닼닼디비

Patch #6.5

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (4일 전)

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한국어

버그 수정

  • 차단된 공격이 방패를 통과할 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 일부 무기가 방패 가드를 우회하여 데미지를 줄 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 차단 후 애니메이션을 건너뛸 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 차단 키를 반복해서 누르면 연속 차단 시도가 발생할 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 여러 번의 빠른 공격을 입력할 때 과도하게 빠른 패리 애니메이션이 발생할 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 워록의 유령화와 드루이드의 꿈 걸음 효과가 함정 데미지를 방지하지 못하던 문제를 수정했습니다.
  • 드루이드가 동물 형태로 죽고 자신의 시체를 관찰할 때 시체가 계속 움직이는 것처럼 보이던 문제를 수정했습니다.
  • 로비에서 주문에 대한 변경사항이 저장되지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 소서러가 지옥의 배수 모듈에서 전격 질주로 맵을 벗어날 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 폐허의 바비칸 모듈에서 훈련용 허수아비 근처에서 플레이어의 위치가 갑자기 이동하는 것처럼 보이던 문제를 수정했습니다.
  • 폐허의 몰락한 숲 모듈에서 좀비가 부자연스러운 경로로 이동하던 문제를 수정했습니다.
  • 폐허의 중앙 탑 모듈에서 지붕 볼륨이 다른 모듈에서 보일 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 암굴의 위대한 통로 모듈에서 일부 벽이 잘못 표시되던 문제를 수정했습니다.
  • 쥐 형태의 플레이어가 얼음 심연의 시체 보관소 모듈에서 맵을 벗어날 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 하향 계단이 미니맵에 제대로 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.
  • 던전의 특정 물체에서 그림자가 계속 깜빡이던 문제를 수정했습니다.
  • 몬스터가 거리상 사라져도 방패가 공중에 떠있는 것처럼 보이던 문제를 수정했습니다.
  • 까마귀 떼의 소리 효과가 파티원이 범위를 벗어난 후에도 지속되던 문제를 수정했습니다.
  • 플레이어가 스켈레톤 시체에 걸려 움직일 수 없던 문제를 수정했습니다.
  • 밴시의 하반신이 투명하게 보일 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 악마 임프의 치유 패턴 소리 효과가 주변 몬스터 주변에서 반복되던 문제를 수정했습니다.
  • 악마 임프의 치유 효과가 제대로 적용되지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 하이롤러 엘리트 뒤틀린 척추가 희귀 아이템만 드롭하던 문제를 수정했습니다.
  • 인벤토리에서 유틸리티 슬롯으로 이동된 아이템이 맵의 빈 공간에 잠시 나타날 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 팀원의 심장을 들고 있는 상태에서 유틸리티 슬롯의 아이템을 이동하면 희생 제단과 상호작용할 수 없던 문제를 수정했습니다.
  • 일부 VFX가 다른 플레이어에게 지연되어 나타날 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 3인 파티에서 관찰자가 현재 타겟이 탈출한 후 다른 플레이어로 자동 전환되지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 새 채팅 메시지가 채팅 창에서 자동 스크롤되지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 플레이어가 죽거나 탈출한 후 관찰 중이고, 타겟이 다운 룸에서 게임을 종료하면 결과 화면이 나타나지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 리더보드의 보상 수령 버튼이 시즌이 끝난 후에도 활성화 상태로 남아있던 문제를 수정했습니다.
