Hotfix #97
한글화된 업데이트 정보를 한눈에!
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한국어
버그 수정
- 여러 몬스터나 플레이어를 동시에 공격할 때 화면이 끊일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 금화 궤짝을 의도적으로 복제할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 드루이드의 약초 감지가 소금 덩굴을 감지하지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 드루이드가 쥐나 닭으로 변신했을 때 푸른 소용돌이의 해류 영향을 받지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 로그가 2단 점프로 사다리를 탄 후, 1단 점프만으로 좌우 이동이 가능할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 수풀 속의 플레이어나 몬스터 하반신을 공격할 경우 타격음이 들리지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 서리 거인 광전사의 특정 공격 패턴이 플레이어에게 피해를 주지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 아이스 하피의 공격 이펙트 방향과 실제 피해 위치가 일치하지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 스타팅 포인트에서 아이스 하피의 공격 이펙트가 보이지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 아기 거북 몬스터가 경사진 지면에서 일부 몸이 파묻혀 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 해적 몬스터의 앉기 모션이 반복 재생될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 해적 몬스터가 앉은 상태로 이동할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 타이드워커 창병의 창 공격이 방패로 막히지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 백상아리에 의해 프랍이나 맵 내부에 갇힐 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 고대 가오리의 무작위 번개 공격이 특정 한 명의 플레이어에게만 영향을 미칠 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 블레이드핸드가 보이지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 블레이드핸드가 전투 중 바다로 떨어질 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 블레이드핸드가 공격 시 발리스타 기둥에 막혀 제대로 움직이지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 보스 방 밖에서 고대 가오리를 공격해 피해를 줄 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 던전 내 허수아비를 타격할 때 대미지 수치가 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성 - 지하 석실 내 미믹 둥지 모듈의 문과 벽 사이에 틈이 생길 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성 - 지하 석실 내 우물 모듈의 물푸레나무가 아래층에서도 상호작용이 가능할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 잊혀진 성의 폐허 - 폐허 내 큰 회관 C 모듈에서 드루이드 쥐 폼으로 맵 밖으로 이동할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 푸른 소용돌이가 아닌 던전에서 뼈만 남은 시체를 상호작용할 때 물방울 이펙트가 표시될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 푸른 소용돌이의 해적 감옥 모듈 내 특정 프랍이 뚫려 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 푸른 소용돌이의 일부 모듈에서 레벨 규칙에 의해 사망할 경우 킬 로그에 사망 원인이 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 커스터마이즈 메뉴에서 망원경 너머를 설정할 때 푸른 소용돌이의 바닷물이 보이지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 푸른 소용돌이에서 신비한 보석이 드랍될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 푸른 소용돌이 내 물속에서 산소 UI가 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 켄타우로스의 광기의 옵션 수치가 기획 의도보다 높게 설정되어 있었던 문제를 수정했습니다.
- 핸드 캐논을 장착한 뒤 다른 무기로 교체했을 때 손에 점화 효과가 남아있을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 파우스트의 계약에서 서리 악마가 기획 의도와 다른 우호도를 요구할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 마켓플레이스의 나의 목록에 진입한 후 첫 검색 아이템의 페이지 목록이 두 번 클릭해야 넘어갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 일일 퀘스트에서 처치 대상 몬스터가 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 던전 내 임무 일지에서 사냥꾼 퀘스트가 한 개씩만 랜덤하게 표시될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 가죽세공사의 서비스 목록에 스터드 와이번 가죽 제작법이 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
게임 업데이트
- 잊혀진 성의 폐허 던전의 프레임 성능을 개선했습니다.
- 푸른 소용돌이 던전의 프레임 성능을 개선했습니다.
- 잊혀진 성 - 폐허의 예배당 모듈명이 버려진 성소로 변경되었습니다.
- 해파리의 VFX 연출을 개선했습니다.
- 블레이드핸드의 일부 패턴 움직임을 조정했습니다.
- 블레이드핸드의 화약가루 이펙트를 개선했습니다.
- 고대 가오리 보상 방에 산소 분출구를 추가했습니다.
