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Patch #6.9

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

본 정보는 100% 정확하지 않을 수 있습니다.

수정 및 문의는 하단 메일 주소를 참고하여 주세요.


IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (21일 전)

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한국어

버그 수정

  • 소서러의 진흙 방패 구체가 의도된 것보다 작게 나타나는 문제를 수정했습니다.
  • 투명화 효과를 부여하는 스킬이나 포션의 효과를 받는 동안 무기를 장착하면 무기가 보이지 않게 되는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 미믹 소굴 모듈에서 일부 벽이 깜빡이는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 산적 캠프 모듈에서 실제로는 미믹인 상자가 때때로 제대로 공격하지 못하는 문제를 수정했습니다.
  • 잊혀진 성의 묘지 모듈에서 몬스터가 특정 지역에 들어갈 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • 쥐 형태의 드루이드가 얼음 심연의 계단 언덕 모듈의 특정 구멍에 빠질 수 있는 문제를 수정했습니다.
  • 던전의 일부 훈련용 허수아비를 공격할 때 공격이 막히는 문제를 수정했습니다.
  • 은화를 때때로 주울 수 없는 문제를 수정했습니다.
  • 채팅창에서 너무 긴 아이템 이름이 "..."으로 표시되는 문제를 수정했습니다.
  • 퀘스트 보상으로 '드문' 등급 망토가 잘못 지급되는 문제를 수정했습니다.
  • 이전 시즌의 보상 수령 버튼이 사라질 수 있는 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • EA6.9 시즌이 시작되었습니다! 모든 캐릭터 레벨, 아이템, 창고, 인벤토리, 보상 토큰, 카르마, 퀘스트, 친밀도가 초기화되었습니다.
  • 로그인 시 익스프레스맨으로부터 특별한 '환영 배송' 팩을 받으세요.
  • 미니 시즌의 첫 2주간 SSF 모드가 적용됩니다. 시장과 거래소는 2025년 9월 9일에 열립니다. 이 변경사항에 맞춰 추가 창고 해금 비용을 대폭 줄였습니다.
  • 일반 던전이 변경되어 솔로/듀오/트리오가 모든 맵 지역을 선택할 수 있게 되었습니다.
  • 하이롤러 던전이 랜덤 던전 풀로 변경되었습니다.
  • 특별 열쇠(신비한 보석, 얼어붙은 열쇠, 황금 열쇠, 낡고 녹슨 열쇠, 해골 열쇠)는 발견된 세션 내에서만 던전 안에서 사용할 수 있습니다. 특별 열쇠는 탈출하거나 사망 시 사라집니다.
  • 특별 열쇠의 드롭률이 크게 개선되어 이제 특정 서브보스와 보스 몬스터에서 드롭됩니다.
  • 모험 모드와 일반 모드 모두에 특별 잠금 방이 추가되었습니다.
  • 아레나 맵 풀이 새로운 맵으로 업데이트되었습니다.
  • 퀘스트 요구사항과 난이도가 짧은 시즌에 맞게 조정되었습니다.
  • 단축된 시즌 동안 치장 아이템의 주간 세일이 제공됩니다.
  • 최근 채팅창의 표시 시간이 10초에서 15초로 증가되었습니다.
  • '낮음' 그래픽 설정의 LOD가 개선되었습니다.
  • 정비가 시작될 때 남은 정비 시간을 시스템 메시지로 자동 표시하는 새로운 기능이 추가되었습니다.


밸런스 업데이트

일반

  • 아군의 이름 태그가 모든 던전과 게임 모드에서 표시됩니다.
  • 주문 시전 속도 곡선이 중간에서 상위 구간에서 훨씬 평평해지도록 조정되었습니다.
  • 행동 속도 곡선이 초반에 약간 더 많은 행동 속도를 제공하고 중간에서 상위 구간에서는 덜 제공하도록 조정되었습니다.
  • 최대 체력 곡선이 중간에서 상위 구간에서 VIG/STR당 HP를 덜 제공하도록 조정되었습니다.
  • 최대 체력 곡선이 모든 구간에서 정적 +15 체력을 제공하도록 추가로 조정되었습니다.
  • 바바리안의 기본 활력이 25에서 20으로 변경되었습니다.


