닼닼디비

Patch #7

한글화된 업데이트 정보를 한눈에!

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IRONMACE ⧰

문서 업데이트: (3일 전)

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한국어

버그 수정

  • 소서러의 번개 통달이 시전자에게도 튕길 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 바드의 스킬 사용 직후 아이템 교체 시, 스킬의 효과가 적용되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다
  • 고블린 동굴 내 고블린 타운 A와 B 모듈에서 특정 클래스만 올라갈 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 생존 활을 장전할 때, 곡궁처럼 휘어보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 무기를 휘두를 때나 유틸리티 아이템을 사용할 때 사운드가 들리지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 보스에게 소환된 몬스터들이 일어나는 타이밍에 바바리안의 야만인의 포효를 사용하면 정상적으로 동작하지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 미믹이 인터렉션 한 대상을 공격하지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 서리 임프가 던진 투사체를 막은 후 무기를 휘두르면 허공에서 공격이 막히는 현상이 발생할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 얼어붙은 산 - Ice Cavern 내 채석장 모듈에서 일부 몬스터가 언덕을 올라오지 못할 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 랜덤 매칭으로 미리 파티를 맺은 듀오와 팀을 이룬 솔로 플레이어가 던전을 나왔을 때, 최근 파티원 목록에 표시되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 퀘스트 보상 경험치로 레벨업을 했을 때, 파티원의 화면에서는 변경된 레벨로 갱신되지 않을 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 차단한 파티원의 채팅이 채팅창에 표시될 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 내 상태를 오프라인으로 설정한 유저가 플레이어 리스트에 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 스켈레톤 류의 종족을 장착하고 특정 장비를 장착했을 때 일부 표면이 뚫린 것처럼 보일 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 네임플레이트 스킨을 장착한 채로 내 상태를 오프라인으로 설정할 경우, 다른 플레이어가 접속 여부를 알 수 있었던 문제를 수정했습니다.
  • 마켓플레이스에서 첫 번째로 등록한 아이템의 사운드가 마켓플레이스에서 나갈 때마다 들릴 수 있었던 문제를 수정했습니다.


게임 업데이트

  • 다양한 치트에 효과적으로 대응하기 위해 안티치트 기능이 더욱 강화되었습니다.
  • 보다 공정한 게임 환경을 제공하기 위한 것이며, 적용 범위를 조금씩 확대할 예정입니다.
  • 추후 로컬 PC에 보안 취약점이 감지되어 게임이 정상 실행되지 않는다면 아래 링크의 FAQ를 참고하여 해결하실 수 있습니다. 언제든지 도움이 필요한 경우 홈페이지를 통해 티켓을 제출해주시면 최선을 다해 해결해 드리겠습니다.
  • https://darkanddarker.com/support/search/41049252306836
  • 트위치 드랍스 캠페인이 9/26일부터 10/5일까지 진행될 예정입니다.
  • 새로운 시즌이 시작되었습니다. 새로운 콘텐츠와 신규 기능을 경험해보세요.
  • 얼리 억세스 시즌 6과 6.9의 랭크 보상을 수령할 수 있습니다.
  • 신규 꾸미기 상품이 상점에 출시되었습니다.
  • 새로운 시즌 팩이 출시됩니다. 세부 구성은 상점에서 확인해보세요.
  • 던전 선택창이 캠페인 북 형태로 개선되었습니다.
  • 새로운 던전 '푸른 소용돌이' 노말이 추가되었습니다.
  • '종자에서 영웅으로' 모드가 추가되었습니다.
  • '파우스트의 계약' 기능이 추가되었습니다.
  • 새로운 콘텐츠 벌목이 추가되었습니다. 던전에 배치된 나무를 벌목해보세요.
  • 드루이드의 펭귄 폼이 추가되었습니다.
  • 신규 방어구와 무기가 추가되었습니다.
  • 보조 공격이 없는 모든 무기에 가드 기능이 추가되었습니다. 오른손 무기는 우클릭시에, 왼손 무기는 좌클릭시에 가드가 발동됩니다.
  • 추가로 레이피어에는 리포즈 공격이 추가되었습니다.
  • 무기 타격 부위의 재질에 따라 어울리는 사운드로 들리도록 개선되었습니다.
  • 나이트메어 리빙 아머의 일부 동작을 변경했습니다.
  • 솔로/듀오/트리오 모험 순위가 통합되도록 변경되었습니다.
  • 순위표에 '명예의 전당'이 추가되었습니다.
  • 친구가 아닌 플레이어의 계정 이름을 볼 수 없도록 변경되었습니다.
  • 신규 상인 '항해사'가 추가되었습니다.
  • 반복 퀘스트 기능이 추가되었습니다. 정해진 일부 퀘스트는 일간, 주간 별로 리셋되어 지속적으로 보상을 수령할 수 있습니다.