  • 아레나 결과가 결과 화면에 표시되지 않을 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 거래 불가능한 아이템이 마켓플레이스에 등록될 수 있던 문제를 수정했습니다.
  • 특정 언어로 변경할 때 스콰이어 UI가 비정상적으로 확장되던 문제를 수정했습니다.
  • 가죽세공사의 서비스에서 나오는 황금 레깅스가 의도된 이동 속도 수정자를 적용하지 않던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 트위치 드롭이 곧 시작됩니다. 자세한 내용은 공식 웹사이트의 공지사항을 참조하세요. https://darkanddarker.com/twitch-drops
  • 각성된 미라 부스트 이벤트가 시작되었습니다.
  • 상인에게서 구매하는 붕대와 물약에 할인이 적용됩니다.
  • 수집가의 특정 보물에 대한 매입 가격을 2배로 증가시켰습니다.
  • 새로운 치장 아이템 출시: 새로운 종족 1개와 새로운 감정 표현 2개.
  • 인게임 파티 시스템이 추가되었습니다. 이제 던전에서 만난 플레이어에게 Y를 눌러 파티에 초대할 수 있습니다.
  • 솔로, 듀오, 트리오 모드가 통합되었습니다. 사전 구성된 파티로 게임에 입장하거나 인게임 파티 시스템을 사용해보세요.
  • 정비 공지 팝업이 추가되었습니다.
  • 모험 결과 화면에 PvP 공격자 정보를 표시하는 새로운 기능이 추가되었습니다.
  • 랜덤 매치메이킹이 비활성화되었습니다.
  • 랜덤 수정자가 제거되었습니다.
  • 이제 휴식 상태에서도 주문 시간이 필요한 아이템을 제외하고 인벤토리에서 아이템을 이동, 장착/해제, 드롭할 수 있습니다.
  • 새로운 상인이 추가되었습니다: 헌트리스(Huntress)와 악몽 미라(Nightmare Mummy).
  • 강화되지 않은 문 파괴는 이제 무기의 충격력에만 의존하며, 직업이나 '분쇄' 특성을 장착할 필요가 없습니다.
  • 특별한 조건(예: 변신이나 특성)으로 인한 킬이 발생할 때, 킬 로그가 더 정확하게 이유를 표시합니다.
  • 랜덤 던전 시스템이 얼음 동굴과 얼음 심연에 적용되었습니다.
  • 폐허와 고블린 동굴에서 듀얼 보스 룸이 복원되었습니다.
  • 랜덤 던전 시스템이 업그레이드되어 고정 모듈이 항상 특정 맵에 나타납니다.
  • 서리 산에는 이제 고지대에서 캠핑을 억제하기 위한 피얼음 메커니즘이 있습니다.
  • 추출 지점 타이밍이 재조정되었습니다.
  • 하이롤러 던전에서 다크 스웜 원이 제거되었습니다.
  • 이전에 제거된 고정 추출 지점이 하이롤러 던전에서 복원되었습니다.
  • 로그의 소매치기와 위자드의 마법 자물쇠를 제외한 모든 캐릭터 스킬이 모험 모드에서 허용됩니다.
  • 던전 복구는 이제 모험 모드에서만 활성화됩니다.
  • 모험 모드에서 낙사한 플레이어는 이제 던전 복구 대상이 됩니다.
  • 폐허에서 각 서브보스 몬스터의 스폰 수량이 재조정되었습니다.
  • 동굴 트롤과 사이클롭스의 체력이 증가되었습니다.
  • 스켈레톤 츠바이헨더병(일반/엘리트)의 공격 패턴이 조정되었습니다.
  • 모임의 방은 이제 서버 지역 대신 언어별로 분리되며 영어 외의 언어 입력을 지원합니다.
  • 저폭력 옵션이 업데이트되어 게임에서 더 많은 피를 제거합니다.
  • 바바리안의 혈액 교환과 사기 진작의 VFX가 업데이트되었습니다.
  • 클레릭의 성스러운 오라와 드루이드의 태양과 달, 생명꽃 오라의 VFX가 업데이트되어 어둠 속에서 보이지 않습니다.
  • 로그의 파열, 숨통 베기, 매복, 은신의 VFX가 업데이트되었습니다.
  • 에일의 VFX가 업데이트되었습니다.
  • 모험 결과 화면에 랭크 색상이 추가되었습니다.
  • 로비와 던전에서 새 메시지를 받을 때 제공되는 사운드 효과가 개선되었습니다.
  • 던전 입장 시 UI가 업데이트되었습니다.
  • 로비로 돌아갈 때 팝업 UI가 개선되었습니다.