아이템

  • 랜덤 수식어가 더 다양한 가능한 스탯을 포함하도록 업데이트되었습니다.
  • 장비의 모든 주요 수식어가 '드문' 등급부터 1씩 감소되었습니다. 예를 들어, '드문' 등급 천 바지는 이전에 +4 민첩성을 제공했지만 이제 +3 민첩성을 제공합니다.
  • 원시 속성은 더 이상 소켓에 보석을 장착하여 인챈트할 수 없습니다. 다이아몬드 보석이 소켓에 더 이상 유용하지 않다는 의미이므로, 플레이어는 다이아몬드 보석을 재무관에게 원하는 등급의 동등한 보석으로 교환할 수 있습니다.
  • '유니크' 등급 보석이 다시 전리품 풀에 추가되었습니다.
  • 레이피어의 기본 데미지가 1 증가되었습니다.
  • 공허의 칼날이 +2 진정한 마법 데미지를 추가하도록 업데이트되었습니다.
  • 벌목 도끼의 무기 애니메이션 속도가 약간 감소되었습니다.
  • 판금 장화의 주요 수식어가 힘에서 활력으로 변경되었습니다.


파이터

  • 도발의 지속시간이 10초에서 8초로 감소되었습니다.


드루이드

  • 곰의 휘두르기 공격 데미지가 32에서 29로 감소되었습니다.
  • 곰의 강타 공격 데미지가 46에서 43으로 감소되었습니다.
  • 팬서의 긁기 공격 애니메이션이 느려지고, 2타 연속 공격이 추가되었으며, 회복 지연이 증가되었습니다.
  • 팬서의 긁기 공격 데미지가 16에서 21로 증가되었습니다.
  • 팬서의 목 물기 공격 데미지가 18에서 23으로 증가되었습니다.
  • 변신 스택의 쿨다운이 9초에서 10초로 증가되었습니다.


소서러

  • 진흙 방패의 지속시간이 4초에서 6초로 증가되었습니다.
  • 불의 벽 지속시간이 12초에서 10초로 감소되었습니다.
  • 시간 왜곡이 다음과 같이 업데이트되었습니다:
  • 마법 데미지 보너스 -25%를 적용합니다.
  • 이동 속도 수정자가 -1%에서 -3%로 변경되었습니다.
  • 이제 모든 스택을 제거하는 대신 단일 스택만 제거합니다.
  • 번개 화살 속성 보너스 비율이 1.0에서 0.5로 변경되었습니다.


개발자 코멘트

안녕하세요 모험가 여러분,
실제 주요 시즌 업데이트까지 남은 시간을 더욱 흥미롭게 만들기 위한 초압축 4주 미니 시즌인 EA 시즌 #6.9에 오신 것을 환영합니다.
이 업데이트는 단순히 재미를 더하기 위한 것이며 주요 새로운 콘텐츠를 소개하기 위한 것이 아님을 참고해 주세요.
진짜 새로운 콘텐츠는 2025년 9월 23일에 출시되는 EA 시즌 #7에서 선보일 예정입니다.
EA #6.9에는 다음과 같은 변경사항이 포함됩니다.

  • 미니 시즌의 첫 2주간 SSF 모드가 적용됩니다.

시장과 거래소는 2025년 9월 9일에 열립니다.
이 변경사항에 맞춰 추가 창고 해금 비용을 대폭 줄였습니다.

  • 모든 캐릭터 레벨, 아이템, 창고, 인벤토리, 보상 토큰, 카르마, 퀘스트, 친밀도가 초기화되었습니다.
  • 퀘스트 난이도와 콘텐츠가 압축된 시즌에 맞게 약간 조정되었습니다.

여러 퀘스트의 보상도 업데이트되었으며, 최종 퀘스트는 '아티팩트' 장비를 보상으로 제공합니다.

  • 새로운 보상이 있는 새로운 모험 등급 미니 시즌이 즉시 시작됩니다.
  • 새로운 보상이 있는 새로운 종교 미니 시즌이 즉시 시작됩니다.
  • 새로운 맵 풀이 있는 새로운 아레나 미니 시즌이 미니 시즌이 끝날 때까지 매주말 진행됩니다.

이 미니 시즌에는 최대 참여를 장려하기 위해 장비가 '레어' 등급으로 제한됩니다.

  • 승리 레벨이 초기화되어 다음 시즌 시작까지 추가 블루스톤 조각을 획득할 수 있습니다.
  • 시즌 팩 DLC 보너스는 다음 시즌 시작까지 활성 상태를 유지합니다.
  • 반-반 초기화에 로그인하는 모든 플레이어에게 모험을 도울 시작 아이템 배열을 제공하는 작은 '환영 배송' 팩이 제공됩니다.
    익스프레스맨의 '우편 익스프레스' 서비스 탭에서 환영 배송 팩을 수령해 주세요.

