Patch #6
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한국어
버그 수정
- 채널링 타입 스킬이 간헐적으로 발동되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 소서러가 전격 질주를 사용하여 열리지 않은 도개교를 건널 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 소서러가 주문 병합 중 특정 시점에 R키를 누르면 시전이 취소되고 시전 바가 화면에 고정되는 문제를 수정했습니다.
- 평화를 연주하는 바드가 위자드의 폭발 주문의 영향 범위 밖에 있어도 피해를 입는 문제를 수정했습니다.
- 드루이드가 동물 형태에서 인간 형태로 돌아올 때 변신 완료 사운드가 들리지 않는 문제를 수정했습니다.
- 파이터의 방패 가격이 특정 시점에 사용될 때 취소되는 문제를 수정했습니다.
- 계단이나 아래층에서 위층 바닥을 향해 광역 효과(AOE) 주문을 시전할 때 주문이 발동되지 않고 소모되는 문제를 수정했습니다.
- 시체를 공격했을 때 공격이 막히는 문제를 수정했습니다.
- 나이트메어 고블린 전사의 움직임이 부자연스러운 문제를 수정했습니다.
- 서리 스켈레톤 도끼병이 사망한 플레이어를 계속 공격하는 문제를 수정했습니다.
- 슬라임이 위자드의 폭발에 피해를 입지 않는 문제를 수정했습니다.
- 거대 벌레의 독 효과가 경사진 표면에서 공중에 떠 있는 거품 효과를 표시하는 문제를 수정했습니다.
- 유령왕의 공격이 몬스터에게 영향을 미쳐 유령왕의 공격 패턴을 따라 한 번의 타격으로 사망하게 되는 문제를 수정했습니다.
- 좀비의 독 구름 효과와 사운드가 제대로 동기화되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 나이트메어 악마 개나 나이트메어 서리 스켈레톤 방패병을 처치한 후 렌더링 범위를 벗어났다가 다시 들어오면 시체에서 의도하지 않은 소리가 나는 문제를 수정했습니다.
- 무기 교체가 제대로 작동하지 않는 문제를 수정했습니다.
- 다른 무기를 들고 있는 상태에서 인벤토리의 무기로 교체할 때 새로 장착한 무기의 드로잉 모션이 순간적으로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 투척 무기를 장착하려다 취소할 때 이전에 들고 있던 무기가 보이지 않게 되는 문제를 수정했습니다.
- 인벤토리가 가득 찬 상태에서 장비 장착을 취소할 때 알림이나 소리 없이 아이템이 바닥에 떨어지는 문제를 수정했습니다.
- 고블린 마을 A에서 특정 벽을 통과하여 맵 경계 밖으로 이동할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 고블린 마을 A에서 특정 위치에 아이템이 공중에 떠 있는 상태로 생성되는 문제를 수정했습니다.
- 고블린 마을 A에서 특정 벽과 바위 사이에 플레이어가 끼는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴 벌집 모듈에서 플레이어가 특정 지형에 갇히는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 동굴 늑대 동굴 모듈에서 특정 구역에서 전진 키를 계속 누르면 화면이 흔들리는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 고드름 동굴 모듈에서 일부 통들이 중복되는 문제를 수정했습니다.
- 얼음 심연 계단 언덕 모듈에서 플레이어가 횃불과 벽 사이에 끼는 문제를 수정했습니다.
- 폐허 마구간 모듈에서 드루이드가 쥐 형태로 특정 지점에서 맵을 이탈할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 폐허 식당 모듈에서 드루이드가 쥐 형태로 특정 지점에서 맵을 이탈할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 폐허 대연회장 A 모듈에서 밴시 보스룸으로 가는 길에 열쇠가 필요한 잠긴 철문이 배치된 문제를 수정했습니다.