- 고대 가오리 알이 보스를 처치한 후에만 스폰되도록 변경했습니다.
- 아레나에 등장하는 모듈이 변경되었습니다.
밸런스 업데이트
- 하이롤러 모드에서 고블린 동굴과 얼어붙은 산의 던전 등장 확률이 증가했습니다.
- 노말 던전과 하이롤러 던전의 아이템 드랍률이 증가했습니다.
- 거대 따개비의 보석 드랍률이 감소했습니다.
- 이제 던전에서 독이 든 병과 유령가루 주머니가 드랍됩니다.
- 이제 귀중품 보관자가 금화 주머니를 1,000골드에 판매합니다.
- 계약자의 아이템 가격이 조정되었습니다.
- 일부 퀘스트 아이템의 드랍률이 증가했습니다.
- 갑오징어와 해파리의 배치 수량이 증가했습니다.
- 일부 퀘스트의 난이도를 하향 조정했습니다.
- 방어구 장인의 해류석 제출 퀘스트가 중고품 제출이 가능하도록 변경되었습니다.
- 타이드워커 투척병의 공격 사거리와 접근 거리가 증가, 일부 속도가 감소했습니다.
- 타이드워커 주술사의 수중 발사체 속도가 감소했습니다.
- 고대 가오리의 난이도가 하향 조정되었습니다.
- 파우스트의 계약에서 미라 거미의 우호도 조건이 변경되었습니다. (18 → 0)
- 파우스트의 계약에서 스켈레톤 궁수의 우호도 조건이 변경되었습니다. (1 → 0)
- 모든 파우스티안 몬스터의 최대 체력, 이동 속도, 행동 속도 밸런스가 조정되었습니다.
- 파우스트의 계약에서 지상형 몬스터는 이제 물속에서 플레이어와 동일하게 이동 속도가 감소합니다.
아이템
- 단검 꺼내는 애니메이션의 속도가 증가했습니다.
- 투척용 나이프와 프란체스카 도끼는 더 이상 속성 보너스 비율을 받지 않습니다.
- 투척용 나이프와 프란체스카 도끼의 무기 공격력이 이제 10에서 시작하며, 3 단위로 증가하도록 변경되었습니다.
- 수정 구슬 타입에서 추가 무기 공격력이 제거되었습니다.
- 수정 구슬 타입의 마법 피해량이 1 증가했습니다.
- 마법사 지팡이의 마법 피해량이 1 증가했습니다.
- 핸드 캐논의 무기 공격력이 2 증가했습니다.
로그
- 단검 숙달의 물리 피해 보너스가 15% → 10%로 감소했습니다.
소서러
- 마법의 정점의 주문 시전 속도가 50% → 25%로 감소했습니다.
- 번개 통달의 추가 감전 지속 시간이 2초 → 1초로 감소했습니다.
- 번개 폭풍의 시전 간격이 1초 → 1.25초로 증가했습니다.
- 전격 질주의 도착 시 충격 반경이 증가했습니다.
위자드
- 빛 구슬의 탐지 범위가 증가하고, 개수가 5개에서 4개로 감소했습니다.
바바리안
- 처형인 효과가 이제 도끼창에도 적용됩니다.
드루이드
- 곰의 행동 속도가 5% 증가했습니다.
- 표범의 체력 페널티가 제거되었습니다.
- 나무껍질 갑옷이 이제 15%의 헤드샷 피해 감소 효과를 추가로 부여합니다.
개발자 코멘트
모험가 여러분, 안녕하세요.
이번 업데이트에서는 여러가지 게임 내 개선 사항과 버그 수정이 포함되어 있습니다.
또한 일반 던전의 장비 제한을 '서사적인'에서 '희귀한'으로 낮추었고, 일반 던전과 하이롤러 던전의 전리품을 개선하여 던전 모드를 진행하는 것이 조금 더 수월해지고, 위험 대비 보상 수준이 잘 맞도록 조정했습니다.
이번 업데이트에서는 클래스 밸런스뿐만 아니라 재화 흐름까지 고려한 다양한 밸런스 조정도 진행되었습니다.