밸런스 업데이트

직업

  • 활력 스케일링이 조정되어 전체 최대 체력 기본값이 감소되었습니다.
  • 각 신체 부위의 데미지 배율이 다음과 같이 업데이트되었습니다:
  • 머리: 150% → 200%
  • 몸통: 100% → 125%
  • 팔: 80% → 100%
  • 손: 50% → 100%
  • 다리: 60% → 75%
  • 발: 50% → 75%


파이터

  • 역습의 이동 속도 보너스가 10%에서 5%로 변경되었습니다.
  • 전력 질주의 이동 속도 보너스가 스택당 15에서 10으로 변경되었습니다.


바바리안

  • 기본 힘이 25에서 20으로 변경되었습니다.
  • 기본 수완이 7에서 12로 변경되었습니다.
  • 격노의 이동 속도 보너스가 12%에서 7%로 변경되었습니다.
  • 야만인의 포효의 이동 속도 감소가 5%에서 2.5%로 변경되었습니다.
  • 아킬레스 일격 지속시간이 2.5초에서 3초로 변경되었습니다.


로그

  • 기본 활력이 10에서 6으로 변경되었습니다.
  • 기본 민첩이 21에서 25로 변경되었습니다.
  • 기본 재주가 25에서 20으로 변경되었습니다.
  • 기본 수완이 20에서 25로 변경되었습니다.


레인저

  • 후퇴 스택 수가 2에서 1로 감소되었습니다.


워록

  • 항마법의 마법 저항이 25%에서 15%로 변경되었습니다.
  • 피의 계약의 방어력과 마법 저항 보너스가 각각 30에서 50으로 변경되었습니다.
  • 워록이 피의 계약을 사용할 때, 이제 '악마' 종족으로도 간주됩니다.
  • 불멸의 비탄이 피의 계약을 사용하여 악마로 변신한 후 자해로 인한 죽음을 방지하도록 업데이트되었습니다.
  • 착취의 일격의 지속시간이 4초에서 6초로 변경되었습니다.
  • 유령화의 이동 속도 보너스가 5%에서 10%로 변경되었습니다.
  • 악의의 눈(Evil Eye)을 이제 다시 사용할 수 있습니다.


드루이드

  • 자연의 치유가 더 이상 마법 치유와 스케일링하지 않습니다.
  • 변신 숙달의 마법 데미지 보너스 페널티가 -50%에서 -25%로 감소되었습니다.
  • 쇄도의 스택 수가 2에서 1로 감소되고 쿨다운이 20초에서 18초로 감소되었습니다.
  • 자연의 손길 지속시간이 12초에서 8초로 변경되었습니다.
  • 복원의 지속시간이 10초에서 8초로 변경되고 치유량이 30에서 20으로 변경되었습니다.


소서러

  • 소서러 주문의 쿨다운이 다음 공식으로 업데이트되었습니다: 티어 - 3 + 9.
  • 시간 왜곡의 쿨다운 증가가 3배에서 2배로 변경되었습니다.
  • 시간 왜곡의 디버프 지속시간이 6초에서 5초로 감소되었고, 스택당 행동 속도 보너스가 -6%에서 -5%로 변경되었으며, 스택당 이동 속도 보너스가 -2%에서 -1%로 변경되었습니다.
  • 불 화살의 화살당 데미지가 8에서 7로 변경되었습니다.