- 폐허 피라미드 모듈에서 특정 위치의 은화를 수집할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 폐허 탑 다리 모듈에서 특정 지점에서 보이지 않는 장애물과 충돌하는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 카타콤 모듈에서 드루이드가 닭 형태로 특정 지점에서 맵을 이탈할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 대사제 모듈에서 몬스터가 특정 문을 통과하지 못하는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 수레바퀴 모듈에서 스켈레톤이 특정 계단을 따라 플레이어를 쫓아오지 못하는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 늪지 모듈에서 특정 지점의 배경 소품이 깜빡이는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 감옥 모듈에서 특정 감옥 벽의 일부가 부자연스럽게 돌출되는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 중앙 제단 모듈에서 특정 위치에 소품이 공중에 떠 있는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 부서진 다리 모듈에서 소품이 공중에 떠 있는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 관 방 모듈에서 천장 구조물이 잘못 정렬된 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지 십자로 모듈에서 목걸이 아이템을 떨어뜨리면 사라진 것처럼 보이는 문제를 수정했습니다.
- 지하묘지에서 특정 랜덤 던전 모듈 조합으로 인해 플레이어가 갇힐 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 지옥 피의 성 모듈에서 화살이 공중에 멈춰있거나 횃불이 떠 있을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 지옥 악마 문 모듈에서 아이템이 공중에 생성되는 문제를 수정했습니다.
- 지옥에서 플레이어가 접근하기 어려운 위치에 포털이 생성될 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 보스 보물방에서 고정 보상 망토가 생성되지 않는 문제를 수정했습니다.
- 던전에서 아이템을 바닥에 떨어뜨릴 때 사운드 효과가 중첩되는 문제를 수정했습니다.
- '환상' 아티팩트가 주문 시전이 실패해도 효과가 발동되는 문제를 수정했습니다.
- 랜턴의 시각 효과가 바닥에 남아있는 문제를 수정했습니다.
- 특정 상황에서 기름 랜턴 사용 시 크래시가 발생하는 문제를 수정했습니다.
- 일부 장비의 고정 옵션을 개선할 때 보석 소켓팅이 완료된 장비의 속성이 변경되는 문제를 수정했습니다.
- 일부 장비의 고정 옵션을 개선할 때 제작 재료 아이템과 제작된 아이템의 기본 옵션 사이에 불일치가 발생하는 문제를 수정했습니다.
- 동일한 크기의 툴팁이라도 툴팁 내 정보 업데이트로 인해 아이템 툴팁을 연속해서 확인할 때 툴팁 크기가 순간적으로 변하는 문제를 수정했습니다.
- 다른 파티가 남아있는 상태에서 성공적으로 탈출했음에도 다른 파티를 관전할 수 없는 문제를 수정했습니다.
- 하이롤러 던전에 한 번도 입장하지 않아 등급이 없는 사용자의 등급 아이콘이 초심자로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 게임에 재접속한 후 친구의 접속 상태가 잘못 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 던전 선택 팝업 뒤의 버튼을 여전히 클릭할 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 캐릭터 생성 화면에서 검 타입 무기를 들고 있는 손의 위치가 어색하게 보이는 문제를 수정했습니다.
- 친구의 이름이 계정 이름 대신 캐릭터 이름으로 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 채팅 창이 활성화된 상태에서 Caps Lock 키를 누르면 아레나 점수판이 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 아레나에서 비명의 메아리에 맞은 후 다음 라운드에서 사운드가 묵음되는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 매치메이킹을 취소하고 재매칭을 시도할 때 게임이 크래시되고 장착된 SSF 아이템이 사라지는 문제를 수정했습니다.
- 아레나에서 최종 라운드 텍스트가 표시된 후 획득한 아이템이 요약에 반영되지 않을 수 있는 문제를 수정했습니다.
- 아레나 결과 화면에 하이롤러 등급 아이콘이 표시되는 문제를 수정했습니다.
- 재단사가 제작하는 '어둠의 망토'가 의도된 수량 대신 2개의 랜덤 스탯만 부여되는 문제를 수정했습니다.
