  • Bardiche weapon damage decreased by 3, and its scaling formula was adjusted.
  • Halberd weapon damage decreased by 2, and scaling formula was adjusted.
  • Longbow weapon damage decreased by 2.
  • Longbow armor penetration reduced by 5%.
  • Recurve Bow weapon damage decreased by 4.
  • Survival Bow weapon damage decreased by 2.
  • Crossbow weapon damage decreased by 3.
  • Windlass Crossbow weapon damage decreased by 4, and armor penetration changed from 35% to 40%.
  • Francisca Axe weapon damage increased by 1, and it now increases by 2 for each rarity.
  • Throwing Knife weapon damage increased by 1, and it now increases by 2 for each rarity.


Missing content

  • Felling Axe can now reattack a bit faster after a successful hit.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This hotfix slightly improves the durability of characters as the previous hits to kill' (HTK) was a little quicker than we desired.
Due to our improved confidence in the current HTK range, we've also decided to bring back the random modifier system to help improve the feel and diversity of looting.
Please note that the values for the new random modifiers have been adjusted to try and maintain the new HTK sweet spot.
We acknowledge that the reintroduction of the random modifiers increases the item gap range, and we will be monitoring the dungeons so we can adjust them as necessary in the future.
We are also happy to announce with the assistance and coordination from ChafGames, we have now resolved the contractual and technical hurdles allowing us to migrate remaining customers who were unable to previously transfer their accounts.
You can now proceed with the migration process by following the migration guide sent by email by ChafGames on July 7, 2025.
Thank you and see you in the dungeons!