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Hotfix #92

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (24일 전)

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한국어

버그 수정

  • 일부 플레이어의 캐릭터 레벨과 인벤토리 아이템이 초기화될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 해골 챔피언과 해골 창병의 공격이 제대로 막히지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 창, 도끼창, 마법사 지팡이, 의식용 지팡이, 쿼터스태프가 의도된 무기 폭보다 넓은 범위를 막을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • '일반' 및 '모험' 모드에서도 폐허: 도적의 숲에 나이트메어 해골 보병이 스폰될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 폐허: 타워 브리지에서 상층 벽의 특정 지점이 까마귀 떼의 영향을 받지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 서리 해골 또는 나이트메어 미라 종족 사용 시 "+1 무기 데미지" 보너스가 보조무기에 적용되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 두 플레이어가 동시에 서로를 파티에 초대할 경우 둘 다 파티장으로 표시될 수 있었던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • DLC: 시즌 팩의 할인 기간이 8월 7일까지 연장되었습니다.
  • 최대 파티 크기가 이제 던전에 따라 결정됩니다.
  • 고블린 동굴 - 솔로
  • 서리 산 - 듀오
  • 잊혀진 성의 폐허 - 트리오
  • '모험' 모드의 모든 지역에서는 파티 유형이 '트리오'로 유지됩니다.
  • 랜덤 매치메이킹이 활성화되었습니다.
  • 솔로 던전에서 게임 내 파티 기능이 비활성화되었습니다. (파티가 모드에서 허용하는 최대 인원에 도달하면 더 이상 파티원을 추가할 수 없습니다.)
  • 하이롤러 모드에 다크 스웜과 랜덤 포탈을 다시 도입하고, 일부 고정 탈출 지점을 비활성화했습니다.
  • 게임 내 파티 또는 랜덤 매치메이킹 시스템 사용 시 파티원의 이름표가 표시됩니다.
  • HUD에 표시되는 최근 채팅 메시지 수를 3개에서 5개로 늘리고, 표시 시간을 5초에서 10초로 연장했습니다.
  • 어깨띠의 기본 가격을 50골드에서 12골드로 변경했습니다.


밸런스 업데이트

  • 유령왕의 공격이 거리에 관계없이 동일한 데미지를 입히던 문제를 개선했습니다.
  • 나무 문의 최대 충격 내구도를 증가시켰습니다.
  • 방어구 곡선을 +4.2% 개선하여 모든 방어구의 내구성을 약간 향상시켰습니다.
  • 장검의 손잡이 부분은 더 이상 막기나 리포스트에 사용할 수 없습니다.
  • 서리 부적과 피닉스 초커의 주 능력치가 모든 등급에서 1씩 감소했습니다.
  • 창, 도끼창, 쿼터스태프, 플루트, 장검의 충격 저항력을 감소시켰습니다.
  • 장검 무기 데미지가 2 감소했습니다.
  • 공허의 칼날 마법 무기 데미지가 4에서 2로 변경되었습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
이번 핫픽스는 PvP 매치메이킹 큐를 업데이트하고 각 던전에 고정 파티 크기를 설정합니다.
우리는 일부 던전 선택의 자유를 포기하는 어려운 결정을 내렸지만, 매칭 풀의 통합된 수를 유지하면서도 더 순수한 솔로 및 듀오 경험을 복원하기 위해서였습니다.

  • 고블린 동굴은 이제 '일반' 및 'HR' 모드에서 '솔로' 던전으로 지정됩니다.
    이 모드들에서는 더 이상 파티가 지원되지 않습니다.

  • 서리 산은 '일반' 및 'HR' 모드에서 '듀오' 던전으로 지정됩니다.
    이 모드들에서 최대 파티 크기는 2명으로 제한됩니다.

  • 잊혀진 성은 '일반' 및 'HR' 모드에서 '트리오' 던전으로 지정됩니다.
    이 모드들에서 최대 파티 크기는 3명으로 제한됩니다.