아이템

  • 방패로 차단할 때의 기본 타격 감지 시스템이 개선되었습니다.
  • 플레이어는 이제 방패를 완전히 내리기 전에 다시 들어올릴 수 없습니다.
  • 클럽, 전곤, 랜턴 실드, 버클러, 의식용 지팡이를 포함한 여러 무기의 애니메이션과 충돌이 개선되었습니다.
  • 도끼창, 전투 도끼, 수정검, 양날 도끼, 전곤, 손도끼, 기수의 도끼, 모닝스타, 창, 마법사 지팡이, 츠바이핸더, 전쟁 망치를 포함한 여러 무기에 더 많은 타격 감지와 데미지 존을 추가/조정하여 공격을 더 일관성 있게 만들었습니다.
  • 장검, 랜턴 실드, 플루트의 반격 데미지 배율이 조정되었습니다.
  • 장착되지 않은 활은 이제 던전에 처음 입장할 때 자동으로 해제됩니다.
  • 모든 단검 무기 데미지가 2 감소되었습니다.
  • 전쟁 망치 무기 데미지가 2 감소되었습니다.
  • 전투 도끼 무기 데미지가 2 감소되었습니다.
  • 양날 도끼 무기 데미지가 1 감소되었습니다.
  • 모닝스타 이동 속도가 5 감소되었습니다.
  • 워 해머 이동 속도가 5 감소되었습니다.
  • 장검 무기 데미지가 2 증가되었습니다.
  • 장궁 무기 데미지가 2 증가되었습니다.
  • 석궁 무기 데미지가 2 증가되었습니다.
  • 윈들러스 석궁 무기 데미지가 4 증가되었습니다.
  • 파비스 이동 속도 페널티가 -25에서 -50으로 변경되었고, 충격 저항이 2에서 3으로 변경되었습니다.
  • 워 해머 방어구 관통이 20%에서 10%로 감소되었습니다.
  • 많은 제작 아이템의 주요 속성이 조정되었습니다.
  • 유령가루 주머니와 독이 든 병을 포함한 여러 제작 아이템의 레시피가 조정되었고, 이전 보스 소환 제작 레시피가 제거되었습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
반와이프에 오신 것을 환영합니다.
이전의 모든 아이템과 골드가 초기화되었습니다.
또한 승리 레벨도 초기화하여 다음 시즌 시작까지 추가 블루스톤 조각을 획득할 기회를 제공합니다.
모험 랭크 리더보드가 이번 시즌에 종료되었고, 새로운 리더보드는 EA 시즌 7까지 시작되지 않습니다.
퀘스트 진행도는 이번 반와이프로 초기화되지 않았으므로, 고급 플레이어들이 이번 시즌의 나머지 기간 동안 바쁘게 지낼 수 있도록 여러 다목적 퀘스트를 제공하는 게스트 상인을 추가했습니다.
마지막으로, 새로운 아레나 랭크 시즌은 7월 11일에 시작됩니다.


이번 반와이프는 새로운 콘텐츠를 소개하기 위한 와이프가 아니라, 게임의 디자인 방향에 상당한 변화를 가져오기 위해 특정 밸런스 매개변수의 중간 시즌 리셋입니다.
실제 콘텐츠 특화 와이프는 8월 말 EA 시즌 7 시작과 함께 올여름 조금 후에 예정되어 있습니다.


대신, 반와이프는 데이터와 지원 기능의 수정을 통한 밸런스 해결에 중점을 두며, 특히 다음 다섯 가지 포인트에 집중합니다:


  • 파워 기어 격차 – 기어 등급의 차이만으로 전투가 절망적으로 느껴져서는 안 됩니다.
  • 전리품 가치 밸런스 – 동시에, 더 높은 기어로 업그레이드하는 것이 가치 없다고 느껴져서도 안 됩니다.
  • 전투 감각 밸런스 – 스킬과 전술이 전투 결과에 조금 더 많은 영향을 미치고 전투에서 "이상한" 느낌을 주는 것들을 수정하고 싶습니다.
  • 직업 밸런스와 빌드 생존성 – 순수하게 직업 매치업만으로 전투 결과가 절망적으로 느껴져서는 안 됩니다.
  • 던전 파티 구성과 역학 – 마지막으로, 플레이어가 완전한 파티로 던전에 입장할 여유가 없을 때 전투나 전략을 통해 생존할 수 있는 방법이 있어야 합니다.