EA 시즌 #6.9는 또한 매칭 풀에 대한 업데이트를 가져옵니다.
이제 솔로, 듀오, 트리오 매칭 풀을 완전히 지원하기로 약속했습니다.
모든 파티 크기에 모든 던전을 선택할 수 있는 완전한 자유를 제공하고 싶지만, 현재 인구수로는 어렵다는 것을 깨달았습니다.
하이롤러 던전에 '랜덤 맵' 시스템을 도입하여 해당 모드의 플레이어를 집중시켰습니다.
이 변경으로 일반 던전에서 솔로, 듀오, 트리오가 모든 맵을 선택할 수 있게 되어 매우 큰 부분의 플레이어 기반에 더 많은 자유를 제공합니다.
랜덤 맵 시스템은 또한 하이롤러 던전의 플레이어 흐름을 더 잘 제어할 수 있게 하여 팀핑과 스트림 스나이핑을 방지하는 더 나은 도구를 제공합니다.
이것이 HR 모험 사전 계획을 어렵게 만든다는 것을 이해합니다. 특히 퀘스트와 특별 열쇠 사용에 있어서 말입니다.
랜덤 던전 시스템을 특정 모듈이 항상 나타나거나 훨씬 높은 가중치를 사용하여 나타나는 더 하이브리드한 접근 방식을 사용하도록 조정했습니다. 이는 퀘스트와 관련하여 더 예측 가능하게 만듭니다.
또한 특별 열쇠 시스템을 재작업하여 훨씬 더 자주 드롭되고 해당 세션 내에서 사용해야 하며, 가치 저장소로 사용하기 위해 밖으로 가져갈 수 없도록 했습니다.
마지막으로, 체력, 행동 속도, 주문 시전 속도와 같은 주요 속성 공식을 조정했습니다.
첫 번째 반-초기화에서 확립한 밸런스의 극단적인 부분을 여전히 테스트하고 있으며, 이 미니 시즌을 사용하여 추가 데이터를 수집할 계속할 것입니다.
인내심과 지원에 감사드리며, 던전에서 만나뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where the Sorcerer's Mud Shield sphere appeared smaller than intended.
  • Fixed an issue where weapons could become invisible when equipped while under the effect of a skill or potion that grants invisibility.
  • Fixed an issue where some walls could flicker in the Mimic Lair module of The Ruins of Forgotten Castle.
  • Fixed an issue where Chests that were actually mimics in the Bandit Camp module of The Ruins of Forgotten Castle would sometimes fail to properly attack.
  • Fixed an issue in the Graveyard module of The Ruins of Forgotten Castle where monsters could not enter certain areas.
  • Fixed an issue where Druids in rat form could fall into a specific hole in the Staircase Hill module of the Ice Abyss.
  • Fixed an issue where attacking some training dummies in the dungeons would result in the attack being blocked.
  • Fixed an issue where Silver Coins could sometimes not be picked up.
  • Fixed an issue where item names that were too long would be displayed as “…” in the chat window.
  • Fixed an issue where an 'Uncommon' grade cloak could be incorrectly given as a quest reward.
  • Fixed an issue where the claim rewards' button from the previous season could disappear.


Game Updates

  • EA6.9 Season has begun! All character levels, items, stashes, inventory, reward tokens, karma, quests, and affinity have been reset.
  • Receive a special 'Welcome Delivery' pack from the Expressman when you login.
  • SSF mode will be in action for the first two weeks of the mini season. The marketplace and trading post opens on September 9, 2025. We have drastically reduced the cost to unlock additional stashes to accommodate this change.
  • The Normal Dungeons' have been changed so Solos/Duos/Trios can now select from all map locales.
  • The High-Roller Dungeons' have been changed to a random dungeon pool.
  • Special Keys (Mystical Gem, Frozen Iron Key, Golden Key, Old Rusty Key, Skull Key) can only be used inside dungeons during the session they are found. Special Keys will disappear upon escape or death.
  • The drop rate for special keys have been significantly improved and will now drop from specific sub-boss and boss monsters.
  • Special locked rooms have been added to both Adventure Mode and Normal Mode.
  • The Arena map pool has been updated with new maps.
  • Quest requirements and difficulty has been adjusted to match the shorter season.
  • Weekly Sales for cosmetic items will be available during the shortened season.
  • The display time for the recent chat window has been increased from 10 seconds → 15 seconds.
  • Improved LOD for the 'Low' graphics settings.
  • A new feature has been added that automatically displays the remaining maintenance time as a system message when maintenance begins.


Balance Updates

General

  • Name tags for allies are now displayed in all dungeons and game modes.
  • The spell casting speed curve has been adjusted to become much flatter at the mid to upper end of the curve.
  • The action speed curve has been adjusted to give slightly more action speed in the beginning and give less in the mid to upper end of the curve.
  • The maximum Health curve has been adjusted to give less HP per VIG/STR at the mid to upper end of the curve.
  • The maximum Health curve has been further adjusted to provide a static +15 Health across all sections.
  • The Barbarian's default Vigor has been changed from 25 to 20.