- 퀘스트 로그에서 상인의 텍스트가 스크롤바가 하단에 고정되어 있어 하단에 걸리는 문제를 수정했습니다.
- 좀비 종족의 -5% 디버프 지속시간 보너스가 반대로 적용되는 문제를 수정했습니다.
- 낙하 중에 '카롤' 이모트를 사용하면 캐릭터의 위치가 공중에 고정되는 문제를 수정했습니다.
- '꼬치 구이' 휴식 상호작용의 연기 효과가 지면을 향하는 문제를 수정했습니다.
- 휴식 이모트 사용 중 캐릭터의 다리가 왜곡되어 보이는 문제를 수정했습니다.
게임 업데이트
- 새로운 PvE 전용 '어드벤처 모드'가 게임에 추가되었습니다!
- 전리품 드롭, 몬스터 난이도 등을 포함한 모든 게임 모드의 위험/보상 밸런스가 다양한 위험 대비 보상 프로필을 제공하도록 조정되었습니다.
- 이번 시즌 첫 2주 동안은 거래소와 교역소가 폐쇄됩니다.
- 트위치 드롭스 캠페인 #2가 곧 시작됩니다! 자세한 내용은 디스코드 공지사항을 확인해주세요.
- 6개의 새로운 상점 아이템이 판매 중입니다. 상점에서 확인해보세요!
- EA5 데미갓 전용 보상으로 새로운 인터랙티브 이모트가 추가되었습니다.
- 게임 내 아이템에 새로운 '아티팩트' 등급이 추가되었습니다.
- 2개의 새로운 투척 아이템 추가: 독이 든 병과 유령가루 주머니
- 3개의 새로운 제작 아이템 추가: 탐식의 지팡이, 서리수정 반지, 스올의 고서
- 4개의 새로운 지옥 일반 몬스터 추가: 악마 임프, 구울, 악마 날벌레, 지옥 구더기
- 3개의 새로운 지옥 서브보스 추가: 케르베로스, 뒤틀린 척추, 탐욕의 흉물
- 나이트메어 얼음 거미, 나이트메어 하피, 나이트메어 코카트리스, 나이트메어 서리 거인 방패병, 나이트메어 예티, 나이트메어 거대 벌레, 나이트메어 웬디고에 새로운 몬스터 패턴이 추가되었습니다.
- 리치, 워로드, 유령왕, 서리 와이번을 위한 새로운 제작 아이템과 함께 새로운 하이롤러 보스 소환 시스템이 추가되었습니다. 추후 업데이트에서 더 많은 보스가 추가될 예정입니다.
- 각 보스 몬스터의 체력과 데미지가 조정되었습니다.
- '환상' 아티팩트가 이제 주문 시전 시 주기적으로 잔상을 남깁니다.
- 새로운 IK 시스템을 사용하여 특정 몬스터의 움직임이 개선되었습니다.
- 재질에 따른 몬스터의 타격 효과가 개선되었습니다.
- 환경 소품이 최적화되었습니다.
- 새로운 폐허 모듈이 추가되었습니다.
- 폐허 이중 보스룸 문의 비율이 조정되었습니다.
- 얼음 동굴 맵의 텍스처가 업데이트되었습니다.
- 던전 배달부가 돌아왔습니다. 이제 각 층 사이에 별도의 아이템 배치가 가능합니다.
- 아레나 박쥐 둥지 모듈 중앙에 고가의 상자가 추가되었습니다.
- "선을 유지하라" 이모트에 사운드 효과가 추가되었습니다.
- 아이템에 특정 아이템의 사용 방법을 제한하는 새로운 '거래 가능' 및 '허용 구역' 속성이 추가되었습니다.
- 계정 공유 상인: 상점과 제작 서비스가 이제 계정 전체에서 공유됩니다.
- 계정 공유 거래소: 거래소 접근이 이제 계정 전체에서 공유됩니다.