또한 던전이 모든 사람에게 위험하게 느껴져야 하며, 단순히 캐주얼하거나 수적으로 불리한 플레이어에게만 그렇지 않아야 합니다.
반와이프는 위의 포인트들을 해결하기 시작하는 기본 시스템을 소개합니다.
현재 기어 격차의 가장 큰 원인이었던 이전 랜덤 수정자를 제거했습니다.
랜덤 수정자가 이번 반와이프 시작을 위해 제거되었지만, 밸런스 제약 내에서 작동할 수 있다고 느끼면 이번 시즌의 나머지 기간 동안 계획된 많은 테스트 중에 다른 반복을 고려할 수 있습니다.
또한 속성의 곡선 공식을 조정하여 아이템의 주요 수정자가 너무 멀리 가지 않으면서도 업그레이드로 느껴지도록 만들었습니다.


방어구와 데미지 곡선에 대한 대규모 조정으로 캐릭터의 내구성이 정규화되어 덜 극단적이고 혼란스러운 전투 결과를 가져옵니다.
타격박스 수정자에 대한 변경사항은 또한 공격 정밀도에 더 큰 강조를 두어 훨씬 개선된 전투 피드백을 제공합니다.
기본 차단 시스템의 재작업으로 방패와 패리의 정밀도가 크게 개선됩니다.
방어구와 무기의 이 재작업과 여러 특성/스킬에 대한 조정으로 더 넓은 전투 상황에서 더 많은 직업 매치업이 생존 가능해집니다.


솔로와 듀오 플레이어를 더 잘 지원하기 위해 플레이어들이 던전 내에서 유기적으로 파티를 구성할 수 있는 인게임 파티 시스템을 추가했습니다.
현재 모임의 방은 임시로 업데이트되어 플레이어들이 언어를 기반으로 파티를 찾을 수 있습니다.
높은 충격력 무기는 이제 특별한 특성을 장착할 필요 없이 문을 파괴할 수 있어 모든 직업이 도망가거나 추적할 가능성을 제공합니다.
던전 레이아웃도 특정 고정 모듈로 개선되어 모험가들이 상황에 따라 전략적으로 모이거나 피할 수 있는 POI를 제공합니다.


이는 단지 시작점일 뿐이며, EA 시즌 7로 이어지는 시스템을 구축하고 다듬기 위한 많은 업데이트를 계획하고 있습니다.
여러분과 함께 이 새로운 기반을 구축하기를 기대합니다.
감사합니다. 던전에서 만나요!