'모험' 모드에서는 세 지역 모두 '트리오'로 설정되어 이 모드에서 최대 3명까지의 파티 크기를 지원할 수 있습니다.
또한 이 업데이트를 더 잘 지원하기 위해 랜덤 매치메이킹 옵션을 다시 도입했습니다.
추가로, 이번 업데이트에는 사전 구성되지 않은 파티가 사전 구성된 파티에 대해 더 나은 기회를 가질 수 있도록 하는 변경사항도 포함되어 있습니다.
랜덤 매치메이킹이나 게임 내 파티 시스템을 통해 생성된 파티는 PvP 던전 내에서 팀원의 이름표를 볼 수 있는 작은 이점을 갖게 됩니다.
우리의 계획은 앞으로 더 큰 파티 던전에 입장하는 추가 위험을 감수하려는 솔로 및 듀오 플레이어들에게 이점과 인센티브를 계속 탐구하는 것입니다.
앞으로 우리는 던전 지역들이 지정된 모드에 더 잘 맞도록 균형을 맞출 계획입니다.
예를 들어, 이번 핫픽스에서는 고블린 동굴 보물에서 얻을 수 있는 전리품의 양을 솔로 모험에 더 잘 맞도록 줄였습니다.
우리는 플레이어 행동을 바탕으로 던전별 밸런스 변경을 계속할 것입니다.
또한 미래에 솔로 및 듀오 플레이어들을 위해 출시할 추가 인센티브가 그들을 자신들만의 던전에만 제한하지 않기를 바랍니다.
이번 핫픽스는 또한 '하이롤러' 던전에 다크 스웜의 복귀를 의미합니다.
세미 와이프 시작 시 우리의 원래 목표는 솔로, 듀오, 트리오가 하나의 풀에서 동등한 기회를 갖는 혼합 큐 던전 경험을 만들 수 있는지 확인하는 것이었습니다.
그 당시 다크 스웜을 제거한 이유는 솔로와 듀오 플레이어들에게 부당한 압박을 가하고 더 불균등한 PvP 조우를 강요했기 때문입니다.
독점적인 솔로 및 듀오 풀의 복귀로, 우리는 더 이상 PvP를 억제할 필요가 없으며 하이롤러 모드에 더 독특한 하드코어 정체성을 되돌려 줄 수 있습니다.
또한 무기의 충격력과 문을 파괴하는 능력을 수정했습니다.
더 많은 클래스에게 무기로 문을 부술 수 있는 능력을 준 우리의 원래 의도는 도망칠 능력을 향상시키는 것이었습니다.
게임에서 실제로 본 것은 우리의 의도와 반대로 작용했고 결국 추격자에게 이점을 주었습니다.
우리는 여전히 문을 부수는 능력을 좋아합니다. 파티들이 실제로 서로 교전하고 싶을 때 '문과 문지기'의 교착상태를 제거하기 때문입니다.
이제 우리는 대부분의 무기와 문의 충격력을 재조정하여 플레이어가 문을 한 번에 파괴하는 대신 전술적 결정을 내려 문을 제거할 수 있도록 했습니다(여전히 가능하지만 '분쇄' 스킬이 필요합니다).
여러분의 인내심에 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where character levels and inventory items might have reset for some players.
  • Fixed an issue where the attacks of Skeleton Champion and Skeleton Spearman might not be blocked properly.
  • Fixed an issue where the Spear, Bardiche, Wizard Staff, Ceremonial Staff, and Quarterstaff could block an area wider than their intended weapon width.
  • Fixed an issue where a Nightmare Skeleton Footman could spawn in the Ruins: Bandit Forest, even for 'Normal' and 'Adventure' modes.
  • Fixed an issue in the Ruins: Tower Bridge where certain spots on the upper wall might not be affected by the Murder of Crows.
  • Fixed an issue where the "+1 Weapon Damage" bonus might not apply to off-hand weapons when using the Frost Skeleton or Nightmare Mummy Race.
  • Fixed an issue where both players could be shown as party leaders if they invited each other to a party at the same time.