- 상인 목록에 새로운 코카트리스 NPC가 추가되었습니다. 퀘스트를 완료하여 코카트리스를 성장시키세요.
- '하급' 등급의 사냥 덫, 프란시스카 도끼, 투척용 단검의 구매 제한이 구매 기간당 1개 → 10개로 증가했습니다.
- 대부분의 제작 아이템의 제작 기간당 제작 제한이 1개 → 3개로 증가했습니다.
- 종자: 내 장비 세트 버튼의 UI가 개선되었습니다.
- 메뉴의 밝기를 더 정밀하게 제어할 수 있도록 밝기 옵션이 분리되었습니다.
- 가독성 향상을 위해 러시아어 폰트가 교체되었습니다.
- 프랑스어, 스페인어, 포르투갈어, 독일어 악센트를 지원하도록 폰트가 업데이트되었습니다.
- 전반적인 사운드가 개선되었습니다.
- 보상 토큰으로 획득한 아이템은 자가 발견 아이템으로 취급됩니다.
- 보상 토큰이 더 이상 '고급' 등급 아이템을 제공하지 않습니다.
- 보상 토큰에 0.1% 확률로 유니크 등급 아이템을 드롭할 수 있습니다.
- 보상 토큰에 0.1% 확률로 금화 상자를 드롭할 수 있습니다.
- 보상 토큰에 4.9% 확률로 금화 주머니를 드롭할 수 있습니다.
- 고블린 상인이 더 많은 아이템을 제공하도록 업데이트되었습니다.
- 종자 기본 세트에 소서러와 드루이드 장비가 추가되었습니다.
- 층 하강 시 획득하는 AP가 100 AP → 10 AP로 감소했습니다.
- 사망 시 페널티가 -0 AP → -10 AP로 증가했습니다.
- 치유의 물약, 보호의 물약, 마법 보호 물약, 명료의 물약의 제작 레시피가 업데이트되었습니다.
일반 밸런스 업데이트
- 방어도 곡선이 초반부에서 약간 더 낮은 물리 데미지 감소를 제공하도록 수정되었습니다.
- 쿨다운 시간 감소 보너스가 최대 65%로 제한됩니다.
클래스 밸런스 업데이트
- 시간 왜곡을 장착한 상태에서 주문을 시전하면 이제 -30% 행동 속도 디버프가 적용됩니다.
- 소서러의 돌 피부 지속시간이 10초 → 15초로 변경되었으며, 물리 데미지 감소 보너스가 10% → 15%로 변경되었습니다.
아이템 밸런스 업데이트
- 랜덤 수식어가 대폭 수정되었습니다.
- 대부분의 무기의 무기 데미지가 업데이트되었습니다.
- 클럽의 무기 애니메이션이 개선되었습니다.
- 수정 검의 드로우 속도가 약간 개선되었습니다.
- 아이템의 장비 점수가 재조정되었습니다. 투구, 장갑, 신발의 장비 점수가 약간 증가했습니다. 무기와 제작 아이템의 장비 점수가 정규화되었습니다.
개발자 코멘트
얼리 액세스 시즌 6에 오신 것을 환영합니다! 이번 시즌에는 새로운 PvE 전용 '어드벤처 모드'를 소개하게 되어 매우 기쁩니다!
친구들과 함께 모여 신나는 협동 던전 크롤링을 경험해보세요!
던전에서 직접 전리품을 찾고 모험하는 것에 더 큰 의미를 부여하기 위해, 이번 시즌 첫 2주 동안은 거래 시장을 폐쇄했습니다.
또한 많은 새로운 몬스터, 던전 모듈, 그리고 시즌 전체의 퀘스트를 추가했습니다.
던전을 더욱 생동감 있고 상호작용이 풍부하게 만들어가는 우리의 여정에 동참해주세요.
궁극적인 온라인 판타지 시뮬레이터를 향해 나아가는 과정에서 즐거움이 가득한 시즌이 되기를 기대합니다.