영어

Bug Fixes

  • Fixed an issue where blocked attacks could pass through the shield.
  • Fixed an issue with some weapons that could bypass shield guards and deal damage.
  • Fixed an issue where the post-block animation could be skipped.
  • Fixed an issue where repeatedly pressing the block key could result in consecutive block attempts.
  • Fixed an issue where excessively fast parry animations could occur when inputting multiple rapid attacks.
  • Fixed an issue where Warlock's Phantomize and Druid's Dreamwalk effects did not prevent damage from traps.
  • Fixed an issue where, if a Druid died in animal form and spectated their own body, the corpse would appear to keep moving.
  • Fixed an issue where changes made to spells in the lobby might not be saved.
  • Fixed an issue where Sorcerers could exit the map using Electric Dash in the Inferno's Drain module.
  • Fixed an issue where a player's position would appear to shift suddenly near the training dummy in the Ruins' Barbican module.
  • Fixed an issue where zombies would move along unnatural paths in the Ruins' Fallen Forest module.
  • Fixed an issue where the roof volume in the Ruins' Center Tower module could become visible from other modules.
  • Fixed an issue where some walls would be displayed incorrectly in the Crypt's The Great Walkway module.
  • Fixed an issue where players in rat form could exit the map in the Ice Abyss' Charnel House module.
  • Fixed an issue where down staircases would not display properly on the minimap.
  • Fixed an issue where shadows from certain objects in the dungeon would flicker continuously.
  • Fixed an issue where monsters would disappear at a distance but their shields would appear to remain floating.
  • Fixed an issue where the sound effect of Murder of Crows would persist even after a party member moved out of range.
  • Fixed an issue where players could get stuck on a Skeleton Corpse while moving.
  • Fixed an issue where the lower body of the Banshee could appear invisible.
  • Fixed an issue where the sound effect of the Demon Imp's healing pattern could loop around nearby monsters.
  • Fixed an issue where the Demon Imp's healing effect might not apply properly.
  • Fixed an issue where High-Roller Elite Dreadspine would only drop Rare items.
  • Fixed an issue where items moved to the utility slot from inventory could briefly appear in an empty space on the map.
  • Fixed an issue where moving items in the utility slot while holding a teammate's heart could prevent interaction with the Sacrificial Altar.
  • Fixed an issue where some VFX could appear delayed to other players.
  • Fixed an issue where, in a trio party, a spectator might not automatically switch to another player after their current target escaped.
  • Fixed an issue where new chat messages might not auto-scroll in the chat window.
  • Fixed an issue where if a player was spectating after dying or escaping, and their target quit the game in the down room, the results screen might not appear.
  • Fixed an issue where the reward claim button on the leaderboard would remain active even after the season ended.
  • Fixed an issue where the arena results might not display in the results screen.
  • Fixed an issue where non-tradable items could be listed on the marketplace.
  • Fixed an issue where changing to certain languages could cause the Squire UI to expand abnormally.
  • Fixed an issue where the Golden Leggings from the Leathersmith service did not apply the intended movement speed modifier.


Game Updates

  • Twitch Drops are coming soon. For more details, please refer to the announcement at the official website. https://darkanddarker.com/twitch-drops
  • The Awakened Mummy Boost' Event has begun.
  • Discounts applied to Bandages and Potions purchased from the merchants.
  • Doubled the The Collector's buyback price for certain treasures.
  • New cosmetic items released: 1 new Race and 2 new Emotes.
  • In-game party system added. You can now invite players to a party by pressing Y when you meet them in the dungeons.
  • Solo, Duo, and Trio modes have been unified. Try entering the game with a pre-made party or use the in-game party system.
  • Added a Maintenance notice popup.
  • New feature added to display PvP attacker information in the Adventure Results screen.
  • Random matchmaking has been disabled.
  • Random modifiers removed.
  • You can now move, equip/unequip, and drop items in your inventory while in the Resting' state, except for items that require a casting time to equip.
  • Added new merchants: Huntress and Nightmare Mummy.
  • Destroying unreinforced doors is now solely dependent on the impact power of a weapon and is no longer restricted by class or needing to equip the Crush' perk.
  • When kills occur due to special conditions (e.g., transformations or perks), the kill log will more accurately display the reason.
  • Random Dungeon system has been applied to the Ice Cavern and Ice Abyss.
  • Dual Boss Rooms restored in Ruins and Goblin Cave.
  • The Random Dungeon system has been upgraded so fixed modules will always appear on specific maps.
  • The Frost Mountain now features a Bloodfreeze mechanic to discourage camping in high altitude areas.
  • Extraction point timings have been rebalanced.
  • The Dark Swarm circle has been removed from the High Roller dungeons.
  • Previously removed fixed extraction points have been restored in the High Roller dungeons.
  • All character skills, except for the Rogue's Pick Pocket and Wizard's Magic Lock, are allowed in Adventure Mode.
  • Dungeon Recovery is now only enabled for Adventure Mode.
  • In Adventure Mode, players who fall to their death will now be eligible for Dungeon Recovery.
  • The amount of each Subboss monster spawns in the Ruins have been rebalanced.
  • The Health for the Cave Troll and Cyclops have been increased.
  • The attack patterns for the Skeleton Swordsman (Common/Elite) have been adjusted.
  • The Gathering Hall is now divided by language instead of server regions and supports input in languages other than English.
  • Updated the Low Violence option to significantly remove more blood from the game.
  • Updated the VFX for Barbarian's Blood Exchange and Morale Boost.
  • Updated the VFX for Cleric's Holy Aura and Druid's Sun and Moon and Lifebloom Aura so they are no longer visible in the darkness.
  • Updated the VFX for Rogue's Rupture, Cut Throat, Ambush, and Hide.
  • Updated the VFX for Ale.
  • Rank colors added to the Adventure Results screen.
  • Improved sound effects to be provided when receiving a new message in the lobby and dungeon.
  • UI updated when entering the dungeons.
  • Improved popup UI when returning to the lobby.