밸런스 업데이트


일반

  • 헤드샷 대미지 배율이 200%에서 175%로 감소했습니다.
  • 살아있는 조각상의 체력이 하향 조정되었습니다.
  • 낮은 희귀도 보석 각인 비용이 감소했습니다. 드문 30 → 10, 희귀한 50 → 20.


클래스


파이터

  • 연속 공격: 2초 내에 연속되는 근접 공격부터 1스택 당 10% 물리 피해 보너스를 얻으며, 최대 2스택까지 중첩됩니다.
  • 아드레날린 급상승: 추가로 3% 이동 속도 보너스와 30% 일반 상호작용 속도를 얻고, 아드레날린 폭주 스킬 사용 페널티를 받지 않으며, 쿨타임이 60초에서 28초로 감소했습니다.
  • 학살자: 추가로 10 이동 속도를 얻습니다.
  • 투사체 저항: 추가로 방어 자세에서는 15% 투사체 피해를 감소시킵니다.
  • 무기 통달: 더 이상 페널티가 적용되지 않습니다.
  • 방어 숙련: 방어 등급 보너스가 10%에서 15%로 증가했습니다.
  • 바리케이드: 방어 등급과 마법 저항력이 50에서 75로 증가했습니다.
  • 승리의 일격: 물리 피해 보너스가 20%에서 40%로 증가했으며, 체력 회복 효과가 제거되었습니다. 이 공격으로 플레이어를 처치하면 스킬이 대기시간 없이 다시 발동됩니다.
  • 완벽한 방어: 지속 시간이 6초에서 8초로 증가했습니다.
  • 주문 반사: 스킬 사용 시 주문을 반사하기 전까지 상시 15% 마법 피해 감소를 얻습니다.
  • 방패 가격: 물리 피해가 45에서 30으로 감소했습니다.
  • 도발: 사용 시 몬스터의 어그로 수치가 50%에서 300%로 증가했습니다.


바바리안

  • 야만인: 충격 저항력 대신 충격력 1을 얻습니다.
  • 분쇄: 양손 무기를 들었을 때 강화되지 않은 문과 상자를 한 번에 파괴하며, 양손 무기를 들었을 때 충격력 1을 얻습니다.
  • 대학살: 근접 무기로 1.5초 내 2명 이상의 플레이어를 타격하면 3초간 40% 물리 피해 보너스를 얻습니다.
  • 처형인: 도끼 사용 시 헤드샷 공격력이 10%에서 20%로 증가했습니다.
  • 위협적인 허파: 추가로 재사용 대기 시간 감소 10%를 얻습니다.
  • 혈액 교환: 스킬 사용 시 최대 체력 10% 감소하며, 지속 시간 동안 입힌 피해의 10%를 회복합니다.
  • 전쟁 희생: 스킬로 얻는 모든 속성 증가량이 5에서 8로 증가하며, 지속 시간이 12초에서 8초로 감소했습니다.
  • 전쟁의 함성: 지속 시간이 7초에서 10초로 증가했습니다.


로그

  • 단검 숙련: 물리 피해 보너스가 10%에서 15%로 증가하며, 추가로 고정 물리 피해 1을 얻습니다.
  • 쑤셔넣기: 방어구 관통력이 20%에서 25%로 증가했습니다.
  • 살금살금: 웅크리고 걷는 동안 추가로 10% 이동 속도를 얻습니다.
  • 배후 공격: 배후로 인식하는 범위가 90도에서 120도로 확대되었습니다.
  • 마름쇠: 쿨타임 28초마다 자동으로 회복됩니다. 3회까지 누적하여 사용할 수 있습니다.
  • 연막 단지: 쿨타임 60초마다 자동으로 회복되며, 연막 안에서의 이동 속도 페널티가 10%에서 5%로 감소했습니다.