감사합니다, 던전에서 만나요!
영어
Bugfixes
- Fixed an issue where channeling-type skills occasionally failed to activate.
- Fixed an issue where Sorcerers could use Electric Dash to cross unopened drawbridges.
- Fixed an issue where pressing the R key at a specific time while the Sorcerer was Merging Spells could cancel the cast and leave the casting bar stuck on screen.
- Fixed an issue where Bards playing the Peacemaker song could be hit by a Wizard's Explosion spell even if they were outside the impact area.
- Fixed an issue where Druids reverting from any animal form to human form might not hear the transformation completion sound.
- Fixed an issue where the Fighter's Shield Slam could be canceled when used at a specific time.
- Fixed an issue where casting Area of Effect (AOE) spells from stairs or lower floors towards the upper floor's ground could consume the spell without activation.
- Fixed an issue where hitting a corpse could result in the attack being blocked.
- Fixed an issue where the movement of the Nightmare Goblin Warrior appeared unnatural.
- Fixed an issue where Frost Skeleton Axemen could continue attacking deceased players.
- Fixed an issue where slimes might not take damage from a Wizard's Explosion.
- Fixed an issue where the poison effect of the Giant Worm would display bubble effects floating in the air when on a sloped surface.
- Fixed an issue where the Ghost King's attacks affected monsters, causing them to die after a single hit following the Ghost King's attack pattern.
- Fixed an issue where the Zombie's poison cloud effect and sound did not synchronize properly.
- Fixed an issue where after defeating a Nightmare Demon Dog or a Nightmare Frost Skeleton Guardsman, leaving and re-entering the rendering range could cause unintended sounds to play from their corpses.
- Fixed an issue where weapon swapping might not function correctly.
- Fixed an issue where switching to an inventory weapon while holding another weapon could momentarily display the newly equipped weapon's drawing motion.
- Fixed an issue where attempting to equip a throwable weapon and then canceling could cause the previously held weapon to become invisible.
- Fixed an issue where canceling an equip interaction with a full inventory could cause the item to drop to the ground without notification or sound.
- Fixed an issue in Goblin Town A where a specific wall was passable, allowing players to move out of the map boundaries.
- Fixed an issue in Goblin Town A where items could spawn floating in the air at certain locations.
- Fixed an issue in Goblin Town A where players could get stuck between specific walls and rocks.
- Fixed an issue in the Ice Cavern Hive module where players could become trapped in certain terrains.
- Fixed an issue in the Ice Cavern Wolf Cave module where continuously pressing the forward key in specific sections could cause screen shaking.
- Fixed an issue in the High-Roller Icicle Cave module where some barrels were duplicated.
- Fixed an issue in the Icy Abyss Staircase Hill module where players could get stuck between torches and walls.
- Fixed an issue in the Ruins Stables module where Druids could use Rat Form to escape the map at certain spots.
- Fixed an issue in the Ruins Refectory module where Druids could use Rat Form to escape the map at certain spots.
- Fixed an issue in the Ruins Greathall A module where a locked iron door requiring a key was placed on the path to the Banshee boss room.
- Fixed an issue in the Ruins Pyramid module where a Silver Coin at a specific location was uncollectible.
- Fixed an issue in the Ruins Tower Bridge module where players could collide with invisible blocking volumes at certain spots.
- Fixed an issue in the Crypt Catacomb module where Druids could use Chicken Form to escape the map at certain spots.
- Fixed an issue in the Crypt High Priests module where monsters could not cross a specific door.
- Fixed an issue in the Crypt Wheel module where skeletons could not follow players up certain stairs.
- Fixed an issue in the Crypt Swamp module where some background props could flicker at certain spots.
- Fixed an issue in the Crypt Dungeons module where parts of certain prison walls protruded unnaturally.
- Fixed an issue in the Crypt Center Altar module where props were floating in the air at specific locations.
- Fixed an issue in the Crypt Broken Bridge module where props were floating in the air at specific locations.