Balance Updates

Classes

  • Vigor scaling has been adjusted, reducing overall Max Health Base values.
  • Damage multipliers for each body part have been updated as follows:
  • Head: 150% → 200%
  • Body: 100% → 125%
  • Arm: 80% → 100%
  • Hand: 50% → 100%
  • Legs: 60% → 75%
  • Foot: 50% → 75%


Fighter

  • Counter Attack's movement speed bonus changed from 10% to 5%.
  • Sprint movement speed bonus changed from 15 to 10 per stack.


Barbarian

  • Base Strength changed from 25 to 20.
  • Base Resourcefulness changed from 7 to 12.
  • Rage movement speed bonus changed from 12% to 7%.
  • Savage Roar's movement speed reduction changed from 5% to 2.5%.
  • Achilles Strike duration changed from 2.5 seconds to 3 seconds.


Rogue

  • Base Vigor changed from 10 to 6.
  • Base Agility changed from 21 to 25.
  • Base Dexterity changed from 25 to 20.
  • Base Resourcefulness changed from 20 to 25.


Ranger

  • Backstep stack count reduced from 2 to 1.


Warlock

  • Anti-Magic's magic resistance changed from 25% to 15%.
  • Blood Pact's armor rating and magic resistance bonuses changed from 30 to 50 each.
  • When a Warlock uses Blood Pact, they will now also be considered a Demon' race.
  • Immortal Lament has been updated to prevent death from self-inflicted damage after transforming into a demon using Blood Pact.
  • Exploitation Strike's duration changed from 4 seconds to 6 seconds.
  • Phantomize's movement speed bonus changed from 5% to 10%.
  • Evil Eye can now be used again.


Druid

  • Nature's Healing no longer scales with Magical Healing.
  • Shapeshift Mastery's magical damage bonus penalty reduced from -50% to -25
  • Rush's stack count reduced from 2 to 1 and cooldown reduced from 20s to 18s.
  • Nature's Touch duration changed from 12 seconds to 8 seconds,
  • Restore duration changed from 10 seconds to 8 seconds and the heal amount changed from 30 to 20.


Sorcerer

  • The cooldown of Sorcerer spells updated to the following formula: Tier - 3 + 9.
  • Time Distortion cooldown increase changed from 3x to 2x.
  • Time Distortion's debuff duration reduced from 6 seconds to 5 seconds, action speed bonus per stack changed from -6% to -5%, and movement speed bonus per stack changed from -2% to -1%.
  • Damage per arrow of Fire Arrow changed from 8 to 7.