이번 업데이트에서는 '파우스트의 거래' 내 몬스터들의 밸런스를 세밀하게 조정할 수 있는 기반이 추가되었습니다.
이 기능의 장기적인 목표는 '파우스트의 거래'를 독립된 정식 게임 모드로 확장하는 것입니다.
이번 업데이트에서는 현재 등장 중인 일부 몬스터들의 기본 능력치를 조정했으며, 이번 시즌 동안 몬스터의 지속적인 조정과 몬스터 풀 확장 등 기능 개선을 계속 이어갈 예정입니다.
감사드리며 던전에서 뵙겠습니다!
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where the game could stutter when attacking multiple monsters or players at the same time.
- Fixed an issue where Gold Coin Chests could be intentionally duplicated.
- Fixed an issue where Druid's Herbal Sensing could fail to detect Saltvine.
- Fixed an issue where Druids transformed into rats or chickens would not be affected by the sea currents in The Blue Maelstrom.
- Fixed an issue where, after climbing a ladder with the Rogue's double jump, the player could still move left and right with a single jump.
- Fixed an issue where no hit sound would play when attacking the lower body of a player or monster hidden in bushes.
- Fixed an issue where certain attack patterns of the Frost Giant Berserker would fail to deal damage to players.
- Fixed an issue where the Ice Harpy's attack effect direction could differ from the actual hit position.
- Fixed an issue where the Ice Harpy's attack effects might not be visible from the starting point.
- Fixed an issue where the Baby Turtle monster's body could appear partially buried on sloped surfaces.
- Fixed an issue where Pirate monsters' sitting animation could play repeatedly.
- Fixed an issue where Pirate monsters could move while sitting.
- Fixed an issue where the Tidewalker Spearer's spear attack could not be blocked by shields.
- Fixed an issue where players could become stuck inside props or the map due to the White Shark.
- Fixed an issue where the Ancient Stingray's random lightning attack could affect only a single player.
- Fixed an issue where Bladehand could become invisible.
- Fixed an issue where Bladehand could fall into the sea during combat.
- Fixed an issue where Bladehand could get stuck behind a ballista pole during attacks.
- Fixed an issue where players could deal damage to Ancient Stingray from outside the boss room.
- Fixed an issue where damage numbers might not display when striking training dummies inside dungeons.
- Fixed a gap between doors and walls in the Mimic Lair module of The Crypt within The Forgotten Castle.
- Fixed an issue where the Ash Tree placed near the Well module in The Crypt of The Forgotten Castle could be interacted with from the lower floor.
- Fixed an issue where Druids in rat form could move outside the map in the Greathall C module of The Ruins in The Ruins of the Forgotten Castle.
- Fixed an issue where interacting with Skeleton Corpses in dungeons other than The Blue Maelstrom could display water droplet VFX.
- Fixed an issue where certain props in the Pirate Prison module of The Blue Maelstrom appeared hollow.
- Fixed an issue where, in certain modules of The Blue Maelstrom, death caused by level rules would not display the cause of death in the kill log.
- Fixed an issue where setting the Telescope option in Customization could make the sea water of The Blue Maelstrom invisible.
- Fixed an issue where Mystical Gems could drop in The Blue Maelstrom.
- Fixed an issue where the Oxygen UI might not appear while underwater in The Blue Maelstrom.
- Fixed an issue where the Centaur's Madness stat values could be higher than intended.
- Fixed an issue where, after equipping the Hand Cannon and switching to another weapon, the ignition effect could remain on the hand.
- Fixed an issue in Faustian Bargain where the Frost Demon could request an affinity different from the intended design.
- Fixed an issue where, after entering My Listing in the Marketplace, the page list for the first searched item required two clicks to turn pages.
- Fixed an issue where daily quest target monsters might not be displayed.
- Fixed an issue where only one random Huntress quest could appear in the Quest Log while in a dungeon.
- Fixed an issue where the Studded Wyvern Leather recipe might not appear in the Leathersmith's services.
Game Updates
- Improved framerate performance for The Ruins of The Forgotten Castle dungeon.