레인저

  • 덫 숙련: 덫 종류 아이템을 즉시 설치하고 해제 시 덫을 회수합니다.
  • 캠핑 전문가: 캠프파이어를 즉시 설치하고 지속 시간을 2배 증가시킵니다.
  • 정화의 사격: 스킬에서 특전으로 변경되며, 원거리 무기로 대상을 가격할 때마다 대상의 마법적 강화 효과를 랜덤하게 하나 제거하고 고정 마법 피해 3(1.0)을 입힙니다.
  • 전투 식량: 체력 회복량이 25에서 40으로 증가하며, 개수가 3개에서 2개로 감소하고 캠프파이어로 회복 가능합니다.
  • 강력한 사격: 지속 시간이 8초에서 10초로 증가했습니다.
  • 관통 사격: 추가로 활과 크로스보우 종류의 무기로 공격할 때 대상을 관통합니다.


마법사

  • 융해: 추가로 투사체 피해 감소 페널티 10%를 부여합니다.
  • 현자: 지식 보너스가 10%에서 15%로 증가했습니다.


클레릭

  • 양조사: 술 취한 효과 지속 시간이 50% 증가했습니다.
  • 성수: 추가로 해로운 마법 효과가 제거되며, 축복 효과가 적용됩니다.
  • 친절함: 체력 회복량이 15%에서 30%로 증가했습니다.
  • 진혼곡: 추가로 부활 주문 사용 시 아군 부활 시간이 50% 단축됩니다.


바드

  • 전승지식 수련: 일반 상호 작용 속도가 25%에서 30%로 증가했습니다. 추가로 추가 기억 용량 5를 얻습니다.
  • 레이피어 숙련: 무기 공격력이 2에서 3으로 증가했습니다.
  • 선율의 보호: 물리 피해 감소 30%에서 물리 피해 감소 25% 및 마법 피해 감소 25%로 변경되었습니다.
  • 이야기꾼: 의지 증가량이 3에서 5로 증가했습니다.
  • 방랑자의 운: 행운 수치가 50에서 100으로 증가했습니다.
  • 앙코르: 주변 모든 파티원에게 적용된 음악 버프의 효과 시간을 초기화합니다.
  • 파티메이커: 주변 모든 아군에게 15초간 취하지 않는 면역 효과를 부여하며, 면역 상태에서 술을 마시면 체력 5를 회복합니다.
  • 평온: 휴식 시 추가 체력 회복량이 1에서 2로 증가했습니다. 지속 시간이 10/20/30초에서 10/15/20초로 감소했습니다.
  • 그림자의 노래: 지속 시간이 10/15/20초에서 10/20/30초로 증가했습니다.
  • 어둠의 소음: 어둠 마법 피해 속성 보너스 비율이 0.06/0.09/0.12에서 0.16/0.33/0.5로 증가했습니다.
  • 날카로운 음색: 물리 피해가 15/20/25에서 20/25/30으로 증가했습니다.


워락

  • 어둠의 강화: 주문 공격력 보너스가 10%에서 20%로 증가했습니다.
  • 영혼 수집가: 어둠 조각을 소모하는 조건이 어둠 계열 마법 주문 시전 시에서 어둠 계열 마법 피해를 입힐 시로 변경되었습니다.
  • 불멸의 비탄: 체력이 5% 미만일 때 5초간 마법 치유량 보너스가 100% 증가합니다.
  • 지옥의 서약: 언데드 및 악마로부터 받는 피해 감소가 25%에서 40%로 증가했습니다.
  • 악의: 의지 증가량이 10%에서 15%로 증가했습니다.
  • 어둠의 반영: 어둠 마법 피해가 10에서 15로 증가했습니다.
  • 어둠의 제물: 지속 시간이 15초에서 45초로 증가했습니다.
  • 착취의 일격: 이제 물리 공격이 아닌 맨손 공격에만 효과가 적용되며, 지속 시간이 4초에서 15초로 증가했습니다. 추가 마법 피해 4 → 15로 증가했고, 체력 회복 5 → 10%로 증가했습니다.
  • 유령화: 취소 모션이 추가되었습니다.
  • 어둠의 광선: 광선 크기가 증가하여 더 정확히 명중시킬 수 있습니다.
  • 섬뜩한 보호막: 효과 시간이 4초에서 6초로 증가했습니다. 효과 시간 동안 어둠 마법 피해 보너스가 20%에서 30%로 증가하며, 추가로 효과 시간 내 어둠 마법 시전 속도 50%를 얻습니다.