Items

  • Improved the underlying hit detection system when blocking with a shield.
  • Players can no longer raise their shield again before fully lowering it.
  • Improved the animation and collision of several weapons including the Club, Flanged Mace, Lantern Shield, Buckler and the Ceremonial Staff
  • Added/Adjusted more hit detection and damage zones to make attacks more consistent for several weapons including the Bardiche, Battle Axe, Crystal Sword, Double Axe, Flanged Mace, Hatchet, Horseman's Axe, Morning Start, Spear, Wizard Staff, Zweihander and WarMaul.
  • Adjusted the counterattack damage multipliers for the Longsword, Lantern Shield, and Flute.
  • Unequipped bows will now be unloaded upon first entering the dungeon.
  • All daggers weapon damage decreased by 2.
  • War Maul weapon damage decreased by 2.
  • Battle Axe weapon damage decreased by 2.
  • Double Axe weapon damage decreased by 1.
  • Morning Star movespeed decreased by 5.
  • War Hammer movespeed decreased by 5.
  • Longsword weapon damage increased by 2.
  • Longbow weapon damage increased by 2.
  • Crossbow weapon damage increased by 2.
  • Windlass Crossbow weapon damage increased by 4.
  • Pavise movespeed penalty changed from -25 to -50, and impact resistance from 2 to 3.
  • War Hammer armor penetration reduced from 20% to 10%.
  • Adjusted the primary attributes of many Crafted items.
  • Adjusted the recipes for several Craft items including the Ghost Dust Bag and Poison Bottle and removed the previous Boss summoning craft recipes.


Developer Comments

Hi Adventurers,
Welcome to the semi-wipe.
All your previous items and gold have been reset.
We have also reset your triumph level, so you have the opportunity to earn additional Bluestone shards until the start of the next season.
The Adventure Rank leaderboard has concluded for this season and the new leaderboard will not start until EA Season 7.
Quest progression has not been reset with this semi-wipe, so we have added a guest merchant with several all-purpose quests to keep advanced players busy for the remainder of this season.
Finally, the new Arena Rank season will start on July 11.


This semi-wipe is not a wipe to introduce new content, but a mid-season reset of specific balance parameters to introduce a substantial shift in the design direction of the game.
The actual content-specific wipe is scheduled to occur a little later this summer with the start of EA Season 7 in late August.


Instead, the semi-wipe focuses on addressing balance with modifications to data and supporting features, with a specific focus on the following five points:


  • Power Gear Gap – Battles shouldn't feel hopeless just because of the difference in the grade of gear.
  • Loot Value Balance – At the same time, upgrading to higher gear shouldn't feel worthless either.
  • Combat Feel Balance – We want skills and tactics to have a little more influence on the outcome of combat and fix things that feel "off" in combat.
  • Class Balance and Build Viability – The outcome of battles shouldn't feel hopeless based purely on class matchups.
  • Dungeon Party Composition and Dynamics – Finally, there should be ways to survive, either through combat or strategy when a person doesn't have the luxury of entering the dungeons with a full party.


We also want the dungeons to feel dangerous for everyone, not just the casual or outnumbered players.
The semi-wipe introduces the basic systems that begin to address the above points.
We have currently removed the previous random modifiers from items, as they were the largest contributor to the gear gap.
Please note that although the random modifiers have been removed for the start of this semi-wipe, we may consider a different iteration during the many tests we have planned for the remainder of this season, if we feel we can make them work within our balance confines.
We've also adjusted the curve formulas of the attributes so that the primary modifiers on the items make them feel like an upgrade without going too far.


A large-scale adjustment to the armor and damage curves have normalized the durability of characters, leading to less extreme and baffling combat results.
Changes to the hitbox modifiers also give greater emphasis to attack precision, giving much improved combat feedback.
A rework of the underlying blocking system also significantly improves the precision of shields and parrying.
This rework of armors and weapons, along with adjustments to several perks/skills, makes it so more class matchups are viable across wider combat situations.


To better support solo and duo players, we have added an in-game party system that allows players to organically form a party within the dungeons.
The current Gathering Hall has been temporarily updated so players can find a party based on their language.
High impact power weapons can now destroy a door without needing to equip a special perk, giving all classes the possibility to run or chase.
Dungeon layouts have also been improved with certain fixed modules to provide POIs that adventurers can strategically congregate or avoid based on their circumstances.


Please note that this is just a starting point, and we plan to have many updates to build upon and polish up the systems as we lead up to EA Season 7.
We look forward to building this new foundation together with you.
Thank you and see you in the dungeons!