- Improved framerate performance for The Blue Maelstrom dungeon.
- The Chapel module in The Forgotten Castle - The Ruins has been renamed to Abandoned Sanctuary.
- Improved VFX effects for Jellyfish.
- Adjusted certain movement patterns for Bladehand.
- Improved Bladehand's gunpowder visual effects.
- Added Oxygen Vents to the Ancient Stingray reward room.
- Changed so that Ancient Stingray Eggs now only spawn after the boss has been defeated.
- Updated the Arena map pool.
Balance Updates
General
- Updated the random dungeon rates for High Roller dungeons.
- The chance to enter the High-Roller Goblin Caves has been increased while the chance to enter the High-Roller Frost Mountain has been decreased.
- The drop rates for loot in Normal and High-Roller dungeons have been improved.
- The loot for Giant Barnacles have been updated so they are no longer guaranteed to drop two gems.
- Poison Vial and Ghostdust Pouch now drop in the dungeons.
- Treasurer now sells the Gold Coin Pouch for 1000 gold.
- Dealmaker item prices have been adjusted.
- The drop rates of certain quest items have been increased.
- The number of Cuttlefish and Jellyfish placed in the world has been increased.
- The difficulty of several quests has been adjusted to be easier to complete. This includes no longer needing to escape from the dungeons as a requirement for certain quests.
- The Armorer's Tidestone delivery quest has been updated to allow the submission of handled items.
- Increased the attack range and approach distance of Tidewalker Slinger, while slightly reducing their movement speed.
- The Tidewalker Shaman's underwater projectile speed has been decreased.
- The difficulty of the Ancient Stingray has been lowered.
- The affinity requirement for the Spider Mummy in Faustian Bargain has been reduced. (18 → 0)
- The affinity requirement for the Skeleton Archer in Faustian Bargain has been reduced. (1 → 0)
- Adjusted the Max Health, Movement Speed, and Action Speed balance for all Faustian monsters.
- Land-based monsters now move slower in water, matching player movement speed.
Item
- Increased the animation speed for drawing a dagger.
- Throwing Knife and Francisca Axe no longer receive attribute bonus ratio.
- Weapon Damage for Throwing Knife and Francisca Axe now starts at 10 and increases in increments of 3 damage.
- Removed the Additional Weapon Damage modifier from Crystal Ball item types.
- Increased the Magical Damage of Crystal Ball Types by 1.
- Increased the Magical Damage of Magic Staffs by 1.
- Increased the Weapon Damage of the Hand Cannon by 2.
Rogue
- Reduced the Physical Damage Bonus of Dagger Mastery from 15% → 10%.
Sorcerer
- Reduced the spell-casting speed of the Apex of Sorcery perk from 50% → 25%.
- Reduced the additional Shock duration of Lightning Mastery from 2s → 1s.
- Increased the casting interval of Lightning Storm from 1s → 1.25s.
- Electric Dash expands the damage area upon arrival, applying Shock effects to a larger range.
Wizard
- The detection range of Light Orb has been increased, and the number has been reduced from 5 to 4.
Barbarian
- The Executioner perk effect now also applies to Bardiche.
Druid
- The Bear's action speed has been increased by 5%.
- The Panther's health penalty has been removed.
- Barkskin Armor now additionally grants 15% Headshot Damage Reduction.
Developer Comments
Hello Adventurers,
This update brings several in-game improvements and bug fixes.
We've also lowered the gear limit for Normal dungeons from 'Epic' to 'Rare' gear and have improved the loot from both Normal and High Roller dungeons to make progression through the dungeon modes a little easier and to better match their risk to reward profile.
We've also focused on multiple balance changes that focus not only on class balance but also the player economy.
This update adds support that allows us to start fine tuning the balance of the monsters in the Faustian Bargain.
Our long term end-goal for the Faustian Bargain feature is to eventually expand it to become its own fully supported game mode.
For this update, we've adjusted some of the basic attributes for several of the current monsters.
Our plan is to continue tweaking the monster settings and expanding the feature, including growing the monster pool, throughout this season.
Thank you and see you in the dungeons!