드루이드

  • 변신 숙달: 이제부터는 마법 피해 페널티 대신 정령 계열 마법을 사용할 수 없습니다.
  • 자연 치유: 마법 치유 속성 보너스 비율이 10% 부여됩니다.
  • 약초 감지: 더 넓은 범위를 감지하며, 높은 등급의 약초를 채집할 확률이 증가합니다.
  • 나무껍질 갑옷: 방어 등급 증가량이 25에서 50으로 증가했으며, 이제 자신 외의 대상에게도 시전할 수 있습니다.
  • 곤충 포식: 수완과 비례하여 체력 회복이 정상적으로 되지 않던 문제가 수정되었습니다.


소서러

  • 시간 왜곡: 마법 피해 보너스 페널티가 25%에서 15%로 감소했습니다. 주문 시전 시 최대 5회까지 행동 속도와 이동 속도가 3%씩 감소하며, 디버프는 8초간 지속되고 지속 시간 종료 후 모두 제거됩니다.
  • 주문 걸음: 이동 속도 보너스가 5%에서 25%로 증가했습니다.
  • 번개 통달: 추가로 번개 마법 피해 보너스 25%를 얻으며, 번개 마법 피해 효과 발동 간격이 3초에서 2초로 감소했습니다.
  • 원소의 분노: 체력을 1% 잃을 때마다 추가 이동 속도 보너스 0.1%를 얻습니다.
  • 돌풍: 이제 주문 시전 후 0.6초 뒤에 발사됩니다.
  • 전격 질주: 도착 시 피해 영역이 확대되어 더 많은 범위에 번개 마법 피해 및 감전 효과를 입힐 수 있으며, 번개 마법 피해가 20에서 15로 감소했습니다.
  • 대지의 정령: 방어 등급 증가량이 30에서 50으로 증가했습니다.
  • 서리 번개: 적중한 대상의 고정화 시간이 2초에서 1.75초로 감소했습니다.
  • 번개 소용돌이: 마법 데미지가 30에서 20으로 감소했습니다.


아이템

  • 워락은 이제 크리스 단검을 사용할 수 있습니다.
  • 레이피어의 무기 공격력이 1 증가했습니다.
  • 랜턴 쉴드의 무기 공격력이 3 증가했습니다.
  • 석궁의 무기 공격력이 2 증가했습니다.
  • 윈들러스 석궁의 무기 공격력 범위가 43부터 2단계씩 증가합니다. (43~56)
  • 펄션의 무기 공격력이 2 감소했습니다.
  • 화살과 볼트의 1 묶음 당 최대 갯수가 30발과 20발로 변경되었습니다.
  • 새로운 옵션이 추가되었습니다: 헤드샷 피해 보너스, 언데드 피해 보너스, 언데드 피해 감소, 악마 피해 보너스, 악마 피해 감소.