Items

  • Random modifiers have been updated to include a larger variety of possible stats.
  • All primary modifiers for gear have been reduced by 1 starting from the Uncommon' grade. For example, Uncommon' grade Cloth Pants used to give +4 dexterity but now give +3 dexterity.
  • Primitive attributes can no longer be enchanted via socketing gems. Since this means the Diamond' gem is no longer useful for socketing, players can exchange their diamond gems to the Treasurer' for an equivalent grade gem of their choice.
  • 'Unique' grade gems have been re-added to the loot pool.
  • The Rapier's base damage has been increased by 1.
  • The Void Blade has been updated to add +2 True Magical Damage.
  • The Felling Axe's weapon animation speed has been slightly reduced.
  • The Plate Boots primary modifier has been changed from Strength to Vigor.


Fighter

  • The duration of Taunt has been reduced from 10 seconds to 8 seconds.


Druid

  • The damage of the Bear's Swipe attack has been reduced from 32 to 29.
  • The damage of Bear's Bash attack has been reduced from 46 to 43.
  • The animation has been slowed down, a 2-hit sequence has been added, and the recovery delay has been increased for the Panther's scratch attack.
  • The damage of Panther's Scratch attack has been increased from 16 to 21.
  • The damage of Panther Neckbite attack has been increased from 18 to 23.
  • The cooldown of Shapeshift stack has been increased from 9 seconds to 10 seconds.


Sorcerer

  • The duration of Mud Shield has been increased from 4 seconds to 6 seconds.
  • The duration of Wall of Fire has been reduced from 12 seconds to 10 seconds.
  • Time Distortion has been updated as follows:
  • Applies a Magic Damage Bonus of –25%.
  • Move Speed Modifier has been changed from –1% to –3%.
  • It now removes only a single stack instead of clearing all stacks.
  • Lightning Bolt attribute bonus ratio has been changed from 1.0 to 0.5.


Developer Comments

Hi Adventurers,
Welcome to EA Season #6.9, a super condensed four week mini-season to make the remaining time leading up to the actual major season update more interesting.
Please note that this update is just to spice things up and not meant to introduce major new content.
The real new content will be showcased with EA Season #7 launching on September 23, 2025.
EA #6.9 includes the following changes.

  • SSF mode for the first two weeks of the mini season.

The marketplace and trading post opens on September 9, 2025.
We have drastically reduced the cost to unlock additional stashes to accommodate this change.

  • All character levels, items, stashes, inventory, reward tokens, karma, quests, and affinity have been reset.
  • Quest difficulty and content has been tuned slightly to adapt to the condensed season.

The rewards for several quests have also been updated including the final quests giving Artifact' gear as a reward.

  • A new Adventure Rank mini season with new rewards will commence immediately.
  • A new religion mini season with new rewards will commence immediately.
  • A new Arena mini season with a new map pool will run every weekend until the end of the mini season.

Equipment will be limited to Rare' grade gear for this mini season to encourage maximum participation.

  • Triumph levels have been reset, allowing you to earn additional Bluestone shards until the start of the next season.
  • Seasonal Pack DLC bonuses will remain active until the start of the next season.
  • A small Welcome Delivery' pack will be given to all players who log in for this Semi-Semi-Wipe that gives an array of starting items to help with your adventures.
    Please collect your Welcome Delivery' pack from the Expressman's Post Express' service tab.

EA Season #6.9 also brings an update to the matching pools.
We are now fully committed to supporting Solos, Duos, and Trios matching pools.
Although we'd love to give all party sizes the full freedom to select any dungeon, we realize that this is difficult with the current population.
We have introduced a Random Maps' system for the High-Roller dungeons to concentrate players for that mode.
This change allows us to enable Solos, Duos, Trios for all maps for across the Normal' dungeons, giving more freedom to a very large portion of our player base.
The Random Maps' system also allows us to better control the flow of players for the High-Roller' Dungeons, giving us better tools to combat teaming and stream sniping.
We understand that this makes pre-planning for an HR adventure more difficult, especially when it comes to quests and using special keys.
We have tuned the random dungeon system to utilize a more hybrid approach where certain modules will always appear or appear using much higher weights to make things more predictable when it comes to quests.
We have also reworked the special key system so they drop much more frequently and must be used within that session instead of being carried out to be used as a store of value.
Finally, we have tuned several of the main attribute formulas such as health, action speed, and spell casting speed.
We are still testing the extremes of the balance we've established from the first Semi-wipe and will continue to use this mini season to collect additional data.
We thank you for your patience and support and see you in the dungeons!