Game Updates

  • The sale period for the DLC: Seasonal Pack has been extended until August 7.
  • Maximum Party size is now determined based on the dungeon.
  • Goblin Cave - Solos
  • The Frost Mountain - Duos
  • The Ruins of Forgotten Castle - Trios
  • The party type remains Trios' for all locales in 'Adventure' mode.
  • Enabled random matchmaking.
  • Disabled In-Game Party for Solos dungeons. (Once the party reaches the maximum number allowed by the mode, no more party members can be added.)
  • Reintroduced Dark Swarm and Random Portal to High-Roller mode, and disabled some fixed extraction points.
  • Name tags are displayed for party members when using the In-Game Party or Random Matchmaking system.
  • Increased the number of recent chat messages shown in the HUD from 3 to 5, and extended the display time from 5 to 10 seconds.
  • Changed the default price of the Sash from 50 to 12 gold.


Balance Updates

  • Improved an issue where the Ghost King's attacks dealt the same amount of damage regardless of distance.
  • Increased the Max Impact Endurance of wooden doors.
  • Improved the armor curve by +4.2% to slightly improve the durability of all armors.
  • The hilt of the Longsword is no longer usable for blocking or riposting.
  • The main attribute of the Frost Amulet and Phoenix Choker has been reduced by 1 across all rarities.
  • Decreased the Impact Resistance of the Spear, Bardiche, Quarterstaff, Flute, and Longsword.
  • Longsword weapon damage decreased by 2.
  • Void Blade magic weapon damage changed from 4 to 2.


Developer Comments

Hi Adventurers,
This hotfix updates the PvP matchmaking queues and fixes a set party size to each dungeon.
We have made the hard decision to trade some choice of dungeons to reinstate a purer solo and duo experience while still maintaining a consolidated number of matching pools.

  • The Goblin Caves are now designated as the Solos' dungeon for Normal' and HR' modes.
    Parties are no longer supported in these modes.
  • The Frost Mountain is designated as the Duos' dungeon for Normal' and HR' modes.
    The maximum party size is limited to 2 members in these modes.
  • The Forgotten Castle is designated as the Trios' dungeon for Normal' and HR' modes.

The maximum party size is limited to 3 members in these modes.
Please note that all three locales are set as Trios' for Adventure' mode and can support party sizes up to 3 members in this mode.
We have also reintroduced the random matchmaking option to better support this update.
In addition, this update also includes a change to give non-premade parties a better chance against their premade brethren.
Parties created through the random matchmaking or through the in-game party system will have a small advantage of being able to see their teammate's nameplates within the PvP dungeons.
Our plan is to continue exploring advantages and incentives for solo and duo players that are willing to take on the extra risks of entering the larger party dungeons in the future.
Going forward, our plan is to balance the dungeon locales to better fit their designated modes.
For instance, this hotfix we've lowered the amount of loot that can be obtained from the Goblin Cave hoards to better match solo adventures.
We will continue to make dungeon specific balance changes based on player behavior.
We also hope that the additional incentives we roll out for solo and duo players in the future won't just constraint them to their own dungeons.
This hotfix also marks the return of the Dark Swarm to the High-Roller' dungeons.
Our original goal at the start of the semi-wipe was to see if it was possible to create a mixed queue dungeon experience that gave solos, duos, and trios an even chance in one pool.
We removed the Dark Swarm at that time because it put undue pressure on solo and duo players as it forced more uneven PvP encounters.
With the return of exclusive solo and duo pools, we no longer need discourage PvP and can return to giving the High-Roller mode its more unique hardcore identity.
We have also modified the impact power of weapons and their ability to destroy doors.
Our original intention by giving more classes the ability break doors with their weapons was to improve the ability to run away.
What we saw in-game actually ran counter to our intention and ended up giving an advantage to the pursuer.
We still like the ability to break doors as it removes the stalemate of Door and Doorer' when parties actually want to engage each other.
We have now re-balanced most of the weapons' and door's impact power to allow player to make a tactical decision to remove a door instead of just one-shotting it (which is still possible but requires the Crush' skill.)
We thank you for your patience and we'll see you in the dungeons!