개발자 코멘트

모험가 여러분, 안녕하세요.
EA 시즌 #7에 오신 것을 환영합니다.
모든 캐릭터 레벨, 아이템, 보관함, 인벤토리, 보상 토큰, 업보, 임무, 우호도, 트라이엄프 레벨이 초기화되었습니다.
이번 시즌에는 여러 가지 대규모 신규 기능이 추가되었습니다.
난파선의 무덤 - 바다 위를 시험하는 항해에 나서보세요.
신규 캠페인 '푸른 소용돌이'의 첫 번째 장이 시작됩니다.
수십 종의 새로운 몬스터와 2종의 신규 보스가 포함됩니다!
종자에서 영웅으로 - 새로운 파티 중심 PvP 모드로, 모든 모험가가 하급 장비로 모험을 시작합니다.
무작위 던전에 배치된 모험가들은 최고의 전리품을 찾아다니며 다가오는 다크 스웜을 피해 달려야 합니다.
탈출하려면 한정된 무작위 포탈을 차지해야 하므로 치열한 경쟁이 펼쳐집니다.
파우스트의 계약 (실험적!) - 던전에서의 죽음이 곧 모험의 끝을 의미하지는 않습니다.
던전에서 끝까지 싸우는 자에게는 정체불명의 인물이 다가와, 달콤한 복수를 꿈꿀 수 있는 거부할 수 없는 거래를 제안할지도 모릅니다.
특전과 스킬 - 활용도가 낮았던 수많은 특전과 스킬에 50건 이상의 변경이 이루어져 클래스 빌드의 다양성이 한층 강화됩니다.
새로운 아이템, 무기, 방어구 다수 추가 - 강력한 핸드 캐논, 바다에서 쓰기 좋은 커틀러스, 다채롭고 눈에 띄는 신규 장비 등, 수십 종의 새로운 아이템이 추가되어 모험가의 개성을 드러내고 빌드 선택의 폭을 넓혀줍니다.
명예의 전당 - 매주 최고의 하이-롤러 모험가들과 실력을 겨루며, 누가 최종 승자가 되는지 확인하세요.
통합 모험가 랭크 - 이제 파티 인원수와 관계없이 모험 랭크가 통합됩니다.
파티원이 먼저 자러 갔다고 해서 여러분의 랭크 여정을 처음부터 다시 시작할 필요는 없습니다.
새 시즌 DLC 팩 - 바다 모험의 분위기를 한껏 느낄 수 있는 신규 코스메틱 아이템이 가득한 특별한 번들이 추가됩니다!
또한, 지난 시즌의 긍정적인 반응을 바탕으로 이번 시즌 시작은 2주간의 '자급자족(Solo Self Found)' 이벤트로 진행됩니다.
이에 따라 거래소와 마켓플레이스는 2025년 10월 7일까지 열리지 않습니다.
그리고 이번 EA 시즌 7 시작과 동시에 모험 랭크 시즌과 종교 시스템도 바로 시작됩니다.
EAS 6 및 EAS 6.9 (SSW) 모험 랭크 시즌에 참여하신 모험가분들은 반드시 '순위표' 메뉴를 통해 두 시즌의 보상을 수령하시기 바랍니다.
아레나 시즌은 조금 늦게 2025년 10월 7일에 시작됩니다.
마지막으로, 모든 플레이어 여러분께 다양한 시작 아이템이 담긴 작은 '환영의 선물' 팩이 지급됩니다.
던전 배달원의 '우편 특급' 서비스 탭에서 수령해 주세요.
여러분께 감사드리며, 던전에서 뵙겠습니다!

영어

Bugfixes

  • Fixed an issue where Sorcerer's Lightning Mastery could bounce back to the caster.
  • Fixed an issue where swapping items immediately after using Bard's skill could cause the skill's effect to not apply.
  • Fixed an issue in Goblin Cave, within Goblin Town A and B modules, where only certain classes could climb the terrain.
  • Fixed an issue where the Survival Bow could appear bent like the Recurve Bow when drawn.
  • Fixed an issue where sounds might not play when swinging weapons or using utility items.
  • Fixed an issue where Barbarian's Savage Roar might not function correctly if used when monsters summoned by a boss were getting up.
  • Fixed an issue where the Mimic might not attack the target it interacted with.
  • Fixed an issue where, after blocking a projectile thrown by a Frost Imp, swinging a weapon could cause attacks to be blocked midair.
  • Fixed an issue in The Frost Mountain - Ice Cavern, Quarry module, where some monsters could fail to climb hills.
  • Fixed an issue where a solo player who teamed up with a pre-made duo through random matchmaking might not appear in the Recent Party Members list after leaving the dungeon.
  • Fixed an issue where leveling up through quest reward experience might not update correctly on party members' screens.
  • Fixed an issue where chat messages from blocked party members could still appear in the chat window.
  • Fixed an issue where players who set My Status to offline could still appear in the player list.
  • Fixed an issue where equipping certain gear on Skeleton-type races could cause the model to appear clipped.
  • Fixed an issue where, if a Nameplate Skin was equipped while My Status was set to offline, other players could still tell whether the user was online.
  • Fixed an issue where the sound of the first item listed in the Marketplace could play every time the player exited the Marketplace.


