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Hotfix #91

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (4일 전)

원본보기

한국어

버그 수정

  • 다운 룸 대기 구역에서 워록의 Evil Eye 사용 시 맵 밖으로 이동할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 유령왕이 점프 패턴을 사용할 때 방패 VFX가 함께 움직이지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 마구간 모듈의 식물이 히트를 부적절하게 차단할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 게임 내 채팅에서 긴 메시지를 입력할 때 알림 창에 메시지의 일부만 표시될 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 모든 채팅 기록을 지운 후 다른 캐릭터로 전환할 때 삭제된 채팅 메시지가 다시 나타날 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 채팅에서 링크에 마우스를 올릴 때 아이템 링크 팝업이 나타나지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 맵 선택 UI에서 아레나를 선택할 때 하이라이트 효과가 적용되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 아레나에서 텍스트를 입력할 때 채팅 HUD 미리보기가 나타나지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 골드스미스 인챈트 목록에서 마법 관통력과 쿨다운 감소 보너스가 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 게임 내 큐 모드를 솔로/트리오로 변경했습니다.
  • 카르마 UI에서 스크롤 가시성을 개선했습니다.


밸런스 업데이트

일반

  • 전투 밸런스를 해치지 않는 범위 내에서 랜덤 수식어 값이 증가하거나 새로 추가되었습니다. 주요 문제가 발생하지 않는 한 추가 변경은 예상되지 않습니다.
  • 각 히트박스 영역에 대한 피해 비율이 조정되었습니다.
  • 팔: 90% → 80%
  • 손: 90% → 70%
  • 다리: 85% → 60%
  • 발: 85% → 50%
  • 리자드맨과 라이칸의 헤드샷 피해 감소가 10%에서 15%로 변경되었습니다.


아이템

  • 발 장비의 이동 속도가 조정되었습니다.
  • 판금 갑옷의 방어력이 약간 증가했습니다.


클래스

  • 워록의 유령화 이동 속도 보너스가 10%에서 5%로 변경되었습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
이번 핫픽스는 게임의 구조를 하나씩 조정하고 재구축하기 위한 우리의 지속적인 노력의 일환입니다.
랜덤 수식어의 재도입을 검토한 후, 시스템을 손상시키지 않으면서도 여전히 조정할 여지가 있다는 것을 깨달았습니다.
원하는 전리품 만족도 수준에 더 가까워지기 위해, 이제 액세서리 아이템의 랜덤 수식어를 개선했습니다.
현재 아이템 방향에 대한 확신이 높아짐에 따라, 게임 모드부터 시작하여 게임 구조의 다른 구성 요소들을 다루기 시작했습니다.
배경 설명을 위해, 우리는 원래 혼합 파티 모드를 더 실용적으로 만들고 그러한 모드들과 함께 오는 지속적인 문제들을 제거하기 위한 진지한 노력으로 플레이어 인구를 통합하려고 솔로와 듀오 풀을 제거했었습니다.
특히 더 흥미로운 사회적 역학과 함께 현재 변경 사항들로 어느 정도 가능성을 보기 시작했지만, 이 경로가 현재 솔로 플레이어 기대치에 만족스러운 해결책을 제공하지 못할 수도 있다는 것을 깨닫기 시작했습니다.
우리는 앞으로 나아갈 최선의 길이 새로운 학습과 개선된 밸런스를 통합하여 솔로 vs 파티를 가진 플레이어들을 위한 다른 경험을 지원하는 것이라고 믿습니다.
우리의 이전 단순한 솔로/듀오/트리오 시스템이 도입했던 많은 함정들을 피하면서 이를 실현할 최선의 방법들을 실험할 것입니다.
이를 염두에 두고, 현재 던전을 위한 솔로 큐를 재도입하고 있습니다.
우리의 목표는 앞으로 솔로 큐 던전에 더 독특한 정체성을 부여하는 것이며, 이번 첫 구현에서는 다양한 사회적 플레이를 장려하기 위해 게임 내 파티 시스템을 활성화된 상태로 둘 것입니다.
던전을 재구축하는 동안 여러분의 인내와 이해에 감사드립니다.

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where using Warlock's Evil Eye could allow movement outside the map from the Down Room waiting area.
  • Fixed an issue where the shield VFX might not move together when the Ghost King used its jump pattern.
  • Fixed an issue where a plant in the Stables module could improperly block hits.
  • Fixed an issue where entering a long message in the in-game chat could result in only part of the message being displayed in the notification window.
  • Fixed an issue where deleted chat messages could reappear when switching to another character after clearing all chat history.
  • Fixed an issue where item link popups might not appear when hovering the mouse over the link in chat.
  • Fixed an issue where the highlight effect might not apply when selecting Arena in the map selection UI.
  • Fixed an issue where the chat HUD preview might not appear when entering text in the Arena.
  • Fixed an issue where Magic Penetration and Cooldown Reduction Bonus might not be displayed in the Goldsmith Enchant list.


Game Updates

  • Changed in-game queue modes to Solo/Trio.
  • Improved scroll visibility in the Karma UI.


Balance Updates

General

  • Random modifier values have been increased or newly added within a range that does not compromise combat balance. No further changes are expected unless any major issues arise.
  • The damage ratios for each hitbox area have been adjusted.
  • Arm: 90% → 80%
  • Hand: 90% → 70%
  • Leg: 85% → 60%
  • Foot: 85% → 50%
  • Headshot damage reduction for Lizardman and Lycan has been changed from 10% to 15%.


Item

  • Movement speed for feet equipment has been adjusted.
  • Armor rating for plate armor has been slightly increased.


Class

  • Warlock's Phantomize movement speed bonus changed from 10% to 5%.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This hotfix continues our quest to tune and rebuild the structure of the game one by one.
After reviewing the reintroduction of the random modifiers, we realized we still have room to adjust them without breaking the system.
To get us closer to our desired loot satisfaction level, we have now improved the random modifiers for accessory items.
With our increased confidence in the current item direction, we have started to address other components of the game structure, starting with the game modes.
For context, we had originally removed the solo and duo pools to consolidate the player population in an earnest effort to make a mixed-party mode more viable and to remove some persistent issues that came with those modes.
Although we started to see some potential with our current changes, especially with more interesting social dynamics, we started to realize that this path may not offer a satisfying solution for current solo player expectations.
We believe that the best path forward is to incorporate our new learnings and improved balance to support different experiences for players that are solo vs.
having a party.
We will be experimenting with the best ways to make this happen while avoiding the many pitfalls our previous simplistic solo/duo/trio system introduced.
With this in mind, we are re-introducing a solo queue for the current dungeons.
Our goal is to give the solo queue dungeons a more unique identity going forward and for this first implementation we will be leaving the in-game party system enabled to encourage various social play.
We thank you for your patience and understanding as we rebuild the dungeons.