- Fixed an issue in the Crypt Coffin Rooms module where ceiling structures were misaligned.
- Fixed an issue in the Crypt Cross Road module where dropping a necklace item could make it appear as if it had disappeared.
- Fixed an issue in the Crypt where certain random dungeon module combinations could trap players.
- Fixed an issue in the Inferno Blood Castle module where arrows could stick in midair or torches could float.
- Fixed an issue in the Inferno Demon Gate module where items could spawn in midair.
- Fixed an issue in the Inferno where portals could spawn in locations difficult for players to access.
- Fixed an issue where the fixed reward cloak in the Boss Treasure Room might not spawn.
- Fixed an issue where dropping items to the ground in dungeons could cause overlapping sound effects.
- Fixed an issue where the artifact 'Illusory' could activate its effect even if the spell cast failed.
- Fixed an issue where Lantern visual effects could remain on the ground.
- Fixed an issue where using the Oil Lantern could cause crashes in certain situations.
- Fixed an issue where improving fixed options on some equipment could alter the attributes of gear with completed Gem Socketing.
- Fixed an issue where improving fixed options on some equipment could cause discrepancies between the base options of crafting material items and crafted items.
- Fixed an issue where tooltip sizes could momentarily shift when checking item tooltips consecutively, even when the tooltips were the same size, due to information updates within the tooltip.
- Fixed an issue where spectating other parties was not possible even if you escaped successfully while another party remained.
- Fixed an issue where users without a rank—due to never entering a High-Roller dungeon—could have their rank icon displayed as Neophyte.
- Fixed an issue where a friend's online status could appear incorrectly after reconnecting to the game.
- Fixed an issue where buttons behind the dungeon selection popup could still be clicked.
- Fixed an issue in the character creation screen where the hand position holding sword-type weapons could appear awkward.
- Fixed an issue where a friend's name could appear as their character name instead of their account name.
- Fixed an issue where pressing the Caps Lock key while the Arena chat window was active could trigger the Arena scoreboard.
- Fixed an issue where, after being hit by Echo of Screams in Arena, the sound could become muffled in the next round.
- Fixed an issue where canceling Arena matchmaking and attempting to rematch could cause the game to crash and equipped SSF items to disappear.
- Fixed an issue where items looted after the final round text appeared in the Arena might not be accounted for in the summary.
- Fixed an issue where the High-Roller rank icon could appear in the Arena result screen.
- Fixed an issue where the crafted item Cloak of Darkness' from the Tailor could only roll two random stats instead of the intended amount.
- Fixed an issue where the Merchant's text in the Quest Log could be stuck at the bottom due to the scroll bar being fixed there.
- Fixed an issue where the Zombie race's -5% Debuff Duration Bonus could be applied in reverse.
- Fixed an issue where using the emote The Carole' while falling could cause the character's position to be stuck midair.
- Fixed an issue where the smoke effect of the rest interaction Skewered Food' could be directed into the ground.
- Fixed an issue where character legs could appear distorted while using resting emotes.
Game Updates
- New PvE only Adventure Mode' has been added to the game!
- The risk/reward balance including loot drops, monster difficulties, and other settings for all the game modes have been adjusted to give varying risk to reward profiles.
- The Marketplace and Trading Post will be closed for the first two weeks of this season.
- Twitch Drops Campaign #2 is coming soon! Check our Discord announcements for details.
- 6 new shop items are now available for sale. Visit the shop to check them out!
- New Interactive Emote available as an EA5 Demigod exclusive reward.
- A new Artifact' grade has been added for in-game items.
- 2 new throwable items added: Poison Vial and Ghostdust Pouch
- 3 new craftable items added: Staff of Gluttony, Crystal Frost Ring, and Tome of Sheol
- 4 new Inferno Normal monsters added: Demon Imp, Ghoul, Demon Fly, and Hell Maggot
- 3 new Inferno Subbosses added: Cerberus, Dreadspine, and Abomination
- New monster patterns added for the Nightmare Ice Spider, Nightmare Harpy, Nightmare Cockatrice, Nightmare Frost Giant Shielder, Nightmare Yeti, Nightmare Giant Worm, and Nightmare Wendigo.