Game Updates

  • The anti-cheat system has been further strengthened to effectively counter various cheats. This is aimed at providing a fairer gaming environment, and the scope of its application will be gradually expanded.
  • If a security vulnerability is detected on your local PC in the future, preventing the game from running normally, you can refer to the FAQ at the link below for a solution:
  • https://darkanddarker.com/support/search/41049252306836
  • If you need assistance at any time, please submit a ticket through our website, and we will do our best to help you.
  • The Twitch Drops Campaign will run from September 26 to October 5.
  • A new season has begun. Experience brand-new content and features.
  • Early Access Season 6 and 6.9 Rank Rewards are now available to claim.
  • New Cosmetic items have been added to the Shop.
  • A new Seasonal Pack is available. Check the Shop for details.
  • The Dungeon Selection screen has been improved into a campaign book format.
  • A new dungeon, 'The Blue Maelstrom' (Normal), has been added.
  • The new 'Squires to Riches' mode has been added.
  • The Faustian Bargain feature has been added.
  • A new Woodcutting feature has been added. Try chopping down trees placed in dungeons.
  • The Druid's Penguin Form has been added.
  • New Armor and Weapons have been added.
  • A guard function has been added to all weapons without secondary attacks. Guard is activated with Right Click for main-hand weapons and with Left Click for off-hand weapons.
  • Additionally, the Rapier has been given a Riposte attack.
  • Sound effects have been improved so that weapon strikes better reflect the material of the target.
  • Certain actions of the Nightmare Living Armor have been adjusted.
  • Solo, Duo, and Trio Adventure Ranks have been unified.
  • The 'Hall of Fame' has been added to the Leaderboard.
  • You can no longer view the Account Names of players who are not on your friends list.
  • A new Merchant, the 'Navigator', has been added.
  • A new Repeatable Quest system has been added. Certain quests now reset daily or weekly, allowing you to continuously earn rewards.


Balance Updates


General

  • Headshot damage multiplier has been reduced from 200% to 175%.
  • Health of Living Statues has been reduced.
  • Gem Socketing costs for low rarity gems have been reduced: Uncommon 30 → 10, Rare 50 → 20.


Classes


Fighter

  • Combo Attack: Grants 10% bonus physical damage per stack for consecutive melee attacks within 2 seconds, stacking up to 2 times.
  • Adrenaline Spike: Additionally, you gain a 3% movement speed bonus and 30% regular interaction speed, do not receive the penalty for using the Adrenaline Rush skill, and the cooldown has been reduced from 60 seconds to 28 seconds.
  • Slayer: Grants an additional 10 movement speed.
  • Projectile Resistance: Additionaly, reduces projectile damage by 15% while in defensive stance.
  • Weapon Mastery: No longer applies any penalty.
  • Defense Mastery: Defense rating bonus increased from 10% to 15%.
  • Barricade: Defense rating and magic resistance increased from 50 to 75.
  • Victory Strike: Physical damage bonus has been increased from 20% to 40%, and the health restoration effect has been removed. If this attack kills a player, the skill will trigger again with no cooldown.
  • Perfect Block: Duration increased from 6 seconds to 8 seconds.
  • Spell Reflection: Grants a constant 15% magic damage reduction until a spell is reflected when the skill is active.
  • Shield Slam: Physical damage reduced from 45 to 30.
  • Taunt: Increases monster aggro by 50% to 300% when used.


Barbarian

  • Savage: Gains 1 Impact Power instead of Impact Resistance.
  • Crush: When wielding a two-handed weapon, can destroy reinforced doors and chests with one strike, and gains 1 Impact Power while wielding a two-handed weapon.
  • Carnage: Striking 2 or more players with a melee weapon within 1.5 seconds grants 40% bonus physical damage for 3 seconds.
  • Executioner: Increases headshot damage with axes from 10% to 20%.
  • Treacherous Lungs: Grants an additional 10% cooldown reduction.
  • Blood Exchange: Reduces maximum health by 10% when the skill is used and restores 10% of damage dealt during the skill duration.
  • War Sacrifice: Increases all attribute gains from the skill from 5 to 8, while reducing duration from 12 seconds to 8 seconds.
  • War Cry: Duration increased from 7 seconds to 10 seconds.


