닼닼디비

Hotfix #93

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.

수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.


IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (19일 전)

원본보기

한국어

버그 수정

  • 하이롤러로 프로스트 마운틴에 입장할 때 다크 스웜, 세션 타이머, 탈출 방법이 제대로 작동하지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 특정 아티팩트가 배경 장식으로 잘못 배치되어 게임플레이 중 혼란을 야기할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 거대 거미 공격 시 너무 가까이 서 있으면 플레이어가 데미지를 피할 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 건틀렛을 착용했을 때 게임플레이 중 손가락 모델이 왜곡되어 나타날 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 랜덤 매치메이킹을 통해 던전에 입장할 때 네임 태그가 표시되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 게임 내 뉴스 기능이 추가되었습니다. 패치 노트와 공지사항은 이제 첫 페이지 팝업 대신 게임 내 뉴스 시스템을 통해 전달됩니다.
  • 어깨띠의 아이콘 크기를 2x2에서 1x2로 변경했습니다.


밸런스 업데이트

  • 일부 한손 무기(무장용 검, 펄션, 바이킹 검, 손 도끼, 기수의 도끼, 워 해머)의 소켓 데미지 배율을 약간 증가시켰습니다.
  • 일부 양손 무기(도끼창, 미늘창, 전쟁 망치, 창)의 소켓 데미지 배율을 약간 감소시켰습니다.
  • 파이터의 역습 이동 속도 보너스가 5%에서 10%로 변경되었습니다.
  • 레인저의 창 숙련은 더 이상 물리 공격력을 부여하지 않습니다.
  • 바드의 화성의 방패의 방어력과 마법 저항 보너스가 15에서 25로 증가했습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요, 모험가 여러분!
이번 업데이트에서는 최신 공지사항을 더 쉽게 확인할 수 있도록 새로운 게임 뉴스 시스템을 도입했습니다.
빈번한 변경을 겪었던 많은 시스템들이 이제 대부분 안정화되었으며, 사소한 밸런스 조정을 제외하고는 앞으로 큰 변화는 없을 예정입니다.
이번 시즌 남은 기간 동안, 저희는 데이터를 지속적으로 모니터링하고 여러분의 피드백을 듣고 있으며, 이러한 완성된 시스템을 바탕으로 균형 잡힌 게임플레이와 전반적인 안정성을 유지해 나가겠습니다.
동시에 다음 와이프를 준비하기 위해 열심히 작업하고 있습니다.
게임을 즐겨주셔서 감사하며, 던전에서 만나요!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where, upon entering Frost Mountain as a High-Roller, the Dark Swarm, session timer, and escape methods could fail to work properly.
  • Fixed an issue where certain artifacts were mistakenly placed as background decorations, potentially causing confusion during gameplay.
  • Fixed an issue where players could avoid damage when standing too close to a Giant Spider during its attack.
  • Fixed an issue where equipping the Gauntlets could occasionally cause finger models to appear distorted during gameplay.
  • Fixed an issue where name tags might not appear when entering a dungeon through Random Matchmaking.


Game Updates

  • Added the In-Game News feature. Patch notes and announcements will now be delivered through the In-Game News system instead of front-page pop-ups.
  • Changed the icon size of the Sash from 2x2 to 1x2.


Balance Updates

  • Slightly increased the socket damage multiplier for some one-handed weapons (Arming Sword, Falchion, Viking Sword, Hatchet, Horseman's Axe, War Hammer).
  • Slightly decreased the socket damage multiplier for some two-handed weapons (Bardiche, Halberd, War Maul, Spear).
  • Fighter's Counterattack movement speed bonus changed from 5% to 10%.
  • Ranger's Spear Proficiency no longer grants a physical power.
  • Bard's Harmonic Shield's armor rating and magic resistance bonus increased from 15 to 25.


Developer Comments

Hi, Adventurers!
In this update, we've introduced a new Game News system to make it easier for you to stay informed about the latest announcements.
Many systems that have undergone frequent changes are now mostly settled, and aside from minor balance adjustments, there will be no major shifts going forward.
For the rest of this season, we'll continue monitoring data and listening to your feedback to maintain balanced gameplay and overall stability based on these finalized systems.
At the same time, we're working hard to prepare for the next wipe.
Thank you for playing, and we'll see you in the dungeon!