- Added a new High-Roller boss summoning system with new crafted items for the Lich, Warlord, Ghost King, and Frost Wyvern. More bosses to be added in future updates.
- Adjusted the health and damage of each boss monster.
- The Illusory' artifact now leaves afterimages periodically when casting spells.
- Improved certain monster movements using a new IK system.
- Improved the hit effects on monsters based on their materials.
- Environmental props have been optimized.
- New Ruins modules added.
- Adjusted the Ruins Dual Boss Room door proportions.
- Updated the textures in the Ice Cavern maps.
- The return of the Expressman. You can now deliver a separate batch of items between each floor.
- Added a high-value chest to the center of the Arena Bat Roost module.
- Sound effect added to the "Hold the Line" Emote.
- Items now have new Tradable' and Permitted Area' properties that restrict how certain items can be used.
- Account-Wide Merchant: Shop and crafting services are now shared across your account.
- Account-Wide Marketplace: Marketplace access is now shared across your account.
- New Cockatrice NPC added to the Merchant list. Complete quests to grow your Cockatrice.
- Increased the purchase limits for Poor' grade Hunting Traps, Francisca Axes, and Throwing Knives from 1 → 10 per purchase period.
- The crafting limit for most crafted items for each crafting period has been increased from 1 → 3.
- UI polish to the Squire: My Gear Sets button.
- Brightness options have been separated in the options for more precise control over the brightness of the menus.
- Russian font replaced for improved readability.
- Fonts updated to support French, Spanish, Portuguese, and German accents.
- General sound improvements.
- Items obtained with Reward Tokens are treated as Self Founded items.
- Reward Tokens should no longer give 'Uncommon' grade items.
- Reward Token now have a 0.1% chance to drop a Unique Grade item.
- Reward Token now have a 0.1% chance to drop a Gold Coin Chest.
- Reward Token now have a 4.9% chance to drop a Gold Coin Bag.
- Updated the Goblin Merchant so he now offers more items.
- Squire basic sets updated with Sorcerer and Druid equipment.
- Decreased the AP gained for going down a floor from 100 AP → 10 AP.
- Increased the penalty for dying from -0 AP → -10 AP.
- Crafting recipes for the Potion of Healing, Potion of Protection, Magic Protection Potion, and Potion of Clarity have been updated.
General Balance Updates
- The Armor Rating curve has been modified to give slightly less PDR in the early part of the curve.
- Cooldown time reduction bonuses are limited to a maximum cap of 65%.
Class Balance Updates
- Casting a spell with Time Distortion equipped now applies a -30% Action Speed debuff.
- Sorcerer's Stone Skin duration changed from 10 seconds to 15 seconds, and its physical damage reduction bonus changed from 10% to 15%.
Item Balance Updates
- Random modifiers have significantly modified.
- Weapon damage for most weapons have been updated.
- The weapon animation for the Club has been improved.
- The draw speed of the Crystal Sword has been slightly improved.
- The gear score of items have been readjusted. Helmets, gloves, and boots have had their gear score slightly increased. Weapons and crafted items have had their gear score normalized.
Developer Comments
Welcome to Early Access Season 6! This season we are excited to introduce the new PvE-only Adventure mode'! Gather your friends and delve into the dungeons for an exciting co-op dungeon crawling experience! To add extra weight to adventuring and finding your own loot from the dungeons, we've closed the trade market for the first two weeks of this season.
We've also added many new monsters, dungeon modules, and a full season of quests.
Join us as we continue to work on making the dungeons more lived-in and interactive.
We look forward to a fun-filled exciting season as we build towards the ultimate online fantasy simulator.
Thank you and see you in the dungeons!