Rogue

  • Dagger Expert: Physical damage bonus increased from 10% to 15%, and additionally grants 1 true physical damage.
  • Thrust: Armor penetration increased from 20% to 25%.
  • Creep: Gains an additional 10% movement speed while crouching and walking.
  • Back Attack: The angle for detecting back attacks increased from 90° to 120°.
  • Caltrops: Automatically recovers every 28 seconds. Can be stored up to 3 times.
  • Smoke Pot: Automatically recovers every 60 seconds, and movement speed penalty inside smoke reduced from 10% to 5%.


Ranger

  • Trap Mastery: Installs trap-type items instantly and retrieves them when disarmed.
  • Camping Mastery: Installs campfires instantly and doubles their duration.
  • Purge Shot: Changed from a skill to a perk, removing one random magical buff from the target with each ranged weapon hit and dealing 3 true magical damage.
  • Field Ration: Healing amount increased from 25 to 40, quantity reduced from 3 to 2, and can now be replenished using a campfire.
  • Forceful Shot: Duration increased from 8 seconds to 10 seconds.
  • Penetrating Shot: Additionally, Attacks with bows and crossbows now pierce targets.


Wizard

  • Melt: Applies an additional 10% projectile damage reduction penalty.
  • Sage: Knowledge bonus increased from 10% to 15%.


Cleric

  • Brewmaster: Increases the duration of drunken effects by 50%.
  • Holy Water: Additionally, harmful magic effects are removed and blessing effects are applied.
  • Kindness: Healing amount increased from 15% to 30%.
  • Requiem: Additionally, reduces ally resurrection time by 50% when using resurrection spells.


Bard

  • Lore Mastery: General interaction speed increased from 25% to 30% and additionally grants 5 extra memory capacity.
  • Rapier Mastery: Weapon damage increased from 2 to 3.
  • Melodic Protection: Physical damage reduction changed from 30% to 25% and magic damage reduction set to 25%.
  • Story Teller: Will increase changed from 3 to 5.
  • Wanderer's Luck: Luck increased from 50 to 100.
  • Encore: Resets the duration of all music buffs applied to nearby party members.
  • Party Maker: Grants all nearby allies a 15-second immunity to intoxication; drinking while immune restores 5 health.
  • Tranquility: Additional health recovered during rest increased from 1 to 2, duration changed from 10/20/30 seconds to 10/15/20 seconds.
  • Song of Shadow: Duration increased from 10/15/20 seconds to 10/20/30 seconds.
  • Din of Darkness: Dark magic damage attribute bonus ratio increased from 0.06/0.09/0.12 to 0.16/0.33/0.5.
  • Piercing Shrill: Physical damage increased from 15/20/25 to 20/25/30.


Warlock

  • Dark Enhancement: Spell power bonus increased from 10% to 20%.
  • Soul Collector: The condition for consuming Dark Shards has changed from casting a Dark magic spell to dealing Dark magic damage.
  • Immortal Lament: When health falls below 5%, magic healing bonus is increased by 100% for 5 seconds.
  • Infernal Pledge: Damage reduction from Undead and Demons has been increased from 25% to 40%.
  • Malice: Will increase changed from 10% to 15%.
  • Dark Reflection: Dark magic damage increased from 10 to 15.
  • Dark Offering: Duration increased from 15 seconds to 45 seconds.
  • Exploitation Strike: Now applies only to unarmed attacks instead of physical attacks, and its duration has been increased from 4 seconds to 15 seconds. Bonus magic damage has been increased from 4 → 15, and health restoration has been increased from 5% → 10%.
  • Phantomize: Cancel motion has been added.
  • Ray of Darkness: Beam size increased, making it easier to hit targets.
  • Eldritch Shield: Duration increased from 4 seconds to 6 seconds. During the effect, Dark magic damage bonus increased from 20% to 30%, and Dark magic casting speed is increased by 50%


Druid

  • Shapeshift Mastery: Instead of a magic damage penalty, you can no longer use elemental spirit spells.
  • Natural Healing: Grants a 10% bonus to magic healing attributes.
  • Herbal Sensing: Detects a wider area and increases the chance of harvesting higher-grade herbs.
  • Barkskin Armor: Defense rating increase raised from 25 to 50, and can now be cast on targets other than yourself.
  • Insect Predation: Fixed an issue where health recovery did not scale properly with resourcefulness.


Sorcerer

  • Time Distortion: Magic damage bonus penalty reduced from 25% to 15%. Each spell cast reduces action speed and movement speed by 3% up to 5 times. The debuff lasts 8 seconds and is removed after the duration ends.
  • Spell Stride: Movement speed bonus increased from 5% to 25%.
  • Lightning Mastery: Grants an additional 25% Lightning magic damage bonus, and the activation interval of Lightning magic damage is reduced from 3 seconds to 2 seconds.
  • Elemental Fury: Gains an additional 0.1% movement speed bonus for every 1% of health lost.
  • Windblast: Now activates 0.6 seconds after spell casting.
  • Electric Dash: Expands the damage area upon arrival, dealing Lightning magic damage and applying Shock effects to a larger range. Lightning magic damage is reduced from 20 to 15.
  • Earth Elemental: Defense rating increase raised from 30 to 50.
  • Frost Lightning: Immobilizing duration on targets hit reduced from 2.0s to 1.75s.
  • Lightning Vortex: Magical Damage reduced from 30 to 20.
    Item
  • Warlocks can now use the Kris Dagger.
  • Rapiers: Weapon damage increased by 1.
  • Lantern Shields: Weapon damage increased by 3.
  • Crossbow: Weapon damage increased by 2.
  • Windlass Crossbow: Weapon damage range now starts at 43 and increases in +2 increments(43~56)
  • Falchions: Weapon damage decreased by 2.
  • The maximum stack size for Arrows and Bolts has been adjusted to 30 and 20, respectively.
  • New options added: Headshot Damage Bonus, Undead Damage Bonus, Undead Damage Reduction, Demon Damage Bonus, Demon Damage Reduction.


Developer Comments

Hello Adventurers,
Welcome to EA Season #7.
All character levels, items, stashes, inventory, reward tokens, karma, quests, affinity, and triumph levels have been reset.
This season brings several large new features.

  • *The Ship Graveyard -- Test your sea-legs and head to the dangerous open waters with the release of the first chapter in a brand-new 'The Blue Maelstrom' campaign.
    Includes dozens of new monsters and two new bosses!
  • *Squires to Riches- - A new party focused PvP mode where everyone starts the adventure in low-end gear.
    Adventurers are placed into a random dungeon where they must scramble to find the best loot and outrun the foreboding Dark Swarm.
    Competition is fierce as you must secure one of the limited random portals to extract with your newfound riches.
  • *Faustian Bargain (Experimental!) -- Death in the dungeons doesn't necessarily mean the end of an adventure.
    Show your fighting spirit in the dungeons and a mysterious figure may grant you a deal you can't refuse with chance for ever sweet revenge.
  • *Perks and Skills -- Over 50+ changes to numerous underutilized perks and skills to improve build diversity of classes.
  • *Dozens of new items, weapons, and armors -- A plethora of new items including a new powerful hand cannon, a sea-worthy cutlass, and vibrant new equipment to stand out from the crowd and help improve build diversity.
  • *Hall of Fame -- Track your performance against the best of the best High-Roller adventurers to see who comes out on top each week.
  • *Unified Adventure Rank- - Adventurer Rank progress is now unified across all party sizes.
    You no longer need to start your Adventure Rank journey afresh just because a member of your crew decided to go to bed.
  • *New Seasonal DLC pack- - An amazing bundle of brand-new cosmetic items to get you in the sea-faring mood!
    We have also decided to start this season with a two-week 'Solo Self Found' event based on the positive response from the previous season.
    This means that the Trading Post and Marketplace will not open until October 7, 2025.
    We have also decided to commence the Adventure Rank season and the Religion feature right from the start of EA Season 7.
    For adventurers that participated in EAS 6 and EAS 6.9 (SSW) Adventure Rank seasons, be sure to redeem your rewards from both seasons through the 'Leaderboard' menu.
    The Arena season will commence slightly later on October 7, 2025.
    Finally a small 'Welcome Delivery' pack will be given with an array of starting items to all players.
    Please collect your 'Welcome Delivery' pack from the Expressman's 'Post Express' service tab.
    We thank you and see you in the dungeons!